יועצת מס טענה כי קיבלה התקף לב בשל לחץ ועומס אשר נגרמו בעקבות תקיפת סייבר איראנית על אתר של רשות המיסים ותביעתה הוכרה לאחרונה על ידי והמוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה.
יועצת המס ממרכז הארץ הגישה באמצעות עו"ד אלישר פיינגרש ממשרד מרקמן טומשין ושות' תביעה לביטוח לאומי להכיר בה כנפגעת עבודה כתוצאה מהאירוע. לטענתה, ב-15 במרץ 2022 הגיעה לעבודה וידעה כי מצפה לה יום עמוס מאחר וביום זה היה עליה להגיש דיווח ותשלום עבור לקוחותיה באמצעות שוברים. באותה עת היו לה עשרות לקוחות שהיה עליה באותו יום להנפיק להם שוברים. יועצת המס התכוונה להוציא לאותם לקוחות את השוברים בעצמה דרך אתר רשות המיסים ולשלם בדואר מאחר ומדובר היה בתקופת דיווח.
1 צפייה בגלריה
רשות המסים בישראל
רשות המסים בישראל
לא הצליחה להיכנס לאתר. רשות המסים בישראל
(צילום: יובל חן)

לטענתה, באותו היום ניסתה להיכנס למחשבים של רשויות המס ולא הצליחה. היא חשבה שמדובר בעומס ובהמשך ניסתה להיכנס שוב ושוב. ככל שעבר הזמן, היא טענה, כי נלחצה יותר שכן היה זה היום האחרון להגשת הדיווח והתשלום. אי תשלום יגרור קנסות ללקוחותיה ומעבר להנפקת השוברים היה עליה להגיע פיזית לדואר ישראל דבר שאורך זמן.
עו"ד אלישר פיינגרשעו"ד אלישר פיינגרש
יועצת המס טענה כי באותו יום היא לא זזה מהכיסא והייתה בלחץ מטורף, זאת מאחר ו"בכל שנות עבודתי מעולם לא איחרתי בדיווח ותשלום. במהלך היום נודע לי כי יום קודם ב-14 במרץ 2022 בסביבות תשע בערב ארעה מתקפת סייבר אירנית על אתרים ממשלתיים וזו הסיבה שהאתרים לא עבדו ביום שלאחר מכן. לאחר יום מורט עצבים, רק בשעות הערב הודיעו בקבוצה על דחיית תשלומי המע"מ עד ל-23 במרץ 2022. למרות הארכה, לא הצלחתי להשתחרר מהלחץ משום שכמות העבודה שהצטברה הייתה אדירה".
עוד טענה כי בסוף היום חזרה הביתה והרגישה כאבים בחזה ולמחרת כאשר עבדה בלחץ רב בשל העיכוב שנוצר הרגישה רע ובהמשך הזמינו לה ניידת טיפול נמרץ ובבית החולים אובחנה כי לקתה לראשונה בחייה באוטם שריר הלב. לאחרונה שלח לה המוסד לביטוח לאומי הודעה כי הכיר בפגיעה כתאונת עבודה.