מענק נוסף - לכבוד החג. המפונים מהצפון והדרום שעדיין לא יכולים לחזור ליישוב מגוריהם יקבלו מענק כספי לפסח בסכום של 1,000 שקלים לאדם ועד 5,000 שקלים למשפחה, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.
הממשלה אישרה היום (רביעי) את ההחלטה על חלוקת המענקים, ביוזמתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שמגיעים ארבעה חודשים לאחר שכלל המפונים קיבלו מענק הצטיידות לקראת החורף. כעת מדובר כאמור במענק לכבוד חג הפסח והוא ניתן "לאור ההוצאות הכבדות של החג", כך לפי החלטת הממשלה. המערכת להגשת הבקשות לקבלת המענק תיפתח החל מהיום והמענקים יועברו תוך 3 ימי עסקים, כאשר ברשות המיסים מסרו שיעשו מאמץ להעביר את הכספים עוד לפני ערב החג.
1 צפייה בגלריה
פסח
פסח
המענק - לאור ההוצאות הכבדות על החג. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
"למענק זכאים תושבים שמקום מגוריהם הקבוע הוא ביישוב שפינויו או ריענונו הוארכו עד ליום 7 ביולי 2024, שפונו מבתיהם החל מ-7.10.2023, ועדיין לא שבו למקום מגוריהם הקבוע. זאת, למעט תושבים ביישובים שהוגדרו כיישובים שלא קיימת מניעה ביטחונית לשוב אליהם בהחלטות ממשלה 1193 ו-1478. תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט ונמשך דקות ספורות, די שאחד מבני הזוג ימלא טופס בקשה מקוון עבור התא המשפחתי. ילדים מעל גיל 18, גם אם מתגוררים עם ההורים, יגישו בקשה נפרדת למענק", נמסר מרשות המיסים.
ניתן להגיש בקשות עד לתאריך ה-7 במאי 2024. הבקשות למענק יוגשו באתר רשות המיסים ויטופלו תוך 3 ימי עסקים מהגשתן, כאמור ולאחר שהרשות תאמת את חשבון הבנק של מגישי הבקשה.
יודגש כי מענק זה אינו מהווה פיצוי בשל נזקים המזכים בפיצוי לפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים, ובהתאם, לא יקוזז מהסכומים המגיעים לניזוק.

בממשלה מעריכים את עלות המענקים לחג הפסח בכ-66 מליון. זאת בנוסף לשני מענקים ששולמו למפונים עד כה, כאשר לפי רשות המיסים למענקים האלה הוגשו כ-88 אלף בקשות ושולם סכום כולל של כ-181 מיליון שקל.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הממשלה אישרה כעת את החלטתי להעביר מענקים נוספים למשפחות מפונים מהעוטף ומהצפון. 1,000 שקל לאדם ועד 5,000 שקל למשפחה. מדובר במענה שנועד לסייע לתושבי הצפון והעוטף הגיבורים המפונים מבתיהם לעבור את תקופת הביניים ובמקביל אישרנו בממשלה תקציב ע״ס 19 מיליארד שקל למינהלת תקומה ואנחנו עובדים על תכנית רב שנתית גדולה לפיתוח הערים, היישובים, המושבים והקיבוצים בצפון ובחבל התקומה. ממשלת ישראל חייבת להילחם ולנצח את חמאס וחיזבאללה ולהחזיר את תושבי העוטף והצפון הביתה בביטחה".