מנויי הסיבים האופטיים של חברת הלו 015 (HALLO 015) הועברו לטענתם לחברת HOT ללא מתן הודעה מראש. נראה כי הלו 015 וחברת HOT הסבו את לקוחות 015 בסיבים אופטיים ללקוחות HOT, כשלטענת הלקוחות הם גילו על כך בדיעבד בלבד בהודעה במייל: "שמחים שהצטרפת ל-HOT 015". אנלימיטד (IBC) סיפקה עד כה שירותי ספק ותשתית על גבי תשתית, שנמצאת כיום בבעלות משותפת של חברת החשמל, סלקום ו-HOT.
לקוח אמר ל-ynet: "גיליתי את זה דרך הודעה בדיעבד במייל. לא ניזוקתי מהמהלך למיטב ידיעתי והמחירים לא עלו ככל הנראה אבל מי מתנהג ככה? אולי אני לא רוצה להיות לקוח של HOT?".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מחשב גלישה רשת אינטרנט אילוס אילוסטרציה מקלדת
מחשב גלישה רשת אינטרנט אילוס אילוסטרציה מקלדת
אילוסטרציה
(shutterstock)
לקוח אחר בשם אליק רוזנברג סיפר ל-ynet שהוא בהחלט ניזוק לכאורה מהמהלך. "אני מחובר דרך תשתית אנלימיטד לסיבים אופטיים. הספק היה עד כה הלו 015. פתאום קרתה לי בעיה. בני משפחה וחברים שמתחברים דרך קבע למחשב שלי עבור גיבוי תמונות משותף, לא הצליחו להתחבר פתאום. חצי יום ניסיתי להבין מה לא בסדר במחשב שלי עד שהבנתי שהפורטים חסומים.
"התקשרתי ל-015 מספר פעמים, חוויתי המתנות ממושכות על הקו ולא הצלחתי להגיע לנציג. עד שקיבלתי מייל - ברוך הבא ל-HOT. התעצבנתי מאוד - מי בכלל חיבר אותי ל-HOT?
"אני פונה אליהם בצ'אט שם סוף סוף ענו ומקבל את זה בתשובה כזאת: 'מה הכוונה לא ביקשת לעבור ל-HOT? אי אפשר להעביר אותך ללא אישורך ובקשתך'. הסברתי לנציגה שעד היום הייתי ב-015 ואנלימיטד ואני מקבל מייל ברוך הבא ל-HOT. לא לעניין. לא חתמתי בשום מקום לעבור. הנציגה ענתה: 'מבדיקה הבנתי מה קרה. מדובר בשיתוף פעולה של חברת HALLO 015 עם חברת HOT. החל מ-31 בדצמבר 2021 לקוחות האינטרנט של 015 בתשתית הסיבים הוסבו למערכות חברת HOT. אם לא עובד לך האינטרנט אני יכולה להעביר אותך לתמיכה'. לא היה כל פרסום ואני לא אישרתי שום דבר כזה".
"כשהתלוננתי וביקשתי לעבור חזרה ל-015 היא ענתה: 'לא ניתן להעביר בחזרה ל-015, אך תוכל להתקשר מחר לשירות הייעודי שמטפל בלקוחות מסוג זה ולברר אם יש משהו שניתן לעשות. היום הם סגורים כבר אך מחר תתקשר ל *6910'.
"היא לא סייעה לי טכנית וגם לא הבנתי אם העבירו אותי לספק הוטנט וזאת הסיבה שהפורטים חסומים. כשכתבתי על כך פוסט בפייסבוק, לקוח אחר סיפר לי שגם אצלו הפורטים חסומים והוא לא יכול להתחבר למצלמות הבטיחות בבית שלו".
אחרי פניית ynet חזרו אליו מ-HOT וסייעו לו לפתור את הבעיה. מ-HOT נמסר בתגובה: "בהתאם להסכם בין חברת HOT לחברת הלו-015, ולאחר קבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים, החל מיום 31 בדצמבר 2021 הוסבו לקוחות הלו בשירותי האינטרנט בסיבים לגלישה דרך HOT. הלקוחות ימשיכו לגלוש על תשתית הסיבים האיכותית של IBC - אנלימיטד, באותם תנאים בדיוק כמו לפני המעבר. כל הלקוחות יקבלו הודעה מסודרת. אנו מפעילים צוות ייעודי המטפל בלקוחות אלה ונותן מענה לכל שאלה".
ב-HOT לא השיבו על שאלות ynet מהו תוכן ההסכם בין החברות, כמה לקוחות הוא כולל, למה לא הודיעו לכאורה מראש ללקוחות על העברתם מחברת הלו 015 לחברת HOT, מי ספק האינטרנט החדש שלהם האם זאת חברת הבת HOTnet ומה גרם לבעיה בפורטים, ומסרו כי "פעילות לקוחות האינטרנט בסיבים של הלו על גבי רשת IBC נמכרה להוט. העסקה קיבלה את כל האישורים הרגולטוריים. הלקוחות ימשיכו לקבל את השירות על תשתית IBC באותם תנאים. עדכון הלקוחות נעשה בהתאם לחוק ועל פי תנאי ההתקשרות של חברת הלו-015".
ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה עד מועד פרסום הכתבה.
את תגובת הלו 015 לא ניתן היה להשיג.