הפעולות לממן את המלחמה והגירעון העצום בתקציב המדינה מתגברות. אגף החשב הכללי במשרד האוצר השלים היום (שני) הנפקה בשוק המקומי של 4.4 מיליארד שקל - ההנפקה השבועית הגדולה ביותר שבוצעה אי פעם - עם ביקוש העומד על פי 4.3 מסך ההנפקה.
ההנפקה שבוצעה היום היא הנפקה שמבוצעת אחת לשבוע, בכל יום שני, והיא כללה 3 סדרות שקליות, 2 סדרות צמודות, סדרה משתנה וסדרה קצרה אחת, ובמסגרתה גייסה המדינה, כאמור, סכום כולל של 4.4 מיליארד שקל.
1 צפייה בגלריה
משרד האוצר
משרד האוצר
משרד האוצר
(צילום: עמית שאבי)
בהנפקה השתתפו כל עושי השוק הראשיים הכוללים בנקים מקומיים וזרים, שהם, בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, בנק מזרחי טפחות, הבנק הבינלאומי, ברקליס, גולדמן סאקס, מריל לינץ', ג'י פי מורגן, BNP PARIBAS, דויטשה בנק וסיטי בנק.
באגף החשב הכללי אמרו הערב כי "היכולת לגייס חוב ולממן את פעילות הממשלה, גם בעתות חירום, בהיקפים משמעותיים וביחס כיסוי גבוה, מעידים על אמון השוק במדינת ישראל. החשב הכללי שומר על נגישות גבוהה לשוקי ההון המקומיים ובינלאומיים וערוך לתת מענה מימוני לצרכי הממשלה בשעת המשבר באמצעות כלים שונים".
יצוין שעלות המלחמה הוערכה בשבועות האחרונים בכ-200 מיליארד שקל, ולצד נטילת הלוואות תצטרך הממשלה לבצע קיצוצים עמוקים בתקציב המדינה לשנת 2024 ויתכן שלא תהיה ברירה ויהיה צורך לבטל פטורים שונים ממס במהלך השנה הקרובה.