חברת סולוטו, שהייתה מרכז הפיתוח של ענקית ה-Tech-Care אשוריון בישראל, תיסגר בחודשים הקרובים, ו-120 עובדי החברה יפוטרו. כך הודיעה היום (ראשון) חברת האם. הסיבה: תהליכי רה-ארגון פנימיים, שכוללים צמצומים בכוח האדם הגלובלי ושינויים במיקוד העסקי, וביעדי הצמיחה של החברה.
אשוריון למעשה החליטה להתמקד בשוק הסלולר, בתיקון מכשירים ביתיים ובאופרציית החנויות. החלטה זו לא איפשרה את המשך הפעילות של מרכז הפיתוח בתל אביב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, סולוטו
נפתלי בנט, סולוטו
נפתלי בנט, סולוטו
(צילום: רויטרס)
"ההחלטה לסגור את המשרדים בתל אביב ולהיפרד מהצוות שתרם רבות להצלחה ארוכת השנים של החברה שלנו אינה קלה", מסר ג'ון לאונרד, סגן נשיא חברת אשוריון, "הצוות בסולוטו היה חלק חשוב בצמיחה שלנו ובהצלחה שלנו מאז נרכשה החברה ב-2013".

מנכ"לית סולוטו, מירב אורן, מסרה: "בצער רב נאלצנו היום לבשר לכל אנשי הצוות העובדים עמנו בסולוטו על החלטתה של אשוריון לסגור את מרכז הפיתוח הישראלי. עבורי באופן אישי מדובר ברגע קשה במיוחד. אנו מחויבים לעשות את כל המאמצים על מנת לתמוך ולסייע לכל אחד ואחת למצוא מקום עבודה מעולה שייהנה מהיכולות והכישורים שלהם".
תומר דביר, ממקימי סולוטו, מסר: "נעצבתי מאוד על ההחלטה. הקמנו צוות מקצועי עם תרבות ייחודית שבמשך 14 שנים יצר, השפיע על התעשיה המקומית, על אשוריון ועל מאות מיליוני לקוחות בכל העולם".
כזכור, בשנת 2013 נרכשה סולוטו, שהמנכ"ל שלה בעבר היה נפתלי בנט, על ידי אשוריון ב-130 מיליון דולר, מה שהכניס לראש הממשלה הקודם כמה מיליוני דולרים לחשבון הבנק בעקבות אופציות בהם החזיק.
בזמנו סולוטו פיתחה טכנולוגיה שאפשרה להתחבר מרחוק למחשבים אחרים ולסייע להם לבצע מטלות פשוטות כמו התקנת סקייפ, עדכון אנטי-וירוס או מדפסת, ותמיכה מרחוק במכשירי סלולר וטאבלטים, שבעקבותיה רכשה אותה אשוריון.
בתוך כך, בכלכליסט פורסם כי חברת AID GENOMICS, חברה בינלאומית בתחום הדיאגנוסטיקה מסינגפור, בעלת מרכז פיתוח ופעילות ענפה בישראל, הודיעה על הוצאת פעילות המחקר והפיתוח שלה, ועל הפסקת ההשקעות העתידיות שתוכננו מישראל. החברה מפטרת 400 עובדים בישראל.
AID GENOMICS הוקמה בשנת 2018 ומתמחה בתחום הדיאגנוסטיקה, האבחון והטיפול המוקדם במחלות על בסיס גנטי. פיתוחי החברה מבוססים על יותר מ-150 פטנטים. הקבוצה פעילה בישראל, באירופה, באסיה ובאפריקה.