חשוב לדבר על טרנד הקאמבק, מהדורה מחודשת של דגמים פופולריים, כי אנשים אוהבים קאמבק. כך לדוגמה, משקפי הטייסים של RAY BAN, שמגיעים העונה בדגם מקורי ברור, אך משודרג. כן מדגישים ברשת את הטרנד האקולוגי, מתוך התייחסות להתחממות גלובלית וחשש מזיהום סביבתי
לרובנו כבר ידוע, ששעונים יכולים להיות סמל סטטוס, ויש המוכנים להשקיע בהם סכומי עתק, ולא רק כדי לראות את השעה. בשנים האחרונות, בצד השעונים, הפכו גם משקפי השמש לפריט אופנתי, כמעט הכרחי, בעיקר בתרבות המערבית. משקפי שמש זה לא עוד: "אנחנו כאן כדי להסתיר את השמש ולמנוע סינוור וקרינה", אלא: "אנחנו כאן כדי שתבינו כמה אנחנו שוות, ותבינו במי המדובר מבעד לעדשה".
5 צפייה בגלריה
אתניה ברצלונה לאופטיקנה.  מחיר 1,299 שקל
אתניה ברצלונה לאופטיקנה.  מחיר 1,299 שקל
אתניה ברצלונה לאופטיקנה. מחיר 1,299 שקל
(צילום: יח"צ)
טווח מחירי משקפי השמש רחב במיוחד ותלוי במסגרת ובעדשות. מחיר העדשות ייקבע לפי יכולתן לבצע את תפקידן: סינון קרני האור שעוברים דרכן, ומחיר המסגרת לפי העיצוב הייחודי, והחיבור שלהן לזהב, אבני חן ויהלומים. נכון, אפשר להשיג משקפי שמש גם בתמורה לעשרות שקלים בודדים, אבל כשמגיעים למסגרת הנחשקת, שמציגה את הסטטוס של החובש אותה, נכנסים לעניין של אמירה. ככל שהאמירה חזקה יותר, כך היא יקרה יותר. כך, למשל, משקפי שמש של קרטייר, cartier panthere sunglasses, שעשויים 18 קראט זהב לבן ומעוטרים ב־645 אבני ספיר כחולות וב־561 יהלומים. עלות המשקפיים, שאינם נמכרים בחנויות, אלא מגיעים רק בהזמנה מיוחדת, עומדת על 160,000 דולר.
הטרנד האקולוגי
זה לא השיא. לסכום שיא מגיעים משקפי שמש, שנחשבים ליקרים בעולם, Chopard de rigo vision sunglasses. המסגרת עשויה 60 גרם של 24 קראט זהב טהור, ובקצה העדשה נמצא סמל המותג, האות C, המעוטר ב־51 יהלומי נחל של 4 קראט. כמה במקרה זה? כ־400,000 דולר.
5 צפייה בגלריה
פנדי לאירוקה, מחיר 1,499 שקל
פנדי לאירוקה, מחיר 1,499 שקל
פנדי לאירוקה, מחיר 1,499 שקל
(צילום: ערן תורג'מן)
בחזרה לשטח, למציאות של רובנו. בהחלט אפשר "להסתפק" בתשלום של מאות עד אלפי שקלים ולהרכיב משקפי שמש, שיציגו אותנו אופנתיים, מתוחכמים, מרוחקים ונחשקים. עם זאת כדאי לזכור, שאופנה וטרנדים זה חשוב, אבל יש לבחור במסגרת משקפיים שתתאים למבנה הפנים, וכן לקחת בחשבון את החומר שממנו עשויה המסגרת, לנוחות מירבית.
בלאוקסוטיקה ישראל, משווקת משקפיים של מגוון מותגים בינלאומיים, מדגישים, כי "משקפי שמש כבר מזמן אינם רק עוד אקססורי שולי בגרדרובה, כי הם יכולים לשדרג כל לוק. מכיון שבחירת משקפיים מתכתבת עם האישיות שלנו, ניתן ורצוי להתאים אותם לסוג המראה שאנחנו רוצים לשדר. "כשמדובר בטרנדים לאביב־קיץ 2022", מדגישים ברשת, "חשוב לדבר על טרנד הקאמבק, מהדורה מחודשת של דגמים פופולריים (BEST SELERS), כי אנשים אוהבים קאמבק". כך לדוגמה, משקפי הטייסים של RAY BAN, שמגיעים העונה בדגם מקורי ברור, אך משודרג. כן מדגישים ברשת את הטרנד האקולוגי, מתוך התייחסות להתחממות גלובלית וחשש מזיהום סביבתי. בהתאם לכך נמצא משקפיים עשויים מחומרים ממוחזרים, כשלטרנד מתחברות מסגרות עם נגיעות רטרו משנות ה־70: רחבות ובעלות מראה יוקרתי, כשגוני האדמה שולטים.

הלוגו כמאפיין עיצובי

ברשת אירוקה בחרו להדגיש טרנדים מיוחדים, כמו משקפי שמש שמביאים לידי ביטוי חיבור בין הנשי לגברי. "כל הטרנדים הבולטים יבואו לידי ביטוי במשקפי נשים וגברים, עם הרבה דגמי יוניסקס, מסגרות אצטט שקופות וחצי שקופות, עם גוון או בלי גוון, לצד עדשות בצבעוניות חדשה", הם מסבירים. כן מציינים ברשת את מגמת ה־Over-Over Size – סופר גדול, סופר רטרו, הרבה שיק והרבה מאוד דרמה. משקפי אובר סייז מהווים הצהרה אופנתית שלא ניתן להתעלם ממנה, ומשלבים אלגנטיות ונשיות עם מסתורין.
בעיקרון נראה הרבה דגמים שמשלבים חומרים וצבעים: שילוב של מתכת מבריקה ומט, צבעים מאובקים לעומת צבעיים חדים ונקיים, מסגרת בצבע אחד לעומת עדשה בצבע שונה. בצד מסגרות שחורות קלאסיות, נמצא מסגרות בצבעים קרים וחמים, ונראה העונה גם מסגרות רבות בצבעי שמפניה וזהב, טרנד שבחלקו לקוח מעולמות התוכן של הזמרת גיי' לו, הידועה כמרכיבה משקפי שמש בגוונים אלו. צבעים אלו בצירוף מסגרות גדולות מעבירים אסוציאציות של עושר ויוקרה.
חלק לא מבוטל ממחיר המשקפיים ייקבע מעד כמה המסגרת מתוכשטת. אבנים או ניטים על מסגרת המשקפיים או על העדשה מייקרים. עוד מדגישים ברשתות, שהעונה, ובכלל השנה, השקיעו המותגים בלוגו, שמסמן את המוצר, גם כמאפיין עיצובי. כך העצימו בגוצ'י את אייקון הדבל G שלהם, ופנדי צרבו את הלוגו על העדשות.
5 צפייה בגלריה
גוצ'י לאופטיקנה. מחיר 4,099 שקל
גוצ'י לאופטיקנה. מחיר 4,099 שקל
גוצ'י לאופטיקנה. מחיר 4,099 שקל
(צילום: יח"צ)

היפרלייט: "רק אתם בוחרים איך לראות את העולם"!

משקפי היפרלייט של קבוצת צ'פטר השוויצרית, נאמר לי, ממוקדים ביכולת להתגבר על הקרינה, אם מהשמש ואם מתאורה מלאכותית של מסכי מחשב ומכשירים אלקטרוניים, לכן השימוש בהם הוא בבית ובחוץ. כמי שיושבת שעות על גבי שעות מול המחשב, נהנית לצפות בסדרות סבון ב־TV, ונרדמת מולן, וגם כמי שאוהבת את השמש הישראלית, התחברתי להצהרת הכוונות של היפרלייט. לפיהן, הן יספקו הגנה מושלמת לעיניי באמצעות עדשות הפולרן, יגנו מאור כחול, ויסייעו להתגבר על עייפות כרונית ועל הפרעות קשב וריכוז.
אז ניסיתי...
אומנם יקר, אבל הביצועים בהחלט מוכחים ושווים ומצדיקים את המחיר.
דגם THE-0701RD צבע אדום Butterfly THE-0701RD. מחיר: 1,755 שקל
5 צפייה בגלריה
צ'פטר משקפי הייפרלייט צבע אדום דגם ird070.  מחיר: 1,755 שקל
צ'פטר משקפי הייפרלייט צבע אדום דגם ird070.  מחיר: 1,755 שקל
צ'פטר משקפי הייפרלייט צבע אדום דגם ird070. מחיר: 1,755 שקל
(צילום: יח"צ)

מה באשר לראייה שלך?

לוריה בבאי, מנהלת קולקציה וטרנדים ברשת אופטיקנה, מציגה מסגרת למשקפי ראייה עם עדשה חתולית. לדבריה, מדובר בטרנד נוטף שיק וסטייל. "מסגרות אלו החלו את דרכן בשנות ה־30 ופרצו בגדול לקראת אמצע שנות ה־80. זהו סטייל מסגרות נועז ומעט אקסטרווגנטי, בזכות העדשה החתולית, כשמוטות הזהב מעניקים יוקרה עם טאץ' ייחודי וגלאמי. המסגרת פונה לקהל נשי, שמחפש אלגנטיות עם נגיעה שובבה".

חמוש במשקפיים

גברים רבים בכל מקום בעולם נוהגים להתהדר במשקפי שמש, כאמצעי הגנה על העיניים, אבל לא פחות מזה, גם כסמל סטטוס והפגנת אגו גברי. זה מתחיל במשקפי שמש Ray Ban, שנקראו ועודם משקפי טייסים, ועם הזמן הפכו למשקפיים נחשקות גם ע"י נשים, מה שהופך אותם ליוניסקס.
5 צפייה בגלריה
ריי-באן קולקציה ממוחזרת צילום
ריי-באן קולקציה ממוחזרת צילום
ריי-באן קולקציה ממוחזרת צילום
(צילום: יח"צ ריי באן חו"ל)
מבחר גדול של משקפי שמש מכל המותגים והצורות מחכים לגברים על מדפי חנויות האופטיקה, הבחירה בהם מותנית בטעמו של כל גבר, ובהתאמה לצורת הפנים ולאופי. מותגים בולטים נוספים בתחום משקפי השמש לגברים הם BURBERRY, BVGLARI , וכמובן החברה שמתמחה בעיצוב וייצור משקפיי שמש לגברים כבר למעלה מ־30 שנה: אוקלי OAKLEY. החברה מציגה דגמי משקפים, שפיתוחם מוגן בפטנטים שונים, שהולכים יד ביד עם עולם הספורט ומותאמים לספורטאים בכל ענף. גם חברת פולארויד מייצרת ומשווקת משקפי שמש לגברים (לעיתים בגדר יוניסקס). קלאסי או מודרני, פשוט או מתוחכם, כל הדגמים מדברים אל גברים, שגם מבקשים להגן על העיניים וגם להרגיש טוב, כשהם חמושים במשקפיים.