בשיתוף אתר "המקצוענים"
בעבר, קודנים היו נפוצים בעיקר בכניסות למשרדי עסקים גדולים או קטנים. אולם, כיום ניתן לראות שימוש באופציה זו יותר ויותר גם בסביבה הביתית.
התקנת הקודן הופכת את ההתנהלות ביומיום ליעילה יותר, ומאפשרת בקרה ושליטה המקנים יותר ביטחון ושקט נפשי. בשונה ממערכת האינטרקום שאנו מכירים, הרי שהקודן קל הרבה יותר לשימוש וניתן לפתיחה עצמאית באמצעות קוד, מבלי להטריד את שאר בני הבית.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

שומר הסף: מאפשר לכם לשלוט על פתיחת הדלת

קודן בדלת הכניסה, יאפשר לכם שליטה לגבי מי שנכנס לביתכם, ויהפוך את החיים שלכם להרבה יותר פשוטים. לרוב, המשתמשים בקודן ירצו להתקין אותו בעיקר כדי להבטיח שעוברים ושבים לא יכנסו לשטח הדירה או המשרד שלהם.
במקרים נוספים, תוכלו להשתמש בקודן כדי לחסום גישה לחדרים מסוימים בתוך הבית ולהגן על פתח הבית מפני פריצה. מהרגע שבו התקנתם קודן, תוכלו לשכוח מצרור המפתחות הכבד בתיק ולעבור לקוד המורכב ממספר ספרות אותו תצטרכו לזכור. אם אתם נוהגים לתת את קוד הכניסה לשער לשליחים, תוכלו להחליף אותו מדי פעם, ובכך להגביר את תחושת הביטחון שלכם.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לא רק עם קוד: קודן עם חיישן קרבה

מלבד הקודן המוכר שהזכרנו מעלה, זה שנפתח באמצעות קוד, תוכלו למצוא קודנים נוספים שכוללים בתוכם חיישן קרבה. תפקידו של החיישן, הוא לזהות אתכם אחרי שהצמדתם אליו כרטיס עם פס מגנטי או צ'יפ ייעודי. התקנת חיישן קרבה, תהיה הרבה יותר נוחה ויעילה עבור ילדים שצריכים דרך קלה יותר להיכנס איתה הביתה או לאלו שלא תמיד מצליחים לזכור את הקוד.

התוספות הקטנות שעושות שינוי גדול

מנעול חשמלי: התוספת החשובה ביותר, היא תוספת של מנעול חשמלי. בעזרתו, ניתן יהיה לתפעל את הקודן בזמן תקלות או במידה ותרצו להשתמש בשיטה הישנה ולפתוח את הדלת עם מפתח מתאים.
נורות חיווי: נורות אלה, מספקות אינדיקציה על הקשת הקוד. בהנחה שהקשתם קוד שגוי, תופיע נורית חיווי אדומה על גבי הצג. אם הקוד שהקשתם תקין, תופיע נורית חיווי ירוקה. יתרון נוסף הוא שנוריות אלו יסייעו לכם בכניסה מיהירה הבייתה גם בשעות החושך.
קודן ללא מערכת חשמל: קודן שהשימוש בו הוא דרך קו טלפון. ברגע שתחכו בכניסה, תוכלו ללחוץ על כפתור הטלפון הקיים על גבי לוח המקשים וכך, בעל הדירה יוכל לפתוח עבורכם את הכניסה לחצר או לבית. לרוב, התקנה של קודן ללא מערכת חשמל תהיה זולה יותר.

אסתטי ובטיחותי: היתרונות הבולטים של הקודן בדלת הכניסה

המיקום שבו תתקינו את הקודן צריך להיות כמה שיותר צמוד לדלת. לכן, סביר להניח שתרצו שההתקנה שלו תהיה אסתטית ושהחיווט יהיה נסתר.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בנוסף, כדי להבטיח שימוש בטוח, מומלץ להתקין את הקודן בתוך הקיר ולא להסתפק בקודן גלוי שיהיה חשוף לתנאי מזג האוויר כמו גשמים או שמש חזקה שעלולים לפגוע בו.
בשונה ממצלמות האבטחה שמסייעות בשמירה רציפה על המתרחש בבית, הקודן הוא לוח מקשים שחשוף לנגיעות רבות ולנזקי מזג האוויר. לכן, עליו להיות עשוי מחומר איכותי ועמיד, על מנת שלא יתבלה במהירות.
בקודן המותקן מחוץ לבית, חשוב לוודא שתשתית החשמל תוכל לעבור בצורה בטוחה מתחת לריצוף ולא תהיה חשופה למים. כשלי איטום, יכולים לשבש את תקינות המערכת.

מה חשוב לדעת לפני שמתקינים קודן?

לרוב, ההתקנה מתבססת על תשתית החשמל הקיימת, ממנה יצטרך המתקין למשוך קו ייעודי עד למיקום הקודן ובו יתקין שקע כוח.
לכן, חשוב לבדוק לפני ההתקנה את תקינות התשתית, ובכך להבטיח שההתקנה תהיה בטוחה ומהירה יותר.
בנוסף, בכדי להבטיח התקנה מקצועית ואסתטית, תידרש חציבה בקיר ובנייה של תעלות בהן יוסתרו חוטי החשמל של הקודן. שימו לב, שכדאי לתמחר תוספת זו מראש, ולא בדיעבד אחרי שביצעתם את הזמנת העבודה. כך, עוד יש לכם יכולת מיקוח.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

שכחתם את הקוד? אל תמהרו לטכנאי

במקרים של תקלות בקודן, תצטרכו להזמין טכנאי מקצועי. אולם, במקרים בהם שכחתם את הקוד או שתרצו לאפס אותו (פעולה שמומלץ לבצע אחת לשנה לפחות), תוכלו לעשות זאת בעצמכם. ההנחיות ברורות והתפעול קל יחסית למשתמש הממוצע.
לכן, כדאי לשמור אותו מיד בסיום ההתקנה, ובכך לחסוך דמי ביקור מיותרים לטכנאי אחת לשנה (או חצי שנה, אם אתם מעוניינים להגביר את האבטחה שלכם).
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
סיבה נוספת שחשוב להחליף מקשים מדי כמה חודשים היא השחיקה שלהם.
אם אותן ספרות יילחצו בקביעות, יהיה הרבה יותר קל לנחש את הקוד שלכם בבוא הזמן. החלפה של המקשים, תגרום לכל מקשי הלוח "לדהות" במקביל.