אמזון ו-iRobot מבטלות את תוכניות המיזוג שלהן, ברקע התנגדות רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי. מניית iRobot נחלשת ב-16% בטרום המסחר בנאסד"ק.
הענקית האמריקנית אמזון ויצרנית שואבי האבק הרובוטיים הודיעו שלהצעה שלפיה תרכוש אמזון את iRobot ב-1.7 מיליארד דולר אין היתכנות לקבלת אישור רגולטורי מהאיחוד האירופי.
1 צפייה בגלריה
iRobot Roomba
iRobot Roomba
iRobot
(צילום: shutterstock)

מוקדם יותר החודש דיווחה רויטרס על כך שהעסקה עשויה להיחסם על ידי רשות ההגבלים העסקיים האירופית, בשל חשש לכך שאמזון תוריד את החשיפה של המתחרות של iRobot בשווקים המקוונים, בייחוד בצרפת, גרמניה, איטליה וספרד.
בעקבות ההודעה על ביטול רכישתה על ידי ענקית הקמעונאות אמזון, פירסמה היום איירובוט תוכנית ארגון מחדש שנועדה לעזור לייצוב החברה וכוללת פיטורים של כ-350 עובדים המהווים 31% מכוח העבודה שלה.
iRobot אמרה שהיא תתמקד בשיפור שולי הרווח, הפחתת ההוצאות על מחקר ופיתוח ותשהה את כל העבודה על מוצרים שאינם קשורים לרצפה, כולל מטהרי האוויר ומכסחות הדשא הרובוטיות שלה.
במקביל לצעדים התפעוליים הודיעה החברה על שינויים בצמרת - המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון קולין אנגל יעזוב את תפקידו. סגן הנשיא והמנהל המשפטי גלן ווינסטיין מונה למנכ"ל זמני ואנדרו מילר, הדירקטור הבלתי תלוי הראשי מונה ליו"ר הדירקטוריון.
"סיום ההסכם עם אמזון מאכזב, אך iRobot פונה כעת לעבר העתיד, עם מיקוד ומחויבות להמשך בניית רובוטים וחידושים חכמים לבית שהופכים את החיים לטובים יותר", אמר אנגל.
"אנחנו מאוכזבים מכך שהרכישה לא תוכל להתקדם", אמר דייוויד זפלוסקי, סגן נשיא בכיר ויועץ כללי באמזון בהצהרה מטעם החברה.