עליות מחירים משמעותיות במחיר הקפה לצרכן, בעיקר בברזיל (זינוק של פי 2 במחיר), הזניקו את תוצאות שטראוס לרבעון השני של 2025. ההכנסות של הקבוצה כולה גדלו ב-11.5% והסתכמו ב-3.07 מיליארד שקל, ושיעור הרווח התפעולי מהמכירות טיפס ל-8% לעומת 5% ברבעון המקביל.
כזכור, אחד היעדים האסטרטגיים שהציבה לעצמה שטראוס היה להגיע עד 2025 לשיעור רווח תפעולי של לפחות 10%, ועליות המחירים בהחלט מקדמות אותה לשם. למרות השיפור במכירות, הרווח הנקי לרבעון ירד ב-1.8% והסתכם ב-80 מיליון שקל, לעומת 83 מיליון שקל ברבעון הקודם, בעיקר בגלל גידול בהוצאות המימון של החברה. הפסד של 10 מיליון שקל נרשם בגין פעילותה בחברות החממה.
כאמור, שטראוס פיצתה את עצמה ב"עדכון מחירים" על המשך עליות מחיר הקפה בבורסת הסחורות בעולם גם ברבעון השני: רובוסטה עלתה ב-17% וערביקה ב-65%, אבל הקקאו ירד בכ-18%. לשאלת הצרכנים למה לא ירד מחיר השוקולד בהתאם, מפנה החברה לתוצאות מגזר הממתקים שלה, שהרווח התפעולי שלו היה מיליון שקל בלבד לרבעון, לטענת החברה.
הקקאו – חומר הגלם שמשמש לייצור השוקולד שנמכר ברבעון השני, נרכש לטענת החברה, קודם לכן במחיר השיא שלפני ההוזלות האחרונות. עכשיו הצרכנים צריכים לצפות כי ברבעון הבא, יסתיים השימוש במלאי היקר, וסוף סוף נראה הוזלה במחיר השוקולד – לאחר שהוא התייקר תוך שנה בכ-50%.
כאמור, בגלל עליית מחיר חדה בברזיל ומזרח אירופה, פעילות הקפה הבינלאומית הציגה גידול של 27.4% בהכנסות ורווח תפעולי בסך 102 מיליון שקל, עלייה של 67% שתרמה לשורת הרווח של שטראוס.
שטראוס ישראל צמחה ב-8.9%, והכנסותיה הסתכמו ב-1.32 מיליארד שקל, עם צמיחה של 37% ברווח התפעולי. שיעור הרווח התפעולי בישראל היה גבוה יותר משל הפעילות בחו"ל והסתכם ב-10.3%, לעומת 8.2% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הפעילות בישראל אינה נשענת רק על קפה, אלא גם על תרומת המחלבה – שהובילה את הצמיחה בישראל.
בחלוקה לפי מגזרים, בקטגוריית הממתקים והחטיפים המלוחים נרשם רווח תפעולי של מיליון שקל, לעומד הפסד תפעולי של 12 מיליון שקל ברבעון הקודם, שנגרם בגלל הזינוק במחירי הקקאו ברבעון המקביל. מגזר הבריאות ואיכות החיים הציג צמיחה של 7% בהכנסות וזינוק של 24.3% ברווח התפעולי, שהסתכם ב-113 מיליון שקל לעומת 92 מיליון ברבעון המקביל, בין השאר בגלל חג השבועות ויישום מהלכי התייעלות.
במגזר הקפה בישראל עלו המכירות ב-14%, בין היתר בשל עדכון מחירים. שיעור הרווח התפעולי נותר דומה לרבעון המקביל. במגזר ברי המים חל גידול של 4% בהכנסות וגידול של מיליון שקל ברווח התפעולי, ואילו בפעילות הקבוצה בסין נרשמה ירידה ברווחיות.
"ברבעון השני המשכנו במגמת הצמיחה בכלל הפעילויות שלנו ברחבי העולם", מסר מנכ"ל ונשיא קבוצת שטראוס שי באב"ד. "פעילות הקפה בברזיל מציגה תוצאות מצוינות, עם צמיחה גבוהה ושיפור ברווח. בישראל, חיזקנו את מותגי הליבה שלנו דרך חדשנות, ובחברת המים אנחנו צומחים בארץ, בסין ובאנגליה. כחלק מיישום האסטרטגיה של הקבוצה הובלנו מהלכים לשיפור הפרודוקטיביות, ואנחנו מייצרים מנועי צמיחה וחדשנות בארץ ובעולם".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו







