בשיתוף אתר "המקצוענים"
לא עבור כל תקלה צריך למהר ולהזמין טכנאי. אם השער החשמלי התקלקל, יש כמה דברים שתוכלו לנסות לעשות בעצמכם לפני שאתם ממהרים לשלם דמי ביקור מיותרים לטכנאי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

אלו התיקונים שתוכלו לבצע בעצמכם

ישנן מספר תקלות נפוצות שבהחלט לא מצדיקות הזמנת טכנאי. ואולם, גם אם נדמה לכם שמדובר בפעולה פשוטה ולא מסוכנת, זכרו שעדיין מדובר במתקן חשמלי, והימנעו מלנסות לתקלות תקלה מורכבת מדי בעצמכם.
מעבר לכך שאתם יכולים רק להגדיל את הנזק, הרי שאתם מסכנים את החיים שלכם, דבר שכלל לא מצדיק חיסכון של דמי ביקור. אלו, זניחים ביחס לסיכון שאתם עלולים להיחשף אליו. לכן, כל מה שקשור לחוטי חשמל, ללוח הפיקוד ולמנוע, מוטב להשאיר לבעל מקצוע מנוסה ומיומן.
מה כן תוכלו לעשות בעצמכם?
השלט של השער לא עובד כי נגמרה הסוללה: ממש כמו במיזוג, פעמים רבים צרכנים נאלצים לשלם דמי ביקור מיותרים לטכנאי, רק בגלל שלא ידעו שמדובר בסך-הכל בסוללה של השלט. זו פעולה שכל אחד יכול לבצע בעצמו, ובהחלט כדאי לנסות אותה לפני שממהרים להתקשר לטכנאי.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
יש חפץ על גבי המסילה: כמו בדלתות הזזה של יציאה למרפסת, כך גם בשערים חשמלים. פעמים רבות, מקור התקלה הוא פשוט באבן קטנה שנתקעה על גבי המסילה. זה יכול גם להיות עלים יבשים, שקית ניילון או כדור שנזרק ונשכח שם. ואולם, אם החפץ שגורם לשער החשמלי להיתקע (לא להיפתח או לא להיסגר) אינו משתחרר בקלות, הימנעו מהפעלת כוח. בלי להתכוון, אתם רק עלולים להגדיל את הנזק ואת עלות התיקון שלו.
אין קליטה סלולרית: ישנם שערים חשמליים שמופעלים באמצעות אפליקציה מהנייד. לעתים, אם החיבור לבלוטות' אינו יציב, זה יכול למנוע מהשער להיפתח או להיסגר. נסו להפעיל את השער מנייד אחר, או התקינו שוב את האפליקציה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
השער נפתח, אך חורק? ייתכן שחסר שמן: אם השער חורק תוך כדי פתיחה או סגירה, נעצר באמצע ונתקע לעתים קרובות, זה הזמן לשמן אותו. הקפידו לשמן את הגלגלים ואת הצירים היטב בשמן ייעודי המתאים בדיוק למטרה זו.
אם בכל זאת החלטתם שאתם מעוניינים להזמין בעל מקצוע, הבחינו בין סוגי התקלות. אם התקלה שקשורה לשער ולגלגלים - במקרה זה, בעל המקצוע המתאים הוא מסגר, ואם התקלה היא ברכיב חשמלי או בעין אלקטרונית, למשל, היא מצדיקה הזמנת טכנאי.