פרסום ראשון: חברת בצהרי היום המפעילה 43 צהרונים בתל אביב עם כ-1,267 ילדים פנתה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה למנות לה נאמן זמני באופן דחוף ולהוציא צו פתיחת הליכים לחברה. זאת לאחר שנקלעה לקשיים כספיים וחובות של כ-1.1 מיליון שקל.
השופט חגי ברנר קבע כי יש מקום למינוי נאמן זמני לחברה וביקש מהממונה על חדלות פירעון להודיע עד יום ראשון את מי הוא מציע למנות לתפקיד. השופט הוציא לבקשת החברה צו המונע ביצוע פעולות בנכסיה.
החברה מציינת באמצעות עוה"ד משה תורג'מן ודניאל בניטה כי אין בידיה לשלם את משכורות 141 עובדיה עבור חודש אפריל 2024, סכום המוערך בסך של כ-600 אלף שקל וכי אין בידי החברה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי ספקיה השונים עבור חודש אפריל 2024 המוערכות בסך של כ-300 אלף שקל. עוד היא מציינת כי כי יש למצוא פתרון חלופי לילדים הרשומים בהצהרונים שהחברה מפעילה. "מכל אחד מהטעמים המתוארים ובמיוחד בשים לב לכך שהחברה מספקת מסגרת חינוכית עבור 1,267 ילדים באמצעות הפעלת 43 צהרונים יתבקש בית המשפט להיעתר לבקשה למינוי נאמן זמני באופן בהול ומיידי", נטען בבקשה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

"בצהרי היום" היא חברה פרטית המפעילה צהרונים וקייטנות קיץ בגני ילדים ברחבי תל אביב זה למעלה מ-20 שנה. נטען בבקשה כי "במהלך שנים אלה הוכרה החברה כמי שמפעילה צהרונים המשלבים תכנים איכותיים ביותר תוך דאגה בלתי מתפשרת לילדים הרשומים לצהרונים המופעלים על ידי החברה. תחילה, הופעלו הצהרונים באמצעות עמותות אולם בשנת 2009 הוחלט לאגד את הצהרונים תחת חברה אחת. החברה, במתכונתה הנוכחית, פעילה משנת 2009, בעלת מוניטין מצוין ולא אחת קיבלה שבחים ופרסים על פועלה בתחום החינוך הן מלקוחותיה, הורי הילדים והן מעיריית תל אביב".
עוד נטען כי עד חודש מרץ 2024 הפעילה החברה כ-60 צהרונים בתל אביב והעסיקה כ-200 עובדים בהעסקה ישירה, בעיקר אנשי חינוך וצוות אשר פועלים בצהרונים. לאחר מהלך ניסיון התייעלות שעשתה החברה היא מפעילה כיום 43 צהרונים באמצעות 141 עובדיה. בשנתיים האחרונות עומד מחזור המכירות השנתי של החברה על ממוצע של כ-18 מיליון שקל לשנה.
מהבקשה עולה כי פעילות החברה מתבססת כיום על הפעלת 43 צהרונים עבור ילדי גן בלבד ברחבי העיר תל אביב יפו המצויים בגני ילדים (ללא הסעות) החל מהשעה 13:45 ועד השעה 16:30, כאשר לשנת הלימודים הנוכחית נרשמו כ-1,600 ילדים והחל מחודש מרץ 2024 לאחר צעדי ההתייעלות רשומים 1,267 ילדים.
עו"ד משה תורג'מןעו"ד משה תורג'מןצילום: בר יוסף, נאוי, תורג׳מן ושות׳

החברה טוענת כי לאור השינוי הדרמטי שהיה במדד המחירים לצרכן בשנים האחרונות ואשר הביא לגל התייקרויות בישראל ובכלל זה שכר העבודה ועלייה במחירי המזון, נאלצה החברה להעלות משכורות לעובדיה (כ-200 עובדים בתקופה הנתונה) ולשלם סכומים גבוהים יותר עבור רכישת מזון יומיומי ל-1,267 הילדים הרשומים לצהרונים שהיא מפעילה. "שינויים אלה הביאו למצב בו החברה החל משנת 2021 מפסידה בכל שנה באופן קבוע סכומים ניכרים עד שלבסוף לא נותרה בידה כל אפשרות מלבד לפנות לבית משפט זה למתן סעד של צו פתיחת הליכים ומינוי נאמן זמני לחברה".
עו"ד משה תורג'מן, בא כוח החברה, מסר בתגובה: "החברה אשר מפעילה רשת צהרונים בתל אביב מזה 20 שנה ניסתה ככל שניתן להימנע מחדלות פירעון וזאת כאשר חינוך הילדים עומד לנגד עיניה. דומה כי בהעדר שיתוף פעולה מצד עיריית תל אביב לא נותרה כל ברירה אלא לפנות לבית המשפט למתן צו פירוק לחברה ומינוי נאמן זמני".