גם היום (שישי), היום ה-14 של מלחמת "חרבות ברזל", השקל ממשיך להיחלש מול הדולר והאירו: הדולר נסחר סביב 4.06 שקלים (השער היציג של הדולר נקבע בשישי על 4.049 שקלים) והאירו נסחר סביב 4.3 שקלים (השער היציג של האירו נקבע על 4.28 שקלים).
הבורסה בתל אביב ננעלה אתמול בירידות חדות יחסית של עד 2%, ובסיכום השבוע ת"א 35 איבד 2.6%, ת"א 125 מחק 3%, ת"א נדל"ן נפל ב-4.5% ות"א נפט וזג נחלש ב-1%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
נזכיר, כי השבוע פרסם בנק ישראל הודעה לפיה המשנה לנגיד, אנדרו אביר, קיים מפגש מקצועי עם החזאים הפיננסיים, בהמשך לתדרוך העיתונאים שנערך ובו תיאר את תוכנית מכירת המט"ח שהפעיל הבנק לפני מספר ימים.
לפי ההודעה, המשנה לנגיד אמר כי: "מדיניות בנק ישראל מתמקדת בייצוב השווקים ויצירת ודאות מקסימלית למשק ולציבור בעת הזו. הבנק יצא עם כלי ייעודי לייצוב התנודות בשוק המט"ח שתרם לייצוב ורגיעה בשווקים נוספים – ושואף כי יתר כלי המדיניות המוניטרית לא יאתגרו תכלית זו בטווח המיידי. כפי שאמר הנגיד השבוע בנאומו ל-G30 "הסיכון המרכזי לאינפלציה בתשעת החודשים האחרונים, וכעת ביתר שאת, הוא הפיחות של השקל". משמעות ההודעה היא שבנק ישראל ככל הנראה לא רואה צורך אמיתי בהורדת ריבית - בטח לא מידית.
פורסם לראשונה: 10:08, 19.10.23