שילמתם יותר עבור נסיעה בתחבורה הציבורית? אתם אמורים לקבל את כספכם חזרה. משתמשי התחבורה הציבורית המשלמים על נסיעתם באמצעות אפליקציות התשלום, זעמו בימים האחרונים נוכח העובדה שהמחירים ששילמו עבור כל נסיעה היו עדיין גבוהים יותר, בשל העלייה בשיעור של 12% שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ובוטלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
ההפרש יוחזר
ההפרש יוחזר
ההפרש יוחזר
(צילום: מוטי קמחי)
עליות מחירים שכאלו מתבצעות באופן אוטומטי במערכות, לרוב כשבוע לפני העלייה הצפויה בכרטיס הרב קו וזאת בשל שיקולי החברות והחוזים מול הנוסעים. לכן, כעת משהוחלט לבטל את העלייה, בחברות הודיעו היום לנוסעים כי בסוף החודש הם יקבלו את הכסף המגיע להם עבור הנסיעות שביצעו תחת המחיר החדש שמאז נמחק, לפי שיטת התשלום של כל לקוח ולקוח.
2 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
בפנגו, שמפעילה את אפליקציית מוביט, עדיין לא עדכנו את המחיר באפליקציה ואמרו שיעשו זאת בימים הקרובים.
הופאון, שמפעילה את אפליקציית רב-פס מסרה כי החל מתחילת השבוע התעריף עודכן מחדש, וכי נוסעים שנסעו בימים שבהם התעריף היקר יותר היה בתוקף, יוכלו לראות במועד החיוב הקרוב ה- 25.08 זיכוי על הפרש המחיר בגין הנסיעות שביצעו, שכן באפליקציית רב-פס החישוב מתבצע אחת לחודש ומחשב את כלל הנסיעות רטרואקטיבית.
נזכיר, כי בשבוע שעבר הודיעו משרדי התחבורה והאוצר כי לאחר מרתון שיחות ומתוך רצון למנוע את עליית התעריפים לציבור הנוסעים גובשה בין המשרדים תוכנית כוללת לביטול ההתייקרות באוטובוסים ורכבות.
התוכנית הייתה למעשה כניעה של האוצר למרבית השינויים שביקשה שרת התחבורה מירי רגב לעשות בתוכניתה של קודמתה, מרב מיכאלי "דרך שווה".
במסגרת הרפורמה החדשה של רגב, "צדק תחבורתי" ינתנו הנחות של 50% לכל תושבי הפריפרייה הגאוגרפית וכן לתושבי יישובים בדירוג סוציו-אקונומי 1-5. 33% הנחה לצעירים בני 26-18 ו-50% הנחה לאנשים עם מוגבלויות ולזכאי הביטוח הלאומי על חוזים חודשיים (חופשי-חודשי) באוטובוסים, רכבות ורכבות קלות. בנוסף, הוחלט לתת שנה שלמה של נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים.