בשיתוף אתר "המקצוענים"
מדי יום טכנאי מיזוג מקבלים שיחות טלפון מצרכנים לחוצים שבימים החמים של השנה מגלים שהמזגן שלהם לא מקרר. ההוגנים שביניהם, מסייעים טלפונית להבין אם לא מדובר בפתרון שמסתכם בלחיצה על כפתור בשלט.
אלו שלא, יגיעו לביתכם ויגבו דמי ביקור, רק כדי לגלות לכם מאוחר יותר שפשוט מאוד לא כיוונתם נכון את השלט של המזגן. לא חבל על 200-300 שקל? הקדישו כמה דקות לקריאת המדריך הפשוט הזה לפני שאתם ממהרים לקרוא לטכנאי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בנוסף, בדומה לטלפון החכם שלנו, כך גם שלט המזגן מאפשר לנו אפשרויות מגוונות שנוכל לעשות בהן שימוש. אם נרחיב את השימוש ואת הידע, נוכל להפוך את המזגן שלנו להרבה יותר יעיל וחסכוני.
בתפעול נכון של השלט, נוכל להפוך את הימים והלילות שלנו להרבה יותר נוחים. אז אילו כפתורים חייבים להכיר ואילו יתריעו לנו על תקלה במזגן? ומה עושים כשהשלט מתקלקל? כל המידע שיהפוך את המזגן שלכם להרבה יותר חכם.

הכפתורים הכי שימושיים: כפתורי ההפעלה והמצבים השונים

ON/OFF: זהו הכפתור הראשי, שמדליק ומכבה את המזגן.
MODE: כפתור שליטה שייפתח לכם אופציה לבחירה בין מצבים שונים: קירור, חימום או אוורור.
AUTO: אם תבחרו בכפתור זה, המזגן יכניס את עצמו לפעולת איתור ויפעל לפי הטמפרטורה שקיימת בחדר. מצב זה, הוא בעצם ברירת המחדל של המזגן.
COLD: תפקידו של כפתור השלג הוא לקרר את החדר ולעזור לכם להתקרר מהחום שבחוץ. רבים מתבלבלים וחושבים שסימון של שלג אומר שהמזגן אמור להיות מכוון למצב זה בחורף, אך הדבר הפוך. ציור של שלג יפעיל את המזגן על מצב קירור: כלומר, הוא יוציא אוויר קר אל חלל הבית שלכם.
HEAT: החורף הגיע והחלל קר? זה הזמן ללחוץ על כפתור השמש שתפקידו הוא לחמם את החדר לטמפרטורה נעימה. גם כאן, רבים חושבים ששמש היא סימון של קיץ, ולכן מפעילים את המזגן על מצב 'קיץ'. גם כאן, ההיגיון הפוך. בחורף מפעילים את המזגן על מצב 'שמש', כדי שהמזגן יוציא מתוכו אוויר חם.
FAN: בימים בהם תרצו לקבל משוב רוח נעימה, שלא תהיה חזקה, תוכלו ללחוץ על כפתור זה. עם הלחיצה, המזגן יעבור למצב אוורור ולבחירתכם שלושה מצבים: אוורור נמוך, אוורור בינוני ואוורור גבוה. מתי משתמשים במצב זה? כשלא רוצים לקפוא מקור או להזיע מחום, אבל עדיין רוצים לשהות בבית עם חלונות סגורים וליהנות מאוורור נעים של החלל.
3 צפייה בגלריה
מיזוג אוויר
מיזוג אוויר
מיזוג אוויר
(צילום: Shutterstock)

כפתורי הבקרה שיעזרו לכם להשיג שליטה מלאה על המזגן

אלו הם הכפתורים שאתם חייבים להכיר. אם תשתמשו בהם נכון, תהפכו את הימים והלילות שלכם להרבה יותר קלים ונעימים ותחסכו עבודה מאומצת של המזגן. אז קבלו אותם:
SLEEP: לחצן זה, עם סימן הירח הוא זה שיהפוך את הלילה שלכם לשקט ורצוף. לחיצה עליו, תגרום למזגן להתאים את הפעילות שלו, לשינה שלכם. כשאתם תלכו לישון המזגן יתחיל לעבוד ובכל שעה יעלה את הטמפרטורה בחדר כדי שלא תתעוררו מזיעים או קפואים מקור.
TEMP או I FEEL: תכירו את הכפתור שיעזור לכם לחסוך בחשמל ולהשאיר את הטמפרטורה יציבה. הלחצן יאפשר לכם לבחור בין הטמפרטורה שמחוץ לחדר ויעתיק אותה פנימה, או לבחור בטמפרטורה שמחוץ לבית ויעתיק אותה לתוך החדר. הטמפרטורה היציבה תשמור גם על חשבון החשמל שלכם יציב.
CLOCK: ללחצן זה, שתי פעולות אפשריות, האחת, לכוון את זמן הטיימר שתרצו. והשנייה, היא להגדיר את שעת הכיבוי או ההדלקה של המזגן כדי שלא תשכחו או תתעוררו במיוחד.
כפתור הפלוס: בעזרתו, תוכלו להעלות את הטמפרטורה במזגן. הטמפרטורות משתנות מדגם לדגם ומגיעות לטמפרטורה של 30-23 מעלות.
כפתור המינוס: בעזרתו תוכלו להנמיך את הטמפרטורות. גם כאן, תוכלו לפגוש בשינויי טמפרטורה בהתאם לדגמים השונים. הטמפרטורות נעות בין 14 ל-17 מעלות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

גם חכמים וגם חסכוניים: הכפתורים שישמרו על המזגן ועל חשבון השמל

TURBO: הכפתור שישמש אתכם בימי הקיץ הקיצוניים או בימי החורף הקשים. בחירה בו, תפעיל את פעולת הקירור או החימום במהירות גבוהה עד להגעת המזגן לטמפרטורה הרצויה.
BLOW: בשונה משאר כפתורי המזגן השונים, שפועלים רק כשהשלט של המזגן דלוק, הרי שכפתור זה נכנס לפעילות עם כיבוי המזגן. מטרתו, היא לייבש את כל הלחות שהצטברה ביחידה הפנימית של המזגן וכך, הוא מונע את הצטברות העובש ביחידה.
TIMER ON: כפתור זה, יעזור לכם לשלוט בצורה מדויקת על פעולת הכיבוי וההדלקה של המזגן. בלחיצה על הכפתור ועם הופעת המילה ON תוכלו לבחור את זמן ההדלקה הרצוי (השתמשו בלחצני הפלוס והמינוס לכיוון השעה המדויקת). בסיום, לחצו על SET לשמירת המועד שבחרתם. שעת ההפעלה העתידית, תופיע על גבי הצג של המזגן. כפתור זה בשימוש למי שמעוניין להגיע לביתו כשהבית כבר ממוזג רבע שעה לפני שהוא נכנס, למשל.
TIMER OFF: כפתור זה, מסיים את פעולת הטיימר. גם אותו, תוכלו לכוון בצורה דומה לכפתור מעלה. תהליך הכיוון דומה להפעלת הטיימר, הוא ישמור את שעת הכיבוי הרצויה ויציג אותה על גבי הצג במזגן. כפתור זה ישמש את מי שמעוניין שהמזגן יכבה כשעה לאחר ההירדמות, בשונה ממצב 'שינה' למשל, שבו המזגן נשאר פועל כל הלילה.

תקלה בשלט או תקלה במזגן? כך תבדקו ששלט המזגן שלכם תקין

ניסיתם להפעיל את המזגן ופתאום, ללא הודעה מוקדמת, השלט לא נדלק או שאינו תקין? המחשבה הראשונה שלנו היא שיש תקלה במזגן. אולם, ייתכן שתגלו שמקור התקלה הוא רק בשלט. כדי לבדוק את תקינות המזגן, הפעילו אותו כשאתם קרובים יחסית אליו, ומכוונים את השלט לכיוון העינית שעל צג ההפעלה שעל מסך היחידה הפנימית של המזגן. אם עדיין אין תגובה, נקו את העינית מאבק ובדקו שאין חפצים שעלולים לחסום אותה.
עדיין אין תגובה? כדי להבין אם מקור התקלה מצוי בשלט או בעינית של המזגן, כוונו את מצלמת הטלפון הנייד שלכם אל הנורית הקדמית בשלט המזגן ולחצו על כפתור ההדלקה. במידה וראיתם על מסך הטלפון אור מהבהב, השלט תקין. האור לא הופיע? סימן שיש לכם תקלה בשלט.

לא סוף העולם: תוכלו להחליף את שלט המזגן לשלט אוניברסלי

השלט התקלקל? אל תמהרו לקנות שלט מקורי. שלט אוניברסלי (שיהיה זול יותר משמעותית ממחירו של שלט מקורי) בהחלט יעשה את העבודה. במעמד הרכישה, בקשו מהמוכר לתת לכם את קוד המזגן שמתאים לדגם שלכם כדי להפעיל אותו בצורה מהירה יותר.
לאחר רכישת השלט האוניברסלי, תידרשו לערוך קידוד לשלט ולהתאים אותו מחדש. את הקידוד תוכלו לעשות בעזרת חמישה שלבים פשוטים:
שלב ראשון: הכניסו סוללות חדשות לשלט ועמדו במרחק סביר מעינית המזגן.
שלב שני: הדליקו את השלט באמצעות לחיצה על כפתור ה-ON.
שלב שלישי: לחצו על כפתור SET למשך 5 שניות ועד שיופיעו מספרים מהבהבים בצג המזגן.
שלב רביעי: אתרו את הקוד שניתן לכם בחנות באמצעות לחצני הפלוס והמינוס. איתרתם את הקוד? שמרו אותו באמצעות לחיצה על OK וכבו את המזגן.
שלב חמישי: לא קיבלתם קוד? תוכלו להגיע למסך המספרים ולהתחיל לסרוק אותם עד למציאת הקוד המתאים. כשהקוד המתאים יגיע, המזגן ייכבה אוטומטית ועם הדלקתו, הקוד כבר יהיה מעודכן.

צבעוניות וחשובות: הנוריות שיזהירו אתכם מפני תקלות במזגן

מעבר להיכרות המעמיקה שלכם עם כל הכפתורים והאפשרויות הקיימות בשלט, חשוב שתכירו גם את נוריות האזהרה שעל צג המזגן עצמו.
אלו, יעזרו לכם לשמור על המזגן לאורך זמן ולאתר תקלות במהירות. בנוריות הצבעוניות הצבעים מוחלטים במטרה להעביר לכם את אופי התקלה.
שימו לב, שכמו כל מכשיר סלולרי או מחשב, לעתים ההבהוב קורה ללא סיבה מוצדקת. לכן, כדאי בשלב ראשוני לנתק את המזגן מהחשמל, להמתין כמה דקות ואז לחבר אותו מחדש. הנורה עדיין מהבהבת? אלו הסיבות.
נורית ירוקה: כמו בכל תמרורי האזהרה השונים, הצבע הירוק מסמן לנו שפעילות המזגן תקינה וטובה.
נורית כתומה: הנורית הכתומה, תתריע לנו על פעולת תחזוקה הנרשת לביצוע או על תקלה אפשרית. אם אתם נתקלים בנורית הכתומה, בדקו את הפילטרים ונקו אותם במידת הצורך ובסיום, לחצו על נורת ה- Resetשתאפס את הנורית ואת האזהרה.
נורית אדומה: הצבע האדום מסמן לנו סכנה, או תקלה במכשירי החשמל השונים. יחד עם זאת, חשוב לדעת שיהיו מזגנים בהם נורית אדומה מהבהבת דווקא תתריע להם על אספקת חשמל תקינה למזגן. אם הנורית קבועה, יש לכם תקלה במזגן וזה הזמן להזמין טכנאי מזגנים מקצועי.
פורסם לראשונה: 14:54, 30.06.23