פרסום ראשון: קבלן שיפוצים הטוען כי שיפץ את הווילה של הדוגמנית והשחקנית עדי הימלבלוי ובן זוגה בהרצליה פיתוח תובע מבני הזוג כ-500 אלף שקל. זאת בטענה ליתרת חוב עבור השיפוץ שנעשה בביתם (כ-470 אלף שקל) וכן סכום של כ-30 אלף שקל בגין עוגמת נפש, שלטענת קבלן השיפוצים נגרמה לו. התביעה הוגשה השבוע לבית משפט השלום בתל אביב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
הקבלן שמואל כספי טוען כי התקשר עם בני הזוג לצורך עבודות בנייה ושיפוץ בווילה שלהם. טענתו העיקרית היא כי "העבודות נעשו כנדרש ולפי בקשותיה של הימלבלוי והבנייה הושלמה בהתאם למוסכם, ואף בוצעו עבודות נוספות מעבר לעבודות שעליהן סוכם. לקראת סיום עבודות השיפוץ, נתגלעו חילוקי דעות בין הצדדים, ועבודת השיפוץ נעצרה לאור דרישתה של הימלבלוי"
1 צפייה בגלריה
 עדי הימלבלוי
 עדי הימלבלוי
עדי הימלבלוי
(צילום: אלכס ליפקין)

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד שלמה צמח ועו"ד יניב רז, נטען בנוסף כי "בסמוך לכך פורסם במרשתת כתבות נרחבות על השיפוץ המיוחד שנעשה בוילה של בני הזוג שבעיון פשוט בהם ניתן להבחין במהפך שנעשה במקום בסכומים לא מבוטלים ומעיד באופן ברור על שביעות רצונם מכל התוספות והשיפוצים".
עוד טוען הקבלן כי "לאור חילוקי הדעות, הצדדים הסכימו כי הנדסאי בניין שליווה את הפרויקט מטעם הנתבעים ישמש כמגשר והחלטתו בעניין סכומי הכסף המגיעים לתובע מקובלת על שני הצדדים. אולם, לאחר שההנדסאי הסכים לשמש כמגשר למרבה הצער הנתבעים חזרו בהם מההסכמה ונותר חוב עצום של לא פחות מכ-470 אלף שקל ולא נותר אלא להגיש תביעה זו".
לטענתו, במהלך נובמבר 2021 הגיעו הצדדים להסכם לביצוע עבודות שיפוץ נרחבות בווילה בסך כולל של כ-504 אלף שקל. "כל אותה העת הורחב היקף העבודות מעבר למה שנקבע מלכתחילה בעלות של כ-977 אלף שקל בהתאם לדרישות הנתבעים, אולם הסכומים שהיו אמורים הנתבעים לשלם לא שולמו במלואם", נטען.
לקראת סיום העבודות, נטען בתביעה, החלה הנתבעת הימלבלוי "להשתלח בתובע בטענות חסרות בסיס כי עדיין ישנן עבודות שיש לבצע בהקדם וכי הוא לא עומד ביעדים שהציבו לו הנתבעים, התובע דחה טענה זו מאחר והעיכוב בסיום עבודות של הבית נגרם אך ורק כתוצאה של תוספות ושינויים חריגים שרצתה הימלבלוי ולא משום סיבה אחרת. במקביל התובע דרש להסדיר יתרת התשלום המסתכמות בכ-473 אלף שקל. הימלבלוי השיבה כי הסכומים הנדרשים אינם נכונים".
בתביעה נטען כי קבלן השיפוצים הפסיק את העבודות בווילה לאור דרישת הימלבלוי, "אך יודגש כי 99 אחוז מעבודות השיפוץ בווילה הסתיימו ונעשו בצורה מקצועית ובאיכות גבוהה".
עוד טען קבלן השיפוצים כי "בדירה עבדו אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ואף הושקעו בו עבודות יוצאות דופן המסתכמות במאות אלפי שקלים שאת התשלום עבורו הנתבעים אינם טורחים לשלם".
בתכתובות ווטסאפ בין הקבלן להימלבלוי שצורפו כנספח לתביעה היא טוענת כי היא לא חייבת שום דבר ולא מתחמקת ממנו. זאת, בניגוד לטענות קבלן השיפוצים. טרם הוגש כתב הגנה.
מטעמה של עדי הימלבלוי נמסר בתגובה: "התביעה טרם הומצאה לידינו. מכל מקום, אנו דוחים את טענותיו חסרות היסוד של שמואל כספי ואנו נתייחס לכלל הטענות בבית המשפט. מיותר לציין כי התביעה הוגשה רק כדי לפגוע בשמה הטוב ובמוניטין של עדי הימלבלוי".
מעוה"ד שלמה צמח ויניב רז, באי כוח הקבלן, נמסר בתגובה: "מצער מאוד שמרשנו היה צריך לנקוט בצעדים משפטיים כנגד הימלבלוי ובעלה. מרשנו עשה ככל יכולתו ואף הסכים למינוי מגשר אך לאחר שכשלו כל הניסיונות לסיים את המחלוקת בדרכי שלום, נאלץ מרשנו להגיש תביעה לבית המשפט".