אחרי סינמה סיטי: גם יס פלאנט (yes PLANET) של חברת תיאטראות ישראל מעלה מחירים במתחמי הקולנוע יס פלאנט ובאולמות הקולנוע של רב חן. החברה ייקרה את כל סוגי הכרטיסים, למעט כרטיסים להקרנות VIP. בעוד שהכרטיסים להקרנות רגילות התייקרו בכל אולמות הקולנוע של החברה, הכרטיסים להקרנות מיוחדות התייקרו בראשון לציון בלבד, משום ששם לטענת תיאטראות ישראל, לא הצליחו לספוג את העלייה בעלויות התפעול.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המחיר לכרטיס להקרנה רגילה בקופות בתי הקולנוע עלה ברב חן וביס פלאנט ב-2.5 שקלים, מ-40 שקל ל-42.5 שקל - התייקרות כלל ארצית של 6.2%. בקנייה אונליין חלה עליית מחיר של 3 שקלים, מ-44 שקל ל-47 שקל - התייקרות של 6.8%.
לשם השוואה, בסינמה סיטי שיעור ההתייקרות היה גדול יותר: 10% ומחיר הכרטיסים בקופות עלה ב-4 שקלים מ-40 שקל ל-44 שקל ובהזמנה באינטרנט המחיר קפץ ב-9% מ-43.9 שקל ל-47.9 שקל.
במתחמי יס פלאנט ברחבי הארץ וברב חן מודיעין כרטיס לסרט בהקרנת תלת-מימד כולל משקפיים התייקר ל-49 שקל בקופות ול-53.5 שקל בקנייה אונליין. בשאר מתחמי רב חן המחירים שונים: כך למשל, בגבעתיים ובתל אביב המחיר בקופות עלה ל-48 שקל ובהזמנה אונליין הוא עומד על 52.5 שקל. הסיבה להבדל הוא שברב חן מקבלים משקפיים חד-פעמיים ולכן הכרטיס זול יותר, ואילו ביס פלאנט וברב חן מודיעין המשקפיים הם רב-פעמיים.

ההקרנות באולמות המיוחדים התייקרו בראשל"צ בלבד

בחברה לא ייקרו את ההקרנות באולמות המיוחדים (תלת-מימד, איימקס, 4DX דולבי ו-screenx), למעט כאמור במתחם יס פלאנט ראשון לציון, שם המחירים עלו בהחלט. כלומר, בצעד מוזר רק תושבי ראשון לציון וסביבתה "יזכו" בעליית מחיר בסגמנט הזה. מדובר בפער מחירים של 2.5-1.5 שקלים שתשלמו בראשון לציון לעומת שאר מתחמי יס פלאנט בארץ שמחזיקים אולמות כאלה. המשמעות: התייקרות של 3%-5%.
כך לדוגמא, עלות כרטיס להקרנת איימקס (מסך גדול יותר וסאונד משוכלל יותר) בתלת-מימד כולל משקפיים לצפיית בירושלים ובבאר שבע היא 55 שקל בקופות ו-59.5 שקל בהזמנה אונליין. לעומת זאת, בראשון לציון המחירים עלו ל-57.5 שקל בקופה ו-62 שקל באונליין.
בעוד שכרטיס לסרט המוקרן ב-4DX (גם כיסאות זזים ואפקטים כמו רוח, מים, תאורה וריח) בתלת-מימד כולל משקפיים נמכר בבאר שבע, בירושלים ובחיפה ב-66 שקל בקופות הקולנוע וב-70.5 שקל בקנייה אונליין, בעוד בראשון לציון מחירו עומד על 68 שקל בקופות ועל 72.7 שקל בהזמנה אונליין.
כרטיס לצפייה בסרט באולמות screenx (הכוללים שלושה מסכים לצפייה פנורמית ב-270 מעלות) נמכר בבאר שבע ובחיפה ב-48 שקל בקופות וב-52.5 שקל בהזמנה אונליין, אולם בראשון לציון תשלמו 50 שקל ו-54.5 שקל, בהתאמה.
ההבדל הזה בין ראשון לציון לשאר המתחמים שמכילים אולמות עם מסכים מיוחדים התגלה בעקבות מבצע של 1+1 של ישראכרט שהופץ בקבוצת הטלגרם "דילים סודיים ברשת VIP".
כך, אחד מחברי הקבוצה שם לב לאותיות הקטנות במבצע בהן פורטו מחירי ההקרנות המיוחדות ותהה לגבי ההבדלים האלה. מנהל הקבוצה אמר ל-ynet: "למה בראשון לציון משלמים יותר על סרטים בהקרנות מיוחדות? מעולם לא היה דבר כזה בקולנוע. אצטרך לנסוע לירושלים כדי לשלם פחות?"

תגובת החברה: "התייקרות בעלויות תפעול"

מ-yes פלאנט נמסר: "לאור עליית מחירי התשומות במשק והתייקרות בעלויות תפעול הקולנוע, חשמל, תחזוקה, שכר ועוד, רשת מתחמי הקולנוע יס פלאנט ורב חן נאלצת לעדכן את מחירי הכרטיסים והמזנון החל מ-13 ביולי, לאחר חמש שנים בהן נותר המחיר ללא שינוי. מחירי הכרטיסים יעלו בכ-6% ויעמדו על 42.5 שקל בקופה ו-47 שקל באינטרנט.
"בעקבות גל ההתייקרויות החריף במשק, רשת yes פלאנט עדכנה באופן יחסי את מחירי החוויות המיוחדות והבלעדיות (IMAX, SCREENX ו-4DX), ב-2.5-1.5 שקלים לכרטיס במרכז הארץ.
"בירושלים, באר שבע וחיפה, הצלחנו לעת עתה לספוג את ההתייקרות בעלויות התפעול ולכן שם נותר המחיר ללא שינוי.
"אנחנו נמשיך להציע לקהל לקוחותינו את חוויית הקולנוע האיכותית ביותר בכל בתי הקולנוע שלנו, עם מגוון סרטים וחוויות צפייה מיוחדות ובלעדיות".