חנות למוצרי הארי פוטר נפתחה סוף סוף בישראל - בקניון עזריאלי שרונה, ומעריצי הספרים והסרטים גדשו אותה הבוקר (א'). היא ממוקמת בקומה 1 בקניון החדש שנמצא על דרך מנחם בגין, שנפתחו בו כבר חנויות נייקי וטרמינל X בין היתר, אך הוא עדיין נמצא בהרצה. מדובר בחנות פופ אפ, כלומר זאת חנות זמנית שתפעל בקניון למשך 3 חודשים, אלא אם הביקוש יהיה גבוה ואז ניתן יהיה להשאירה פתוחה עד כשנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
6 צפייה בגלריה
הארי פוטר ישראל
הארי פוטר ישראל
הכניסהה לחנות
(צילום: מירב קריסטל)
זוהי חנות בקונספט Wizarding World שנפתחה באישור וורנד בראדרס (Warner Bros WB) שמחזיקה בזכויות על סרטי הארי פוטר. שטח החנות: 280 מ"ר והיא מוכרת מוצרים מורשים רשמיים בהשראת עולם הקוסמים של הארי פוטר, שחלקם יימכרו לראשונה בישראל. בין היתר: בובות, צעיפים, גלימות, מוצרי כתיבה, תיקים, ביגוד, כוסות, פאזלים, שחמט, צעצועים, ממתקים ופריטי אספנות אקסקלוסיביים.
זאת פעם ראשונה שנפתחת בארץ חנות קונספט כזאת, אבל בהחלט לא הפעם הראשונה שנמכרים פה מוצרים שנושאים דמויות וסמלים של הספרים או הסרטים.
6 צפייה בגלריה
הארי פוטר ישראל
הארי פוטר ישראל
לא הפעם הראשונה שנמכרים כאן מוצרים מקוריים
(צילום: מירב קריסטל)

יש כבר מוצרי הארי פוטר בישראל

בישראל כבר מוכרים מוצרים שממותגים הארי פוטר: בין היתר דגמי לגו של הארי פוטר נמכרים בחנויות שמוכרות לגו ובחנות הרשמית של לגו בדיזנגוף סנטר.
בחנות ברוריה בדיזנגוף סנטר מוכרים באופן קבוע מוצרי הארי פוטר, כשחלקם של WB וחלקם מיוצרים באישור WB. בין היתר נמכרות שם בובות הארי פוטר, וולדרמורט ודובי בגודל מלא, ככה שאין פלא שהפוטר הדס או הפוטריסטים כפי שמכונים מעריצי המותג בישראל, מחשיבים אותה לחנות הדגל של המותג. הפריטים שם לא זולים, אבל המחירים מעט נמוכים לעומת החנות החדשה.
יש עוד חנויות בסנטר שמוכרות מוצרי הארי פוטר ואפשר למצוא אותם גם בחנויות וברשתות צעצועים, בחנויות ספרים ובחנויות שמוכרות בובות פופ. בגדים של המותג קשה למצוא בארץ, אבל דלתא ייצרה בעבר פיג'מות עם דמויות מהסדרה ווכן ניתן לקנות בקלות בגדים עם סמלי הוגוורטס ובתיו באתרים הבריטיים ששולחים חינם לישראל: נקסט ומרקס אנד ספנסר. בנקסט יש גם מרצ'נדייז של המותג וכן נמכרים שם תיקי בי"ס, תיקי אוכל וקלמרים של חברת סמיגל הבריטית. בנוסף, אפשר למצוא שפע מוצרי הארי פוטר באמאזון. חלקם נשלחים חינם לישראל.
בנוסף, את ממתקי הארי פוטר שמוכרים בחנות הישראלית החדשה, ניתן לקנות כבר זמן רב ברשתות הממתקים בארץ. חלק מהממתקים הכי מזוהים עם המותג לא הגיעו לארץ. כך למשל: לכבוד פתיחת החנות לא הגיעה לארץ צפרדע השוקולד הענקית עם קלפי הקוסמים ולא הגיעו זבובי השוקולד שמוכרים בחנויות בחו"ל. כמו כן לא מוכרים פה בירצפת – בגלל ענייני כשרות. כן הגיעו לארץ הסוכריות של ברטי בוסט, בטעמים כמו שעוות אוזניים ונזלת – אך הן כבר נמכרות בישראל במגוון חנויות. בארץ הן ממותגות שונה מאותו פריט שנמכר בחנויות בחו"ל.

לא דומה לחנויות בלונדון

האם מדובר בחו"ל בישראל? לא בדיוק. החנות בארץ לא דומה לחנויות של WB בתחנת הרכבת קינג קרוס (שם "נמצא" רציף 9 ושלושה רבעים ממנו יוצאת הרכבת להוגוורטס) ובאולפנים. החנות באולפני הארי פוטר מוכרת את אותם מוצרים כמו החנות בקינג קרוס, בתוספת מוצרים נוספים שלא נמצאים בחנות בעיר. כאמור: רובם לא הגיעו לארץ.

6 צפייה בגלריה
הארי פוטר ישראל
הארי פוטר ישראל
בובות "דובי". בישראל הן עולות 250 שקל, בבריטניה 138 שקל
(צילום: מירב קריסטל)
בלונדון יש חנויות נוספות שמוכרות את מוצרי הארי פוטר בין היתר רשת Wizards & Wonders והחנות בארץ דומה יותר להן עם אווירה יותר פופית ומוצרים בקונספט דומה, לעומת אווירה יותר בריטית קלאסית בחנויות הרשמיות. החנות הרשמית הגדולה ביותר למוצרי הארי פוטר נמצאת בכלל בניו יורק ויש גם חנות כזאת בדובאי.
6 צפייה בגלריה
הארי פוטר בריטניה
הארי פוטר בריטניה
הארי פוטר בבריטניה. רוב המוצרים שונים לגמרי
(צילום: מירב קריסטל)
מה שונה? כאמור - רוב מוחלט של המוצרים שנמכרים בחנות בישראלית לא נמכר בחנות בקינג קרוס או בחנות באולפנים. אלה לרוב פריטים אחרים ומצאנו מעט מאוד מקבילים. בנוסף, אין כאן חנות שרביטים בפורמט של חנות בתוך חנות - כמו בחו"ל. אבל שרביטים יש בהחלט, אל דאגה. יש פה מוצרי אספנות כמו חרב גריפינדור בגודל מלא ונימבוס 2000 שאין בחנויות בחו"ל, אבל כן קיים בדיזנגוף סנטר. הוא מיוצר על ידי חברה צרפתית בבעלות איש עסקים יהודי שנקראת cinereplicas.
מה לא נמכר בארץ? לדוגמא: בחנויות בחו"ל יש מחזיקי מפתחות בצורת שעוני חול עם אבני הנקודות של כל בית, בובות של צמרורים, משקפי לונה לאבגוד, תגים למזוודות שמיועדות להוגוורטס, בקבוקי בירצפת, בובות רכות של אוטונוס הלילה והפורד אנגליה המעופפת, תכשיטים כמו שרשרת דובי וצמידים, מגנטים של הדוויג, מחזיקי מפתחות שהם צעיפים מיניאטוריים, לקים לפי צבעי הבתים ומערכות איפור לפי אותה פאלטה, בובות של הכלב פלאפי בעל שלושת הראשים, מעמד לעוגה של דולורס אמברידג', עפרונות, סוודרים ועניבות.

6 צפייה בגלריה
הארי פוטר בריטניה
הארי פוטר בריטניה
חנות שרביטים בתוך החנות בבריטניה. לא קיימת בישראל
(צילום: מירב קריסטל)
מה כן זהה או דומה? למשל, בובות דובי שנמכרות בבריטניה ב-30 ליש"ט – 138 שקל, נמכרות בארץ ב-250 שקל. לא מדובר בדיוק באותה בובה (בבריטניה היא נראית דומה יותר למקור בעיקר בזכות העיניים), אבל הן דומות וגודלן זהה. שרביטי דמויות נמכרים בבריטניה ב-32 ליש"ט, כ-147 שקל. בארץ הם נמכרים ב-200 שקל. לגו של חדר הנחיצות נמכר בחנות בארץ ב-299 שקל ובלונדון ב-44.99 ליש"ט – 207 שקל.
מה זול יותר בארץ? מחזיק מפתחות עם סמל הוגוורטס נמכר בבריטניה ב-5 ליש"ט, כ-23 שקלים ומחזיק דומה נמכר בארץ ב-20 שקל.
עוד נמכרים פה ושם: כובעי צמר, גרביים וצעיפים אך בדיגום שונה מאלו שנמכרים בלונדון. יש גם מזוודות בגדלים שונים.
המחירים כפי ששמתם לב גבוהים מאוד בארץ ובחו"ל. מחזיקי מפתחות בחו"ל נמכרים ב-10-5 ליש"ט. בארץ, בקבוק תרמי נמכר ב-120 שקל, שחמט עם דמויות נמכר ב-320 שקל ואפילו ביצי קינדר הארי פוטר נמכרות בארץ ביוקר: 8 שקלים ליחידה, 25 שקל לשלישייה.
ומה חסר פה באופן בולט? בגדי ילדים ובגדים לתינוקות שכן נמכרים בלונדון.
חגי קוסקס, הבעלים של חברת Geeks שמייבאת את המוצרים לישראל מחברת ABYSSE CORP, אמר ל-ynet: יש כאן אכן מוצרים שונים ומוצרים נוספים כולל מוצרי אספנות. בארץ יש יותר מוצרי מחברות למשל וכובות. למה לא הכל פה? כי יש מחזיקי מפתחות בחו"ל, שאם אביא אותם אייצר אנטגוניזם. יכעסו עליי כי זה יעלה 70 שקל. חלק מהמוצרים פה יימכרו בהמשך ברשתות צעצועים".

עמדות צילום בחנות

את החנות הישראלית פתחה חברת חברת LDI, המייצגת את Warner Bros. Discovery בישראל, יחד עם עזריאלי וחברת Geeks, היבואנית והמפיצה הרשמית של מוצרי הארי פוטר בישראל (לצד ברוריה).
6 צפייה בגלריה
הארי פוטר ישראל
הארי פוטר ישראל
להצטלם עם העגלה שנכנסת לרציף תשע ושלושה רבעים. לא בדיוק אותו דבר
(צילום: מירב קריסטל)
בקינג קרוס החנות ממוקמת לצד הרציף הדמיוני ומבקרים מצטלמים בעמדת צילום ברציף (אחרי עמידה בתור ארוך כנהוג בממלכה). בחנות בעזריאלי שרונה הציבו מגוון עמדות צילום בתוך החנות. בין היתר: צילום על מטאטא ועם העגלה שחציה נמצא מאחורי קיר לבנים בדרך לרציף המוסתר מעיני מוגלגים.