חשש רב הובע היום (ד') על ידי גורמים בכירים במשרד האוצר שהעברת רשות החברות הממשלתיות ממשרד האוצר למשרד לפיתוח אזורי שאינו קשור כלל לנושא, בראשות השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם (ליכוד), יביא לביטול שיטת מינוי הדירקטורים הקיימת במסגרת "נבחרת הדירקטורים" ותיפתח הדרך למינוי דירקטורים על פי מפתח פוליטי.
הממשלה דיווחה היום למליאת הכנסת כי התקבלה החלטה להעביר ממשרד האוצר למשרד לשיתוף פעולה אזורי את כל תחום הפעולה של רשות החברות הממשלתיות.
1 צפייה בגלריה
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם
(צילום: אבי מועלם)

בנוסף, אישרה המליאה ברוב של 47 תומכים מול 36 מתנגדים, את בקשת הממשלה להעביר לשר לשיתוף פעולה אזורי את כל הסמכויות הנתונות לשר האוצר לפי מספר חוקים, ובהם תחום החברות הממשלתיות.
כיום מתמנים כדירקטורים רק מי שעברו את סף התנאים לפי כללי "נבחרת הדירקטורים", כולל החזקה בתארים אקדמיים הקשורים לפעילות החברה הממשלתית והוכחת אי קיום קשר פוליטי לשר הממנה.
החשש הוא שמאות דירקטורים האמורים להתמנות בקרוב ל-70 החברות הממשלתיות ימונו, לפחות בחלקם, תוך חלוקת ג'ובים למקורבי השרים ומפלגותיהם.
מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, צפויה להתנגד לשרבוב כל קרבה פוליטית למינוי הדירקטורים, אולם ספק אם יהיה בכוחה למנוע זאת. רוזנבוים מונתה לתפקידה על ידי הממשלה הקודמת בהמלצת שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן. בעבר הייתה אף מועמדת לכהן כמבקרת המדינה אולם ברגע האחרון העדיף על פניה ראש הממשלה בנימין נתניהו את מינויו של מתניהו אנגלמן לכהונה הרמה.