ההשבוע ייכנסו לראשונה האחים יוסי ושלומי אמיר למשרדי מטה שופרסל, ובכך תושלם העברת השליטה אליהם, לאחר שרכשו 24.9% ממניות הרשת תמורת 1.6 מיליארד שקל. היום (ראשון) שלומי אמיר כבר הספיק לדבר בכנס מנהלים שערכה הרשת לכבוד פסח: "לא חזרתי לכאן בגלל הכסף. אני את הכסף שלי כבר עשיתי. אבא שלי ז"ל חינך אותנו לעבודה כערך עליון, ושחייבים לעבוד. שנתיים ישבתי בבית, אני מחכה כבר לחזור לעבודה".
אמיר הוסיף: "יש פה 18,000 נשמות. מדברים היום על בינה מלאכותית. הקידמה לא תוכל לבנות נשמה. אלפי עובדים הם הנשמה והמשפחה של הרשת, והם יביאו את ההישגים לחברה מספר 1 בישראל. כוח יכול להשחית, לכן אני מקיף עצמי באנשים טובים, אני איש של אנשים וכשהייתי מבקר בסניף הייתי מבקש מהמנהל שלא יאמר שאני הבעלים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
האחים שלומי ויוסי אמיר
האחים שלומי ויוסי אמיר
האחים יוסי (מימין) ושלומי אמיר
(צילום: מורג ביטן)
מחר אמור דירקטוריון שופרסל לאשר את תנאי הפרישה של היו"ר הנוכחי איציק אברכהן והמנכ"ל אורי וטרמן, ולאשר את תנאי ההעסקה של האחים, שאמורים להתמנות בהמשך ליו"ר (יוסי אמיר), ולמנכ"ל (שלומי אמיר). אברכהן ניצל את הכנס ונאם את נאום הפרידה שלו מהרשת, בזמן שווטרמן סקר את פועלה של החברה. בניגוד לאברכהן, שהחליט לסיים את תפקידו כבר במרץ, אחרי פרסום הדוחות הרשת של שנת 2023, וטרמן הסכים להישאר לחפיפה עד תום הרבעון הראשון של שנת 2024.
ל-ynet נודע כי יחד עם האחים תיכנס לרשת גם אלה ברין, שנכחה אף היא בכנס, ובעברה שימשה כמנהלת הסחר של רשת פרשמרקט, כשזו הייתה בבעלותם של האחים, ומוערכת על ידם מאוד כאשת מקצוע. בשופרסל משמש זה שנה ניצן גולדברג בתפקיד מנהל אגף הסחר והשיווק ומשנה למנכ"ל, שהאחים מכירים ועבדו מולו, בתפקידו הקודם כמנכ"ל חטיבת המכירות של תנובה.
הערכות הן שברין תמונה לסגנית של גולדברג או לתפקיד ניהולי בכיר אחר במטה, שצפוי לעבור קיצוץ משמעותי בכוח אדם. היום אמור דירקטוריון שופרסל לאשר את "מצנחי הזהב" בסך 8 מיליון שקל לאיציק אברכהן ו-6 מיליון שקל לאורי וטרמן, שמורכבים מתנאי פרישה כפי שמחויב בחוזה העסקתם המקורי, ובנוסף פיצוי מוגדל על אובדן תוכנית אופציות שהיו אמורים לקבל בשלוש השנים הבאות.
2 צפייה בגלריה
איציק אברכהן
איציק אברכהן
איציק אברכהן
(צילום: אביגיל עוזי)
בפני האחים ניצבים אתגרים גדולים במטרה לשפר את רווחיות הקבוצה, החל מאתגר מרכז השילוח האוטומטי במודיעין, שנבנה בהשקעה של 700 מיליון שקל וסובל עדיין מתקלות שגורמות לו לעבוד בכ-50% מהיכולות שלו, ומייצר לרשת הפסד של כ-40 מיליון שקל בשנה. עוד אתגר הוא צמצום הוצאות הרשת והגדלת המכירות למ"ר.
המהלך של הגופים המוסדיים, שעד כה היו בעלי המניות הגדולים בשופרסל, להחליף את הנהלת הרשת, נבע מאמונתם שבכוחם של האחים, שרשמו הצלחה אדירה בפרשמרקט, לחולל את השינוי, במיוחד לאור תסכולם מכך שמניית שופרסל הניבה בשלוש השנים האחרונות תשואה שלילית של 12%, והרשת הציגה שיעור רווח תפעולי נמוך בהשוואה למתחרות שנע בין 1.5% ל-2% מהמכירות.