עיתון ה"ניו יורק טיימס", שנחשב לחשוב בעולם, נותר גם אחד מגופי התקשורת המסורתיים האחרונים שהצהיר עד כה בעקביות על גידול במספר המינויים ובהכנסות. היום (רביעי) דיווח העיתון על הכנסות נמוכות מהצפוי ברבעון הרביעי של השנה והטיל את האשמה על המלחמה בעזה ומפרסמים "שרוצים להימנע מכמה נושאים חדשותיים קשים שהעיתון מסקר".
ואכן, מאז תחילת המלחמה סבל העיתון מקריאות להחרמה נגדו הן מהצד הפרו-ישראלי והן מהצד הפרו-פלסטיני. יחד עם זאת, בחברה הסבירו כי "אנחנו בטוחים בפוטנציאל ארוך הטווח של עסקי הפרסום הדיגיטליים שלנו".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שלטי החוצות סביב בניין מערכת בניו יורק טיימס שפרסם ארגון CAMERA לגינוי אופן סיקור תלישת כרזות החטופים
שלטי החוצות סביב בניין מערכת בניו יורק טיימס שפרסם ארגון CAMERA לגינוי אופן סיקור תלישת כרזות החטופים
שלטי החוצות סביב בניין מערכת בניו יורק טיימס שפרסם ארגון CAMERA לגינוי אופן סיקור תלישת כרזות החטופים
הכנסות הקבוצה עמדו על 676 מיליון דולר, עלייה של 1.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2022, אך נמוכות מהציפיות של 681 מיליון דולר. מספר המנויים של העיתון צמח ב-300 אלף ועומד על 9.7 מיליון בדיגיטל ו-600 אלף למהדורת הדפוס.
העיתון הצהיר שוב ושוב בשנים האחרונות כי בכוונתו להגיע ל-15 מיליון מנויים עד סוף שנת 2027, ולמרות הגידול העקבי במנויים הדיגיטליים, עדיין לא ברור אם יצליח לעמוד ביעד, ומה הוא מוכן להקריב בדרך, כמו למשל הורדת דמי המנוי, שיכול להתחיל בדולר אחד לשבוע ולהאמיר עד ל-17 דולרים לחודש.
את הירידה בהכנסות מפרסום ברבעון האחרון מייחס העיתון לירידה בהכנסה ממודעות בעיתון המודפס, אבל נציין שגם ההכנסות מפרסום דיגיטלי אצלו ירדו ב-3.7% השנה. בטיימס מייחסים זאת לירידה בהכנסות מפודקאסטים ושירותי קריאייטיב.
כך או כך, מתברר שהתחום הרווחי ביותר של הטיימס בכלל לא מגיע מסיקור חדשותי, אלא ממשחקי ה-Puzzles שלה. לפחות לפי הצהרת הנשיאה שלה, "המשחקים הללו הוסיפו לקבוצה עשרות מיליוני משתמשים חדשים". לדבריה, "רוב המשתמשים האלה שיחקו רק ב-Wordle (משחק אותיות בסגנון פול פגיעה), אבל רבים נשארו לשחק במשחקים אחרים, מה שהוביל את לתוצאות הטובות שלנו אי פעם להוספת מנויים נטו למשחקים", אמרה מרדית׳ קופיט לוין.
"2023 הייתה שנה חזקה עבור ה'טיימס' שהציגה את כוחה של האסטרטגיה שלנו - להיות חיוניים עבור כל אדם סקרן המבקש להבין את העולם. מוצרי החדשות והלייף סטייל המובילים שלנו הגיעו לקהלים גדולים, ומודל זרם ההכנסות הרב שלנו תרם לשיפור הרווחיות. ראינו צמיחה שנתית חזקה ברווח למניה, ברווח תפעולי מותאם ובתזרים המזומנים, שכל אחד מהם הגיע לנקודה הגבוהה ביותר שלו מאז החל השינוי הדיגיטלי שלנו לפני יותר מעשור", הוסיפה.
עיתון הספורט "האתלטיק", שנרכש על ידי הטיימס לפני שנתיים תמורת 550 מיליון דולר, המשיך להפסיד כסף גם ברבעון הרביעי של השנה, אם כי ההפסד התפעולי הצטמק וההכנסות צמחו ב-31% ל-38.5 מיליון דולר.
ה"טיימס" ציין שהם ממשיכים לראות רמות נמוכות יותר של "קהלי חדשות מזדמנים", שהחברה מייחסת לפלטפורמות הטכנולוגיות השולטות. בנוסף, "עסקי הפרסום התמודדו עם התנודתיות המוגברת בשוק המשפיעה על בעלי אתרים".
הניו יורק טיימס הגישה בדצמבר האחרון תביעה שאפתנית נגד מיקרוסופט ו-OpenAI, והאשימה את ענקיות הטכנולוגיה בהפרת זכויות יוצרים. התביעה טוענת שכלי הבינה המלאכותית שהחברות יצרו מסתמכים על מודלים של שפות "שנבנו על ידי העתקה ושימוש במיליוני מאמרי חדשות המוגנים בזכויות יוצרים של הטיימס, תחקירים מעמיקים, מאמרי דעה, סקירות, מדריכים ועוד”.
התביעה של ה"טיימס" מסמנת את התיק הראשון של מפרסמי חדשות נגד יכולות בינה מלאכותית וצ'טבוטים, בזמן שהטכנולוגיה עצמה ממשיכה להיטמע עוד ועוד בתעשיית המדיה.