בצל הבחירות ללשכת עורכי הדין, שמעוררות השנה עניין רב באופן חריג על רקע המהפכה המשפטית והדרמה סביב הבחירות בכנסת לוועדה לבחירת שופטית, עו"ד דורון ברזילי, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר שמתמודד גם היום (ג') על ראשות הלשכה, סיפר ב"כסף חדש", הפודקאסט הכלכלי של ynet radio, על תקציב הלשכה, מה עושים עם הכסף הגדול הזה - שמגיע ליותר מ-60 מיליון שקל רק מדמי חבר - ועל נכסי הנדל"ן של הלשכה, שמסתבר ששווים הרבה מאוד כסף. לריאיון המלא האזינו בסימנייה הרלוונטית בנגן שבראש הכתבה, או חפשו אותנו באפליקציות הפודקאסטים.

ה"נזיפה הקלה" של הנגיד ודמי ההבראה שלא עולים

בנוסף, דיברנו עם כתבנו גד ליאור על "שיחת הנזיפה הקלה" של נגיד בנק ישראל עם מנכ"לי הבנקים, שהתקיימה היום ונועדה כדי לדון בסוגיית הפער בין הריביות הנמוכות על פיקדונות לריביות הגבוהות על הלוואות. ליאור סיפר מה הוביל את הנגיד לכנס את השיחה הזאת עם מנכ"לי הבנקים, עד כמה הוא יכול בכלל לדחוק בהם לתת ריבית גבוהה יותר על הפיקדונות ואפילו על העובר ושב ולמה כדאי גם למנכ"לי הבנקים וגם לנגיד עצמו לעשות צעדים בעצמם כדי לטפל בבעיה לפני שהכנסת תעשה זאת בחקיקה.
בנוסף דיברנו על נושא מרגיז אחר - הקרב על דמי ההבראה שמתנהל בין נציגי ארגוני העובדים והמעסיקים ומשרד העבודה, ובינתיים עובדי המגזר הפרטי לא יקבלו גם השנה את ההעלאה של דמי ההבראה שסוכם עליה כבר בשנה שעברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, בוועדת הכספים של הכנסת
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, בוועדת הכספים של הכנסת
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

צרות של עשירים

לסיום דיברנו עם רועי קנר, מנכ"ל קבוצת מונטיפיורי ומומחה לנדל"ן יוקרה, על דוח העושר השנתי של הבנק השוויצרי לניהול עושר יוליוס בר לשנת 2023 שפורסם היום. מי עשר הערים היקרות ביותר עבור העשירים, מי נכנסה לראשונה למקום הראשון, איך ייתכן שתל אביב נשארה בחוץ ומה הפרמטרים שמרכיבים בעצם את יוקר המחיה לעשירים?רוצים לדעת עוד? האזינו לריאיון המלא באמצעות הסימניה בנגן שבפתח הכתבה.
אם פספסתם: אתמול דיברנו עם שירי בכר מסאמי, סמנכ"לית ומנהלת אגף תשתיות ובנייה חוזית בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, בנוגע לכך שהמדינה הטילה על הקבלנים אחריות אישית על כל פגיעה שתיגרם ע"י גורמי פשיעה במכרז להקמת תשתיות ביישוב טורעאן. "המדינה החליטה שהיא לא מסוגלת להתמודד והיא הפריטה למעשה את ההתמודדות עם הפשיעה לקבלן. עכשיו הקבלן צריך להתמודד עם הפשיעה לבד", אמרה בכר מסאמי, והוסיפה כי "זה לא רגיל ובוודאי שלא במרכז, המציאות עולה על כל דמיון. זה לא סתם שהמדינה מגלגלת את האחריות, היא עוד כותבת שחור על גבי לבן שסירוב של הקבלן לפעול, זאת אומרת להעסיק על חשבונו את שירותי האבטחה הכי יעילים או לקחת לפי הצורך אבטחה או ליווי משטרתי - זו הפרה יסודית מצד הקבלן. זה לא ייתכן". רוצים לדעת עוד? האזינו לפרק המלא >>