אזרחי המדינות הערביות ששותפות להסכמי אברהם ואחרות, כמו איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו, ירדן ומצרים, יעברו הכשרות מקצועיות להייטק בחברות ישראליות במטרה לקרב בין העמים. זאת במסגרת פרוייקט Abraham Works שאותו מקדם סגן שר החוץ עידן רול.
במסגרת הפרויקט יתקיימו הכשרות למשרות בהייטק לכל אזרחי מדינות הסכמי אברהם וכן לאזרחי מצרים וירדן. בהכשרות ישתתפו בוגרי אוניברסיטאות או צעירים ובסופו הם יעברו השמה בחברות הייטק ישראליות או בינלאומיות שעובדות בישראל. חלק מהמשרות יהיו של עבודה מרחוק וחלק הבוגרים יגיעו לישראל לעשות כאן סטאז' בחברות הייטק ישראליות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
רול ושגריר מרוקו
רול ושגריר מרוקו
רול ושגריר מרוקו
(צילום: משרד החוץ)
רול הציג את הפרויקט לראשונה בפגישה עם שגריר מרוקו בישראל עבד אל רחים ביוד, והוא צפוי לבקר בשבוע הבא בבחריין בניסיון לגייס את הבחריינים לפרויקט. בחודש מאי הוא צפוי לבקר במרוקו בהקשר זה.
גורמים במשרד החוץ אומרים כי הפרויקט אשר ימומן על ידי משרד החוץ וגם על ידי המדינות השותפות להסכמי אברהם, יביא לתרומה לכלכלה של המדינות האלה ויתרום לקירוב אמיתי בין העמים. "הצעיר הבחרייני שיקבל משהו מהסכמי אברהם - הדעה שלו על ההסכמים ועל מדינת ישראל תהיה הרבה יותר חיובית כי זה נוגע לו אישית".
בתוך כך, השר לשיתוף פעולה איזורי עיסאווי פריג' אירח אתמול בביתו את שגריר איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל-חאג'ה. פריג' צייץ בתום הפגישה: "אירחתי היום בביתי את שגריר איחוד האמירויות, חבר ושותף לדרך השלום ושיתוף הפעולה האזורי. השלום החם בין איחוד האמירויות לישראל הביא עימו כבר שיתופי פעולה רבים ובקרוב מאוד נשיק עוד פרויקטים משותפים, בספורט, בתרבות ובבריאות".