יזם נדל"ן מתל אביב חשוד בהעלמת עסקאות בסכום של עשרות מיליוני משקלים מרשות המיסים. על פי דיווח של רשות המיסים מהיום, הבעלים של מספר חברות בנייה העוסקות בביצוע פרויקטים של תמ"א 38 נעצר אמש ושוחרר בתנאים מגבילים בחשד לביצוע עבירות מס. חקירתו נמשכת.
החשוד, עופר שבת, עוכב לחקירה על ידי מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע ומשרד המע"מ האזורי אשדוד ברשות המיסים. הוא הובא אמש בפני שופט בית משפט השלום באשקלון, רפאל ימיני, ושוחרר כאמור בתנאים מגבילים, בין היתר אי יצירת קשר עם המעורבים בחקירה, הפקדת ערבות בנקאית בגובה של 30 אלף שקל לקופת בית המשפט, הפקדת ערבות עצמית בגובה של 100 אלף שקל, וכן החתמת שני ערבים בהיקף של כ-100 אלף שקל בסך הכול. בנוסף, ניתן צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה תכנון ובנייה
אילוסטרציה תכנון ובנייה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
על פי החשד, יזם הנדל"ן העלים עסקאות ולא דיווח לרשויות המס על כספים שקיבל מדיירים בסכום כולל של עשרות מיליוני שקלים. כמו כן, היזם חשוד כי העלים עסקאות על ידי הוצאת חשבוניות מס זיכוי פיקטיביות בסמוך להוצאת חשבוניות המס, מבלי שהעסקה מול הלקוח בוטלה בפועל.
על פי אתר האינטרנט של חברת עופר שיווק ופיתוח שבבעלותו של שבת, החברה עוסקת בייזום וביצוע פרויקטים בתחום הנדל"ן ומספקת שירותים בתחום הליווי ההנדסי לפרויקט מרמת התכנון, תיאום מתכננים, רשויות, פיקוח וליווי הנדסי באתר הבנייה, ייעוץ הנדסי ברמת התקן וניהול תקציב. על פי האתר, החברה פועלת בעיקר בערים אשדוד, חולון, יהוד, פתח תקווה, ראשון לציון וכפר סבא והשלימה פרויקטים של התחדשות עירונית בתל אביב-יפו ובגדרה.