האם תקנו ביטוח בדואר? חברת דואר ישראל החלה היום (ג') לשווק שירותי ביטוחי רכב ובקרוב גם ביטוחי טיסות לחו"ל - תחת המותג "דואר ביטוח", בעקבות רישיון סוכנות ביטוח שקיבלה. השירותים יוצעו בשלב זה באתר האינטרנט של הדואר בלבד. החל מיום ראשון הקרוב, השירות יוצע גם בסניפים נבחרים ותוך שבועות יורחב לכלל 400 סניפי הדואר וכן יורחב לתחומי ביטוח נוספים כמו ביטוח דירה.
כך או כך, תצטרכו לחכות לטלפון מנציג. השירות באתר הדואר (כרגע לביטוח רכב בלבד) לא לגמרי דיגיטלי, משום שפעולת החיתום נעשית באופן טלפוני: לקוח שימלא פרטי התקשרות באתר יקבל פנייה טלפונית ממוקד דואר ביטוח. הנציג יציע לו את ההצעה הטובה לטעמו מבין כמה הצעות מותאמות אישית של מספר חברות ביטוח, בהן מגדל, הראל וכלל, כשבימים הקרובים יצורפו לשירות חברות ביטוח נוספות.
1 צפייה בגלריה
סניף דואר
סניף דואר
סניף דואר
(צילום: מירב קריסטל)
לפי הדואר, גם בסניפים בהם יוצע השירות, הלקוחות יופנו לקבל הצעת מחיר מותאמת ממוקד "דואר ביטוח". כלומר השירות לא יהיה פרונטלי אלא שוב טלפוני והלקוח יידרש להמתין לשיחת טלפון גם כשיבקר בסניף. תהליך מסורבל, אבל בדואר מבטיחים שבהמשך יוצע גם שירות שכולו דיגיטלי. כמו כן יש לפעמים תועלת בשיחה עם נציג אנושי.
מהדואר נמסר כי: "סוכנות הביטוח של הדואר פועלת במודל 'סוכן אובייקטיבי', המאפשר לצרכן לבחור בין הצעות רלוונטיות מכמה חברות ביטוח בתחום הביטוח האלמנטרי, מבלי שלדואר יש אינטרס לקדם או לשווק חברה מסוימת בשל תגמול אחיד מחברות הביטוח. הצרכן לא משלם עמלה על השירות.
"לקוחות דואר ישראל יקבלו כך שירות משלים לפעולות המתבצעות בסניף, בהן העברת בעלות על רכב והיערכות לנסיעה לחו"ל בעת רכישת מט"ח במזומן ובכרטיסים נטענים".
חברת דואר ישראל מצמצמת את מספר הסניפים שלה מדי שנה, אך עדיין מפעילה 400 סניפים וסוכנויות דואר ברחבי הארץ. לקוחות רבים כבר לא מבקרים בסניפים, משום שחלק משירותי קבלת החבילות של הדואר נעשים במיקור חוץ בבתי עסק פרטיים. כדי להגיע לסניף יש לקבוע תור מראש.
מנכ"ל דואר ישראל דוד לרון, מסר בהודעה לעיתונות: "בימים אלו חברת דואר ישראל נמצאת בעיצומו של הליך להפרטת החברה, לאחר שנת הבראה, שינויים דרמטיים בפעילות ובשירות, וחודשים לא שגרתיים של פעילות מלאה בכל הארץ גם בימי מלחמה. בהשקת סוכנות הביטוח אנחנו ממנפים את הגודל, הפריסה והנגישות של הדואר, לטובת כוח צרכני לציבור עצום ומגוון שפוגש אותנו יום יום, אל מול חברות הביטוח".
במקביל, גם מועדון הצרכנות הוט השיק היום רשמית סוכנות ביטוח אובייקטיבית, "הוט סוכנות לביטוח", לאחר תקופת הרצה של שנה. הסוכנות הוקמה כחברת בת בבעלות המועדון. גם היא מציעה מגוון חברות בכל מוצר ביטוחי (רכב, חו"ל, דירה) ותחת עמלה אחידה מול חברות הביטוח ולא לצרכן. בניגוד לדואר, כאן יש אפשרות לשירות עצמי דיגיטלי לחלוטין או לשירות דרך נציג.