סופר-פארם מרחיבה את פעילותה בתחום האופטיקה ורוכשת את פעילות רשת משקפי השמש אירוקה תמורת 75 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה לאישור רשות התחרות.
רשת סופר-פארם מפעילה מחלקות אופטיקה בסניפים שלה תחת המותג "סופר-פארם אופטיק". מחלקות האופטיקה בסופר-פארם מציעות שירותי בדיקות ראייה ע"י אופטומטריסטים בכשליש מחנויות הרשת, שכוללות בין היתר משקפי ראייה, עדשות מגע ותמיסות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אירוקה וסופר-פארם
אירוקה וסופר-פארם
אירוקה וסופר-פארם
(צילום: מירב קריסטל ויח"צ)
חלק מפעילות מכירות האופטיקה של הרשת מגיע מהמותג הפרטי של החברה - יוניק,UNIC וקולקציית המשקפיים שפיתחה יחד עם נועה קירל. ההתמחות של הרשת מתמקדת בתחום המקצועי של משקפי הראייה, והיא נחשבת לשחקנית קטנה יותר בתחום השמש - כאשר אירוקה אמורה להפוך את סופר-פארם לתחרותית יותר בתחום זה.
ברקע, הראל ויזל, הבעלים של רשת פוקס, חתם לאחרונה על הסכם לפתיחת 49 חנויות של רשת לוקסאוטיקה, יצרנית המשקפיים הגדולה, שמשווקת בין היתר משקפי רייבן ואחרות.
רשת אירוקה משתייכת לקבוצת אירוקה החזקות בבעלות מייקל ויעקב וולף. היא הקטנה מבין רשתות האופטיקה הפועלות כיום בישראל ועל אף גודלה שמרה כל השנים על מובילות בתחום משקפי השמש בישראל. באירוקה מועסקים כ-200 עובדים, שייקלטו יחד עם הפעילות בסופר-פארם, בכפוף להשלמת העסקה.
שוק האופטיקה הישראלי רווי מתחרים ומתאפיין בחנויות מתמחות המופעלות על ידי אופטומטריסטים פרטיים ורשתות ובראשן הלפרין, אופטיקנה וקרולינה למקה. השוק מוערך במכירות של כשני מיליארד שקל בשנה, וכולל כ-1,300 חנויות מתמחות.
סופר-פארם, בניהולו של ניצן לביא, מונה כ-280 סניפים ופועלת באמצעות זכיינים. מאז שהוקמה פועלת סופר-פארם ברישיון בית מרקחת, ומפעילה לצד בתי המרקחת שלה גם מחלקות קוסמטיקה, אופטיקה וטואלטיקה.
לפני כשנה הרחיבה סופר-פארם את פעילותה, והקימה את פורמט הדיילי'ס (DAILY'S) המציעים אוכל טרי ואיכותי בשיטת GRAB & GO, ואת רשת מרפאות BEAUTY CLINIC המתמחה באסתטיקה רפואית, אנטי אייג'ינג וטיפולי עור.
בעסקה ייצגו את רשת סופר-פארם עוה"ד ניב זקלר ועופר ארגוב ממשרד עוה"ד זקלר ארגוב, ואת אירוקה ייצגו עו״ד כפיר ידגר ועו״ד ענבר בוינג׳ו ממשרד גורניציקי.