האינפלציה בארצות הברית משפיעה על כל אזרח במדינה. המחירים היקרים גורמים להרבה אמריקנים לצמצם את סל הקניות שלהם, ובאופן כללי לבזבז פחות. עד שמדובר בסופרבול, משחק הגמר של ליגת הפוטבול (NFL). השנה האירוע, שנחשב באופן מסורתי לנצפה ביותר בטלוויזיה, כשבמקביל מגיעים עשרות אלפי צופים נוספים לאצטדיון עצמו, ייערך באריזונה ויפגיש את פילדלפיה איגלס וקנזס סיטי צ'יפס.
באופן כללי התקופה הנוכחית נחשבת לתקופת שיא בתיירות באריזונה מהסיבה הפשוטה שהיא מדברית ומזג האוויר בה נעים כאשר רוב המדינות האחרות בארה"ב סובלות מהחורף. תוסיפו לזה את הסופרבול ותבינו מדוע מחירי החדרים ודירות ה-Airbnb הפכו ליקרים מאוד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
גביע הסופרבול
גביע הסופרבול
גביע הסופרבול
(צילום: EPA)
"כל המשתנים הללו, כולל אירוע גולף יוקרתי באיזור, שמושך באופן שגרתי צופים רבים, יגרמו לכך שתעריפי החדרים יהיו מאוד מאוד גבוהים", אמר יאן פרייטג, מחברת ניתוח מקומות האירוח CoStar לסוכנות הידיעות בלומברג.
המשחק עצמו יתקיים באצטדיון הענק סטייט פארם בעיר גלנדייל באריזונה, שיכול לארח כמעט 80 אלף צופים. בפעם הקודמת שהסופרבול נערך באצטדיון הזה, בשנת 2015, המלונות באיזור, כולל בפיניקס הקרובה, רשמו תפוסה של 95%, והתעריף הממוצע ללילה עמד על 361 דולר. בשמונה השנים שחלפו מאז תעריפי החדרים באיזור זינקו ב-36%, מה שמצביע על כך שלילה ממוצע בחדר במלון יכול להתקרב ל-500 דולר.
גם השכרות של בתי נופש באריזונה זינקו. כבר עכשיו יש זינוק של 48% בהזמנות של בתי נופש כאלה לסוף השבוע של הסופרבול לעומת השנה שעברה. הביקוש הרב דחף את המחיר הממוצע ללילה ל-747 דולר, 340 דולר יותר מלילה בשנה שעברה באותו איזור.
ויש כמובן את מלונות היוקרה, כמו למשל JW Marriott Phoenix Desert Ridge, שם חדר עם מיטת קינג סייז יעלה 3,299 דולר, ובתים להשכרה כמו זה עם שבעה חדרי שינה בסקוסטדייל, עליו מבקשים ב-Airbnb 4,728 דולר ללילה.
2 צפייה בגלריה
אצטדיון סטייט פארם בו ייערך הסופרבול
אצטדיון סטייט פארם בו ייערך הסופרבול
אצטדיון סטייט פארם בו ייערך הסופרבול
(צילום: AP)
הביקוש הרב מסייע גם למלונות ברמה יותר נמוכה, כמו רשת המוטלים Super 8, שנמצאים בדרך כלל על הכבישים המהירים. ג'יי פאטל, הבעלים של אחד המלונות הללו באריזונה, אמר כי כמות ההזמנות שקיבל עוד לפני שהייתה ידועה זהות הקבוצות שישחקו בסופרבול גרמה לכך שהמלון היה בתפוסה עתידית של 50%. המחיר המבוקש נכון לעכשיו עומד על 450 דולר לחדר ללילה - פי 3 מהמחיר בזמן רגיל.
ומה בנוגע למחירי הטיסות לאריזונה? באופן כללי המחיר הממוצע לנסיעות פנים בארה"ב עלה ב-17% לעומת השנה שעברה. לפי בדיקה שערכו בבלומברג, טיסה ישירה לאוהדי האיגלס מפילדלפיה לפיניקס תעלה יותר מ-700 דולר, ואלה של הצ'יפס יאלצו לשלם לפחות 814 דולר אם יצרו לטוס מקנזס סיטי. ויש כמובן את האוהדים העשירים שיוכלו לשכור מטוס פרטי. כמה זה יעלה להם? מטוס פרטי ל-13 אנשים שיטוס מפילדלפיה לפיניקס יעלה כ-53 אלף דולר, וכ-41 אלף דולר מקנזס סיטי, לפי ג'סטין קראב, מנכ"ל חברת Jetly, שעוסקת בתחום.
אם חשבתם שמחירי הטיסה והלינה יקרים, זה כלום לעומת כרטיס כניסה למשחק עצמו. לפי Ticketmaster, מוכרת הכרטיסים הרשמית של ה-NFL, המחירים נעים בין 6,000 דולר לכרטיס הזול ביותר, ל-27,500 אלף דולר במושב הטוב ביותר באצטדיון. בכל מיני קבוצות ברשתות החברתיות ואתרים באינטרנט ניתן למצוא גם כרטיסים ב-4,886 דולר (הכי זול) ועד 23,748 דולר באיזורי הפרימיום. בשנה שעברה הכרטיס הזול ביותר לסופרבול עלה 5,822 דולר, והיקר ביותר 29,750 דולר.