בצעד נדיר נחסמו מכירות מפעל הפיס בשתי נקודות מכירה בבעלות הזכיין סעיד מנאסרה בכפרים דבוריה ואיכסאל, כך הודיע מפעל הפיס למשטרת תבור, לאחר שהפרקליטות הגישה נגד מנאסרה כתב אישום חמור נגד על עבירות בטחוניות. הפרשה תידון בבית משפט השלום בנצרת.
מנאסרה, בן 35, מדבוריה שבגליל התחתון, כאמור איש עסקים וזכיין של מפעל הפיס, נאשם בגילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, כך עולה מכתב האישום החמור שהגישה נגדו עו"ד לונה מטר, סגנית לפרקליטת מחוז הצפון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה פגישה עם  זיאד נחאלה ו- סאלח אל-עארורי
חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה פגישה עם  זיאד נחאלה ו- סאלח אל-עארורי
חסן נסראללה


"ביום 22.10.23 הנאשם הזדהה עם ארגון חיזבאללה, וכן הביע דברי שבח, עידוד ואהדה למעשה טרור, בכך שפרסם בחשבונו באינסטגרם "סטורי" שבו הוא שיתף סרטון שנראית בו התקהלות אנשים, שנושאים דגלי חיזבאללה וקוראים בערבית "בחיי אלוהים, יא סייד (הכינוי של חסן נסראללה) יאללה יה חביב, תתקוף, תתקוף"...על גבי הסרטון נכתב "ביירות עכשיו" בצירוף דגל לבנון, וכן "בחיי אלוהים, יה סייד, יאללה...", כך לפי כתב האישום. לפי הפרקליטות, בסרטון צפו לפחות 845 אנשים.
"במעשיו האמורים לעיל, עשה הנאשם מעשה של הזדהות עם ארגון טרור, לרבות בדרך של פרסום דברי שבח, תמיכה או אהדה בפומבי, במטרה להזדהות עם ארגון הטרור. על פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשי טרור", כתבה עו"ד מטר בכתב האישום.
"מיד עם קבלת הודעתכם הנחיתי את הארגון לחסום את מכירות מפעל הפיס בנקודות המכירה ולנתק את מכשירי הלוטומט, לפיכך עד להודעה חדשה, הנדון אינו משמש עוד כזכיין מפעל הפיס ואינו רשאי למכור מוצרי פיס", כתב מנהל ביטחון וממונה למניעת הלבנות הון במפעל הפיס, במכתב ששלח למשטרה.
"מדובר בעבירות מאוד חמורות, עצוב שאזרחים ישראלים תומכים בארגון החיזבאללה בתקופת מלחמה, אנו פועלים בנחישות להגיע לכל אזרח ישראלי שתומך או מזדהה או מסייע לארגוני הטרור, אנו פועלים באפס סובלנות כלפי תומכי ארוגני המחבלים", אמר לסיכום רס"ר רחמים סויסה, חוקר בכיר בתחנת תבור.
אחיו של מנאסרה, טען בתגובה: "הוא עשה את הכל בצחוק". מטעם עורך דינו של מנסארה לא נמסרה תגובה.