נעלי ה"סמבה" הוותיקות של אדידס עשו בשנים האחרונות קאמבק עולמי ענק והפכו שוב לדגם הפופולארי ביותר של אדידס בעולם ובבריטניה בפרט. עד כדי כך שמומחים הגדירו אותם שם כ"נעליים של דור" וה"נעל האולטימטיבית של התקופה שלנו". אלא שתמונה אחת שפורסמה מתוך ראיון שהעניק ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק ובו הוא נראה נועל זוג "סמבה", מעוררת כעת סערה ציבורית, לעג ענק ברשתות החברתיות וחשש אמיתי מ"מכת מוות" לדגם האהוב.
הסיבה? סונאק נחשב לאחד המנהיגים הכי לא פופולאריים בבריטניה, התמיכה הציבורית בו בשפל היסטורי ולא רק בו - המפלגה השמרנית שלו נמצאת בשפל חסר תקדים בסקרים ומפגרת לקראת הבחירות הכלליות בשנה הבאה ביותר מ-20%, עד כדי חשש מהתפרקות היסטורית של המפלגה.
1 צפייה בגלריה
רישי סונאק עם נעלי הסמבה של אדידס
רישי סונאק עם נעלי הסמבה של אדידס
רישי סונאק עם נעלי הסמבה של אדידס
(מתוך האינסטגרם של רישי סונאק)
סונאק המיליארדר עורר גיחוך עצום כשהופיע לראיון בו ניסה להסביר את מדיניות המיסוי שלו בשבוע שעבר, כשלרגליו זוג אדידס סמבה. התגובות לא איחרו לבוא, רבים טענו כי נראה כי "סונאק נועל נעליים חדשות ונוצצות שהרגע הוציא מהקופסה כדי להיראות קול". אחרים תקפו והזכירו כי לאחרונה עורר לעג כשהגיע לאתר בנייה כשהוא נועל נעלי מוקסין של "פראדה" שעולות 600 אירו, ושהוא ניסה כנראה לתקן את הרושם ולהיראות "אחד מהעם", "מגניב ומחובר לדור הצעיר".
מומחים שהתראיינו לתקשורת הבריטית השבוע הזהירו כי ייתכן שסונאק עלול לגרום לקריסת מותג אדידס בכלל והדגם בפרט. בעיתון ה"טיימס" הבריטי ציינו כי "אחרי התמונה של סונאק ממשרדו בדאונינג 10, אותה העלה לאינסטגרם, הנעליים שנחשבות ל'נעליים הרשמיות של העונה' יאבדו את ה'מגניבות' שלהם".
בעיתון ה"גרדיאן" ציינו ש"נעל שהייתה כל כך אופנתית הפכה פתאום לנעל המזוהה עם מנהיג צולע שעומד בראש ממשלה במצב סופני, ושנראית עליו כשהוא נועל אותה כמו ניסיון להסתיר את העושר הענק שלו, ובעצם כמו כל מה שהוא מתקרב אליו - התוצאה הפוכה ושלילית מזו שהוא התכוון". פרשנים בבריטניה מסבירים כי ה"מופע" של סונאק עם נעלי האדידס מסמל את הכישלון שלו להתחבר לעם, ואת הקושי שלו להנהיג את בריטניה, כשהוא מתנהל בצורה "כל כך לא אותנטית".
בבריטניה מעריכים כי ממשלתו של סונאק לא תאריך ימים וכי נראה שהוא יהיה עוד אחד מראשי הממשלה של המפלגה השמרנית שלא הצליחו לשקם את המפלגה בשנים האחרונות, ואולי אף יודח בשבועות או חודשים הקרובים. ולגבי הנעליים, בבריטניה מצפים לקריסה בפופולאריות של דגם ה"סמבה" ולמכה קשה לאדידס, כפי שקרה לענקית ההנעלה הגרמנית עם דגם ה"yeezy" שנעשה בשיתוף פעולה עם הראפר קנייה ווסט, וקריסתו בעקבות אמירותיו האנטישמיות של הראפר וביטול עסקת המיליארדים בינו ובין אדידס.