העונה השלישית והמדממת של "משחק הדיונון" כבר רשמה יותר מ-60 מיליון צפיות תוך מספר ימים, והתייצבה בראש התוכניות הנצפות בנטפליקס, וגם המותגים לא נשארים אדישים להצלחה הקוריאנית המסחררת. כך עולה מסקירה מיוחדת של מגזין השיווק הבינלאומי Merca 2.0.
מכונת השיווק של "משחק הדיונון" מתפרסת על שלל מותגים, חלקם שותפים רשמיים ואחרים שמייצרים מוצרים "בהשראת" הסדרה ותוך שימוש באסטרטגיות שיווקיות שלקוחות מהעולם של המשחקים הרצחניים המוצגים בתוכנית. בתום העונה הראשונה הוערך ב"בלומברג" כי המותג שווה יותר מ-900 מיליון דולר עבור נטפליקס, כך שברור שכעת הסכום חצה את קו המיליארד דולר.
4 צפייה בגלריה
מוצרי טיפוח של משחקי הדיונון
מוצרי טיפוח של משחקי הדיונון
מוצרי טיפוח של משחק הדיונון
(צילום: אתר החברה)
4 צפייה בגלריה
בובות משחק של משחקי הדיונון
בובות משחק של משחקי הדיונון
בובות משחק של משחק הדיונון
(צילום: אתר החברה)
רשתות אופנה רבות הוציאו קולקציות בשיתוף מוטיבים בהשראת הסדרה, כמו למשל Primark ו-Pull&Bear שמוכרות היטב לקהל הישראלי. מותגים עולמיים אחרים שהצטרפו לבאזז הם Hot Topic, BoxLunch, Aéropostale ואחרים שהוציאו סווטשירטים, חולצות, טרנינגים, אביזרים ופריטים לבית שמציגים את הדימויים של השומרים עם המסכות, עיגולים, משולשים, ריבועים ואפילו הפניות למשחקי הילדות הקטלניים מהלהיט הקוריאני. בקוריאה, כלבו Shinsegae המקומי השיק מוצרים רשמיים, שמחזקים את הקשר של התוכנית למדינה שבה הכל התחיל.
מעבר לאופנה, מותגי משקאות הם גם חלק מההייפ. הבקבוק האייקוני של HiteJinro - המשקה האלכוהולי סוג'ו, הנוכח מהעונות המוקדמות, חוזר ליקום הרשמי של "משחק הדיונון", יחד עם מהדורה מיוחדת של ויסקי Johnnie Walker, המשווק כשוט המושלם ל"מנצח" של המשחק האחרון.
4 צפייה בגלריה
קולקציית משחקי הדיונון של פרימארק
קולקציית משחקי הדיונון של פרימארק
קולקציית משחק הדיונון של פרימארק
(צילום: אתר החברה)
4 צפייה בגלריה
ויסקי ממותג של משחקי הדיונון
ויסקי ממותג של משחקי הדיונון
ויסקי ממותג של משחק הדיונון
(צילום: אתר החברה)
רשימת המוצרים בהשראת התוכנית כוללת גם שיתופי פעולה ייחודיים, כמו פופקורן Bitz במקסיקו, דומינו'ס פיצה בקולומביה, Doritos בבריטניה, עוף Seara בברזיל, ומשקאות Mahou בספרד. מותגים מקומיים נוספים השיקו מוצרים ממותגים, מצעצועים לחטיפים, וכולם מנצלים את הפופולריות העולמית של התוכנית.
משחקי וידאו הם חלק מרכזי באסטרטגיה. "משחק הדיונון: שוחרר", משחק וידיאו רב-משתתפים, עבר רענון עם דמויות ומשחקים חדשים, כולל "קפיצת החבל" הקטלנית, במקביל לסיום הסדרה. החל מה-27 ביוני, "משחק הדיונון" גם הפך לזמין במשחק הפופולרי Fortnite מה שמאפשר לשחקנים לעצב גרסאות משלהם של האתגרים של התוכנית.
אבל כל זה מתגמד מול החיים עצמם: שורה של פארקים ברחבי העולם עוצבו בהשראת התוכנית ומאפשרים לקהל הרחב להתנסות במשחקים ולהרגיש כמו משתתפים אמיתיים. בין היתר נפתחו פארקים בניו יורק, סיאול, סידני לונדון ובקרוב גם בדאלאס ארה"ב.
גם קוריאה עצמה נהנית מהאפקט: שיתוף פעולה בין נטפליקס ללשכת התיירות הקוראינית הוליד סיור מיוחד עבור מעריצים שמבקרים במדינה וחווים את התרבות, המקומות והשורשים שהשפיעו על הסדרה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו