שוק הנדל"ן למגורים בקיפאון בצל המלחמה, ובמקביל מחירי הדירות במגמת ירידה, כפי שהשתקף בשבוע שעבר במדד מחירי הדיור של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). אולם נראה כי בשטח המשקיעים מתעוררים וממהרים לחפש עסקאות שצפויות להניב להם רווחים משמעותיים בעתיד, על כך יכולה להעיד עסקת נדל"ן שבוצעה בימים האחרונים בתל אביב.
ל-ynet נודע כי בניין מגורים ותיק בדרום העיר ללא הפסקה נמכר תמורת 6.4 מיליון שקל, לאחר שהוצע במיליון וחצי שקל יותר במשך מספר שנים. העסקה, שבוצעה בשיתוף פעולה בין שני משרדי תיווך מרשת תיווך הנדל"ן הארצית רי/מקס ישראל, נסגרה תוך 35 יום בלבד מרגע הפרסום שלה בשוק. מדובר בבניין בן 3 קומות ברחוב קרייתי 20 בשכונת בית יעקב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הבניין שנמכר
הבניין שנמכר
הבניין שנמכר ברחוב קרייתי 20 בדרום תל אביב
( צילום: זהר אקילוב)
זהר אקילוב, יועץ נדל"ן ברי/מקס WIN שייצג את המוכרים, מספר: "הבניין משתרע על מגרש בשטח 251 מ"ר וכולל כ-260 מ"ר בנוי. בסך הכול כולל הבניין 5 יחידות דיור. יש חצר קדמית המשויכת לאחת הדירות בשטח של 45 מ"ר וחלל משותף בקרקע של כ-124 מ"ר".
אקילוב מוסיף כי "בשנים האחרונות המוכרים הציעו את הבניין במחיר התחלתי של כ-8 מיליון שקל, אך בחודש האחרון הם החליטו להציע את הנכס במחיר של 6.4 מיליון שקל, וכאמור העסקה נסגרה במהירות תוך כחודש ימים בלבד". לדבריו, בבניין יש זכויות לבניית עוד 40 מ"ר על הגג.
מפלס קומת הקרקע מחולק ל-2 דירות בנות 2 חדרים כל אחת עם חצר בשטח 45 מ"ר ובסך הכול 82 מ"ר; בקומה השנייה מצויות דירת 2 חדרים ודירת 2.5 חדרים בשטח כולל של 101.6 מ"ר; ובקומה השלישית קיימת דירת 3 חדרים בשטח 78.2 מ"ר עם ממ"ד ומרפסת שמש בשטח 10 מ"ר.
איתי דוד מרי/מקס אושן, שייצג את הרוכשים, מוסיף כי "מדובר בעסקה מצוינת למשקיעים. כל יחידות הדיור מושכרות כעת בלמעלה מ-20 אלף שקל, מה שמייצר תשואה של כ-3.8%. בדרום תל אביב קיימים אזורים שבהם אנו צופים המשך עליית מחירים משמעותית בעתיד. המחירים הנוחים יותר בתקופה האחרונה מאפשרים למשקיעים ולמשפרי דיור למצוא עסקאות שעתידות להניב להם תשואה גדולה בהמשך הדרך".