נאמני קבוצת שיפון, בעלת המותג הידוע "האופה מבגדד" שנקלעה לחובות, יציעו אותה מחר (חמישי) למכירה. זאת, בהמשך לשורה של צעדים שביצעו הנאמנים במטרה לשקם את החברה.
במאי האחרון הוציא בית המשפט המחוזי בירושלים צו הקפאת הליכים לרשת ומינה את עו"ד אורי גאון ממשרד ב. לוינבוק ושות' ורו"ח בעז ברזלי לנאמניה, זאת בהמשך לבקשה להקפאת הליכים שהגישה לאחר שנקלעה לחובות של 62 מיליון שקל. צו הקפאת ההליכים חל גם על בעלות השליטה ברשת, נעמה ימין ושירלי אלון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
קבוצת שיפון שרכשה את המותג "האופה מבגדד"
קבוצת שיפון שרכשה את המותג "האופה מבגדד"
קבוצת שיפון שרכשה את המותג "האופה מבגדד"
במסגרת ההזמנה להציע הצעות, תינתן האפשרות להגיש הצעות לרכישת מניות, פעילות ונכסים של החברה. ההצעה מתייחסת בין השאר לזכויות לגבי שני מפעלים. המועד האחרון להגשת הצעות הינו 14 בספטמבר.
בדו"ח שהגישו לאחרונה טענו הנאמנים כי "נכון למועד זה הנאמנים סבורים כי קיימים אמצעים למימון ההוצאות הכרוכות בהפעלה הזמנית ובמקביל הגיעו לכלל מסקנה, וזאת לאחר למידת עסקי החברות ממועד המינוי ואילך, כי בנסיבות האמורות ולאור פוטנציאל הרווחיות הגלום בעסקי הקבוצה, יש לקדם את מכירת החברות ו/או את מכירת פעילותן על מנת להשיא את התמורה לנושים בהקדם האפשרי".
מאפיית שיפון הוקמה ב-1999 כעסק משפחתי קטן ביישוב אדם שנועד לתושבי היישוב. לאורך השנים העסק גדל, וכיום הרשת מפעילה מפעלים באיזור התעשייה שער בנימין ובפתח תקווה, ומשם מספקת מוצרי מאפה למוקדי מכירות בבעלות הקבוצה ולזכיינים שונים, חלקם תחת המותג "האופה מבגדד" וחלקם תחת המותג "מאפיית שיפון" ועוד. הרשת מעסיקה כ-300 עובדים ומפעילה 13 סניפים ברחבי הארץ בבעלות ו-7 סניפים בזכיינות (יודגש כי לזכיינים אין קשר לבקשה והם לא מצויים בקשיים).
בבקשה להקפאת הליכים נטען כי היקף הפעילות השנתי של החברות עומד על כ-100 מיליון שקל בשנה. עוד נטען כי לאחרונה הגיעה הנהלת הקבוצה למסקנה שעדיף לרכוש מותג מקומי מאשר להשקיע משאבים רבים במטרה להחדיר את הרשת למרכז. לאור כך, ניהלה הקבוצה מו"מ עם רשת קבוצת חברות אחרת, המפעילה מאפיות ובתי קפה מוכרת באזור מרכז הארץ, תחת השם המסחרי "האופה מבגדד". ביולי 2022 רכשה הקבוצה מלוא הפעילות של האופה מבגדד, ובכלל זה גם הציוד, המכונות, המלאים והשמות מסחריים, בתמורה ל-32 מיליון שקל.