אנבידיה אישרה כי היא רוכשת את חברת הבינה המלאכותית (AI) הישראלית Deci. לפי הערכות, שווי העסקה הוא 300 מיליון דולר, כך נודע ל"כלכליסט". בסבב הגיוס האחרון הוערך שווי החברה בכ-200 מיליון דולר.
בכך משלימה אנבידיה רכישות של שתי חברות AI ישראליות בתוך כשבוע בשווי כולל של מיליארד דולר. זאת, אחרי שביום רביעי שעבר הודיעה על רכישת Run:ai בעסקה בשווי 700 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
מייסדי דסי
מייסדי דסי
מייסדי דסי
Deci הוקמה בסוף 2019 על ידי ד"ר יונתן גייפמן, פרופ' רן אל-יניב, מומחה לבינה מלאכותית מהטכניון, ויונתן אליעל. החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת למפתחים ומדעני נתונים לשפר את הדיוק ואת מהירות העיבוד של אלגוריתמים המניעים יישומי בינה מלאכותית. כיום מעסיקה החברה עשרות עובדים. החברה גייסה עד היום כ-55 מיליון דולר, כאשר בין משקיעיה קרן אינסייט פרטנרס , Jibe Ventures, Emerge, Square Peg ו- Fort Ross Ventures, ICON.
החברה עובדת עם יצרני חומרה, יצרני OEM ומובילי מערכות אחרות של ML, והיא שותפה רשמית, בין היתר, של אינטל, Amazon Web Services (AWS), Hewlett Packard Enterprise (HPE) ואנבידיה. Deci פיתחה פלטפורמה מבוססת AI, שמאפשרת למפתחים ומדעני נתונים לשפר את הדיוק ואת מהירות העיבוד של אלגוריתמים שמניעים יישומי AI.
כיום נוצר פער הולך וגדל בין אלגוריתמים של בינה מלאכותית, שהופכים לגדולים ומורכבים יותר, ולכן צורכים כוח חישובי אסטרונומי, לבין היכולת של מעבדים להריץ את האלגוריתמים הללו באופן יעיל וכלכלי. הפתרון שלהם, טוענים בחברה, מגשר על הפער הזה באמצעות אופטימיזציה אוטומטית של האלגוריתמים שבבסיס יישומי הבינה המלאכותית, ובכך עוזר להנגשה של טכנולוגיית AI עוצמתית גם על מכשירי קצה, ואף הופך אותה לאפשרית מבחינה כלכלית.
מאנבידיה נמסר: "היכולות של Deci בתחום ה-NAS (ראשי תיבות של Neural Architecture Search) - שמאפשרת אוטומציה לבנייה של מודלי למידה עמוקה לטובת שיפור ביצועים, תהווה שילוב משלים למומחיות של אנבידיה בבינה מלאכותית. לצוותי ההנדסה והפיתוח ב-Deci מומחיות בתחומי NAS, מודלי הבסיס של בינה מלאכותית (Foundation Models), הסקה (Inference) ופיתוח אלגוריתמים מורכבים".