על רקע ההערכות שלא תתבצע בקרוב עסקה לשחרור החטופים, ושצפוי אי שקט ביטחוני בימי הרמדאן, נחלש היום (שלישי) השקל במסחר הרציף, כאשר הדולר והאירו מתחזקים בכחצי אחוז. הדולר, שכבר ירד בימים האחרונים במסחר עד לשער שפל של 3.55 שקל נסחר סביב שער של 3.59 שקל. האירו נסחר סביב 3.90 שקל.
בינתיים מתרבות התחזיות בעולם שהפחתת ריבית לא יתקיימו בקרוב. ביום חמישי צפוי הבנק האירופי המרכזי לא להפחית את הריבית, וההערכות בארה"ב הן שהריבית לא תופחת שם לפני חודש מאי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
המשך המצב שבו הריבית לא יורדת במדינות המובילות בכלכלה העולמית צפוי להשפיע גם על בנק ישראל. אולם, כלכלני הבנקים לאומי ודיסקונט, ומספר בתי השקעות, צופים שהריבית כן תופחת בישראל בהחלטה הבאה ב-8 באפריל נוכח הירידה באינפלציה לפי שעה לשיעור שנתי של 2.6%, בתוך היעד השנתי (3%-1%) שקבעה הממשלה, וכדי להקל בעת המלחמה עוד על העסקים ומשקי הבית לקראת חג הפסח.
לעומת זאת, קיים כעת חשש של גורמים ממשלתיים כלכליים, בהם במשרד האוצר, שאי אישור של חלק מהחלטות הממשלה בכנסת להקטנת הגירעון והמשכה של המלחמה מעבר לצפוי גם בחודשים הבאים, יעלו את הגירעון בתקציב לכ-7% במקום 6.6%, כפי שמצוין בהצעת התקציב של משרד האוצר, ושיעור שכבר אושר בממשלה. המשמעות תהיה צורך בקיצוץ תקציבי משמעותי.
פורסם לראשונה: 11:05, 05.03.24