"עַל-כֵּן, יַעֲזָבִ אישׁ אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ, וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד" (בראשית, ב', כ'–כ"ד).
על־פי ספר בראשית, חוה ואדם היו האיש והאישה הראשונים בעולם, שנוצר, על־פי היהדות, לפני 5,783 שנה. זוג ראשון, מסורתי, מסיונרי. הוא איש, היא אישה. הוא דבק בה ו"מושל" בה, היא עזר כנגדו. ולא עוד. בעולם שבו אנו חיים, אין עוד בתחום הזה שחור־לבן, אישה וגבר. יש עולם צבעוני, מודרני, חדשני. יותר ויותר נשים בוחרות במודל האהבה והזוגיות שטוב להן בו, שבו הן מאושרות, גם אם הסביבה מרימה גבה.

כשנשמות מתאהבות – דבר לא יעמוד בדרכן

חגית אלברשטין (45), חב"דניקית, התגרשה מבעלה אחרי 21 שנות נישואים, כשהיא אימא לשמונה. באחת המשמרות שלה כחובשת מתנדבת בארגון "איחוד הצלה" הכירה חובש צעיר, רווק, מחסידי גור, בשם שמחה, שהיה כבר לאחר כמה וכמה שידוכים, שלא צלחו. כמה חודשים לאחר הפגישה הממגנטת שלהם, הם התייצבו תחת החופה ונישאו כדת משה וישראל.

כשהסרט הופך מציאות

השחקנית כרמל בין הכירה על סט הסידרה "המפקדת" (כאן 11) את השחקנית ג'וי ריגר. על הסט הן שיחקו זוג לסביות מאוהבות, והסרט הפך מציאות. השתיים התאהבו והפכו זוג. עד אז, סיפרה בשעתו בין, היא יצאה רק עם גברים ולא ידעה שהיא גם נמשכת לנשים. השתיים נפרדו בדצמבר 2022.

כשאת נישאת לאביה של חברתך והופכת לאימה החורגת

ב־2020 נישאה בקי הבריטית, כשהיא בת 41, לבן זוגה, בלו פרייס, המבוגר ממנה ב־23 שנה, בזמן שגיל ילדיה כמעט זהה לגיל נכדיו. למה זה מעניין? כי בקי הכירה את בלו דרך חברתה הטובה ביותר, כשהוא בעצם אביה של אותה חברה. כך, למעשה, הפכה לאימה החורגת של חברתה.

שופטת הכדורגל הטרנסג'נדרית מקבלת הצעת נישואים מבת זוגה

ספיר ברמן, שופטת הכדורגל הטרנסג'נדרית הראשונה בישראל בליגת העל, קיבלה באוגוסט 2022 הצעת נישואים מבת זוגה, בר אווסקר יצחק, על כר הדשא של איצטדיון סמי עופר בחיפה. להזכיר: היא נולדה כשגיא ברמן. במהלך עונת 2020/2021, כשופטת ראשית בליגת העל, חשפה כי החלה בהליך להתאמה מגדרית, ששינתה את שמה לספיר, וכי יש לפנות אליה בלשון נקבה.
3 צפייה בגלריה
ספיר ברמן בר אווסקר יצחק
ספיר ברמן בר אווסקר יצחק
ספיר ברמן ובר אווסקר יצחק.
(צילום: אינסטגרם)

לצאת מהארון באמצעות שיר אהבה

בספטמבר 2021 הודיעה שרית חדד, כי יש לה בת זוג, אחרי הרבה זמן שהסוד היה שמור בתעשייה. את בת הזוג, תמר יהלומי, יוצרת וזמרת בת 27, חשפה בקליפ לשיר "אהבה כמו שלנו", ואז פרסמה תמונה עם יהלומי ושתי בנותיה.
3 צפייה בגלריה
שרית חדד ותמר יהלומי
שרית חדד ותמר יהלומי
שרית חדד ותמר יהלומי
( צילום: מתוך אינסטגרם)

הגובה קובע? היא, שהייתה הוא, גבוהה ממנו, שהיה היא, בהרבה

גובהה של נועה כהן, מעצבת שיער טרנסג'נדרית, הוא 1.80 מ'. היא נולדה כבן בשם עידן. גובהו של טל שנצר, מדריך כושר, אפילו לא מגיע ל־1.60 מ'. הוא נולד כבת בשם טל, והשאיר את השם. השניים נפגשו במועדון, לאחר שלה היו מערכות יחסים עם סטרייטים. עכשיו הם יחד, בזכות האהבה.

התינשא לי, אהובי?

השחקנית אליאנה תדהר ביקשה את ידו של אהובה, לי בירן, אותו הכירה כשהם השתתפו בפסטיגל, כמה חודשים לאחר שהוא עצמו העניק לה טבעת. ככה הרגיש לה נכון. "כמובן שהסכמתי", כתב אז בירן בחשבון האינסטגרם שלו. באוגוסט 2021 הם נישאו, ובשנת 2022 יצא סרט שבו הם מככבים יחד.
3 צפייה בגלריה
אליאנה תדהר ולי בירן בחתונתם
אליאנה תדהר ולי בירן בחתונתם
אליאנה תדהר ולי בירן בחתונתם
(צילום: עידן חסון)

ריקי גל: נישואים פעם רביעית

הזמרת המדהימה ריקי גל, בעלת סיפור חיים מרתק, נישאה באפריל 2019 בפעם הרביעית לדניאל שוהם, כשהיא בגיל 68, ובשמלה לבנה. זאת לאחר שבעבר אמרה: "חתונה זה פאסה".

בטי ובוב: התגרשו ונישאו מחדש

בטי רוקאווי, שידועה כמייסדת ענף הדוגמנות בישראל, ובעלה בוב, החליטו בזמנו, לאחר 18 שנות נישואים ושני ילדים, להתגרש. לאחר כמה שנים הם החליטו לחזור לגור ביחד כחברים טובים, ובהמשך כזוג. כך זה נמשך 22 שנה. לאחרונה, כשהוא בן 84 והיא בת 69, הם ערכו חתונה בהפתעה עם רב.

אליזבט טיילור: שמונה מערכות נישואים. חיים רק פעם אחת

האגדה ההוליוודית, אליזבת טיילור ז"ל, בעלת העיניים הסגולות, נישאה במהלך חייה שמונה פעמים לשבעה בעלים שונים (פעמיים לריצ'רד ברטון). לאחד מהם, השחקן הבריטי מייקל ווילדינג, הציעה בעצמה נישואים. בעלה השני היה מבוגר ממנה ב־20 שנה, בעלה השמיני והאחרון, קבלן בניין בשם לארי פורטנסקי, היה צעיר ממנה ב־20 שנה. הם הכירו במכון גמילה, והתגרשו לאחר חמש שנות נישואים.