הקאמבק של טופשופ: פריטי המותג הבריטי חזרו להישלח לישראל דרך אתר האופנה אסוס, אחרי שנחסמו למשלוח לארץ ב-2019. טופשופ הושק השבוע באסוס מחדש, כולל הפניה מעמוד הבית, במטרה לבנות שוב את המותג שבעבר היה מהפופולריים בבריטניה.
כרגע המבחר באתר מצומצם, תמצאו בו בעיקר פריטים מקולקציות CURVE ו-HOURGLASS, כולל ג'יימי ג'ינס הזכור לטוב, אך המבחר יגדל בהמשך.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף טופשופ ברחוב אוקספורד
סניף טופשופ ברחוב אוקספורד
חנויות אמנם אין, אבל ניתן לרכוש את המותגים באתר של אסוס
(צילום: בלומברג)
החברה העולמית, או הזכיין העולמי, חסמו ב-2019 את האופציה למשלוח לישראל, לאכזבת חובבי המותג שהיה אז בשיאו, ועל סף הקריסה הגדולה. המחירים שלו בבריטניה היו כמובן נמוכים ממחירי ישראל, כשמחירי הארץ גבוהים בעד 70% לפעמים ממחירי האתר הבריטי.
חנויות טופשופ בארץ נפתחו ב-2003 ונסגרו ב-2021. בסגירה, היו למותג תשע חנויות בישראל, אותן הפעילה קבוצת גולף. סגירתן אירעה בעקבות מכירת הרשת הבריטית לאסוס, אחרי שארקדיה גרופ, חברת האם שלה, פשטה את הרגל. ארקדיה החזיקה גם במותגים טופמן ומיס סלפרידג' שנמכרו בארץ, וכן במותג HIIT.
בשיאה היו לטופשופ 510 חנויות בעולם, 300 מהן בבריטניה, כולל הכלבו הענק ברחוב אוקספורד בלונדון שמכר גם פריטים של מעצבים והציע שירותי מספרה, בתי קפה ומניקור. שנות הזוהר של המותג היו העשור השני של המאה ה-21, אז הפך ללהיט טאמבלר ואיט גירלז. היו לטופשופ שיתופי פעולה עם קייט מוס שעיצבה לו 14 קולקציות. קנדל וקיילי ג'נר השיקו עם טופשופ קולקציית מסיבות וביונסה השיקה תחת חסותו את המותג שלה - אייבי פארק. טופשופ נחשב למותג אופנה נגיש שמציע עיצובים מקוריים, והוא אף הציג באופן קבוע בשבוע האופנה בלונדון עם תת המותג טופשופ יוניק.
השקיעה על המותג הגיעה בשל רדיפת רווחים של הבעלים, סר פיליפ גרין, שגם הואשם בהטרדות מיניות, עלייתם של מותגי האופנה שנשלחת במהירות (בין היתר אסוס, בוהו ושיאין), לוגיסטיקה מסורבלת, אי התאמה לטרנד הקיימות ומגפת הקורונה שקברה סופית את הקבוצה.
סכום המכירה של מותגי ארקדיה לאסוס עמד על 300 מיליון פאונד. כל החנויות של טופשופ נסגרו אז, 2,500 מתוך 2,800 עובדיה פוטרו - וכרגע כאמור המותג נמכר אונליין בלבד.
לאחרונה פורסם שנורדסטרום תחל למכור את טופשופ וטופמן בחנויות פיזיות בצפון אמריקה.