בתכנון – גורד שחקים בן 100 קומות בבורסה: בצל ההאטה אליו נקלע שוק הנדל"ן כולו, חברת איילון ביטוח הודיעה היום (שלישי) על עסקת ענק בתחום הנדל"ן המניב באזורי הביקוש במרכז הארץ. במסגרת העסקה, תקים איילון ביטוח, יחד עם קבוצת ב.ס.ר הוותיקה בבעלות נחשון קיויתי וחברת ולור ביירון העוסקת בהתחדשות אזורי תעשייה ותעסוקה, פרויקט עירוב שימושים במוקד העסקים ברמת גן.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
מדובר בהיקף השקעה של כ-2.4 מיליארד שקל במתחם אשר יכלול מגדל בן 90-100 קומות שישמשו לתעסוקה, מסחר, שירותים ומגורים. איילון, המחזיקה בבניין המשרדים והמסחר "בית דרום אפריקה", הכולל 7 קומות, ברחוב מנחם בגין 12 ברמת גן, התקשרה עם החברות בהסכמה לביצוע הסכם קומבינציה לצורך ייזום והקמת פרויקט, שבמסגרתו יאוחדו הנכס בבעלותה וחלקות צמודות נוספות ליחידה תכנונית אחת, תוך הריסת המבנים הישנים. איילון ביטוח רכשה כ-79% מהבניין לפני כ-5 שנים תמורת 45.5 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
הבורסה ליהלומים רמת גן
הבורסה ליהלומים רמת גן
הבורסה ליהלומים רמת גן
(צילום: אורן רייס)
הפרויקט המתוכנן עתיד להיבנות במתחם הבורסה בצומת הרחובות מנחם בגין 12-24 והרקון 3-13, בסמוך לצירי תחבורה ראשיים, בהם תחנות הרכבת הקלה והמטרו העתידיים. לפי תוכנית המתאר החדשה של אזור הבורסה שאושרה אשתקד, המאפשרת הגדלת זכויות בנייה בהיקפים גדולים במתחמים גדולים, הפרויקט - שחל על שטח של כ-8.4 דונם - מאפשר בנייה בשיעור של 3000% לכדי כ-250 אלף מ"ר.
בחברה מציינים כי "בכך צפוי הפרויקט להפוך לאחד הפרויקטים האייקונים הגדולים בישראל". לדברי שרון רייך, מנכ"ל איילון, "אנו מאמינים כי שילוב הכוחות בין קבוצות היזמים ולור ביירון וב.ס.ר מאפשר לפרויקט גב כלכלי חזק, הנדסה ברמה גבוהה, ניסיון ויזמות אינטנסיבית שיסייעו להצלחתו".
משה בנבנישתי, מוביל הפרויקט מטעם איילון, הוסיף: "המיקום המרכזי בלב גוש דן, היקפו העצום ועירוב השימושים המגוון הטמון בו מעניקים לפרויקט יתרון יחסי בשוק תחרותי. להערכתנו, תוכנית המתאר פורצת הדרך בתכנון משרד האדריכלים ישר אדריכלים, בניהולו של אדריכל אבנר ישר, ובגיבוי עיריית רמת גן, יובילו להשבחת זכויותיה ויאפשרו מכפיל ערך לחברה ולמשקיעים".
קבוצת איילון ביטוח מנהלת נכסים בהיקף של כ-15.6 מיליארד שקל. קבוצת ב.ס.ר הנדסה ופיתוח מתמחה בייזום, הקמה וניהול פרויקטים בתחום המשרדים, המגורים והמסחר בהיקף של כ-1.6 מיליון מ"ר, בהם פרויקט המשולש בבורסה שהיא מקדמת יחד עם חברת ישראל קנדה, 4 המגדלים במתחם BBC בבני ברק, מגדלי אלון BSR בציר יגאל אלון בתל אביב, קומפלקס מגדלי BSR CITY בפתח תקווה, 4 מגדלי המגורים בשכונת פארק צמרת בתל אביב ועוד. חברת ולור ביירון נדל"ן מובילה 12 פרויקטים במתחם הבורסה ברמת גן לשימושים מעורבים בבנייה גבוהה בהיקף של כ-1.1 מיליון מ"ר.

רעננה: הסכמי שכירות להייטק ב-85 מיליון שקל

בתוך כך, עסקת נדל"ן גדולה בשוק המשרדים באזור השרון: חברת הנדל"ן המניב גב-ים דיווחה אתמול על שתי עסקאות משמעויות עם חברות הטכנולוגיה הבינלאומיות Texas Instruments ו-NCR ברעננה. החברה חתמה על שני הסכמי שכירות בגין שטח כולל של כ-8,000 מ"ר בפרויקט שהיא מקימה באזור התעשייה קריית אתגרים בעיר, אשר לפי הערכות יניבו הכנסות בסך כולל של כ-85 מיליון שקל בגין כלל תקופת השכירות (חלקה של גב ים 69.5%).
לדברי אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, ההסכם עם חברת Texas Instruments כולל שכירות שטח של כ-4,000 מ"ר לתקופה של 10 שנים תמורת דמי שכירות בסך כולל של כ-55 מיליון שקל. ההסכם השני נחתם עם חברת ההייטק NCR לשכירות שטח של כ-3,600 מ"ר לתקופה של 5 שנים תמורת דמי שכירות בסך כולל של כ-30 מיליון שקל.
מהחברה נמסר כי הסכמי שכירות אלו מתווספים לעסקת שכירות שנחתמה לאחרונה עם חברת חללי העבודה Rooms מקבוצת פתאל בפרויקט גב ים רעננה. השטח הכולל של הסכמי השכירות שנחתמו בפרויקט מסתכם בכ-13 אלף מ"ר, אשר יניבו הכנסות בסך כולל של כ-130 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
הדמיה של בנייני המשרדים ברעננה
הדמיה של בנייני המשרדים ברעננה
הדמיה של בנייני המשרדים ברעננה
( הדמיה: viewpoint)
הפרויקט, אשר כולל שני בניינים בני 10 קומות משרדים מעל קומת מסחר כפולה, מקודם במסגרת עסקת קומבינציה עם חברת שופרסל נדל"ן, והוא מוקם בשטח עילי כולל של כ-40 אלף מ"ר, מתוכם כ-35 אלף מ"ר משרדים וכ-5,000 מ"ר מסחר. השלמת הפרויקט צפויה ברבעון השלישי של השנה.
כיום מקדמת ומנהלת החברה 14 פרויקטים בשטח כולל של כ-515 אלף מ"ר, בהשקעה של כ-5.2 מיליארד שקל. על פי הערכות החברה, מהשכרת הנכסים תציג החברה הכנסות שנתיות בהיקף של כ-450 מיליון שקל. כ-54% מהשטחים בפרויקטים שבביצוע שווקו לתקופת שכירות ממוצעת של כ-10.3 שנים.
במהלך 2023 יאוכלסו 4 פרויקטים בשטח כולל של כ-180 אלף מ"ר, שעל פי הערכות החברה יניבו הכנסה של כ-80 מיליון שקל, וכוללים את מגדלי מתם מזרח #2 ורב בריח #1, אשר הושלמו ושווקו במלואם, המרלו"ג הרביעי בפארק גב-ים מפרץ חיפה, אשר שווק גם הוא במלואו, וכאמור פרויקט גב-ים רעננה. את עסקאות השכירות מטעם גב-ים הוביל סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי בחברה, יריב בר-דעה, וליוו משרדי עוה"ד וקסלר ברגמן ומשרד גולדפרב גרוס זליגמן.