שינויים באפליקציית וולט כדי לגרום לישראלים להזמין ביותר כסף דרך האפליקציה: החברה משנה את דמי התפעול באופן שלרוב מייקר אותם, נכנסת לתחרות בתחום משלוחי החבילות והשיקה בישראל את המינוי שלה - וולט פלוס, שיימכר במחיר חודשי של 49 שקל בחודש ויאפשר הזמנות ללא דמי משלוח - חודש ראשון חינם.
לתוכנית וולט פלוס, שקיימת כבר ב-31 מדינות, יש אותיות קטנות שבעצם ייקרו את ההזמנה שלכם: בהזמנה ממסעדות, מינימום ההזמנה יעלה ל-60 שקל בטווח של 4 ק"מ, לעומת 50 שקל עד היום. כלומר זה מייקר את ההזמנה במקסימום 20% (למי שמזמין ב-50 שקל בדיוק) ומטה. כמו כן, גם בתי העסק שירצו להצטרף לתוכנית ישלמו עליה. המסעדות יקבלו 3 חודשי ניסיון חינם, ואחרי זה יוכלו לבחור אם לקבל הזמנת וולט פלוס או לא, תמורת 3.8 שקלים לכל משלוח.
1 צפייה בגלריה
שליחי וולט
שליחי וולט
שליחי וולט
(צילום: אוראל כהן)
בהזמנות מבתי עסק כמו סופרמרקטים, חנויות נוחות ורשתות פארם שנמצאות ברדיוס של עד 4 ק"מ מבית הלקוח - מינימום ההזמנה ללקוח יזנק ב-100% ל-140 שקל במקום 70 שקל היום. כלומר התייקרות של פי 2 ומטה פר הזמנה ללקוח. מחנויות אחרות (אופנה, צעצועים וכו') מינימום ההזמנה יעמוד על 60 שקל, והטווח יעלה ל-6 ק"מ, משום שוולט מעוניינת לקדם את הסקטור הזה.
בתי העסק הרלוונטיים, כלומר עסקים במרחק של 4 ק"מ מבית הלקוח או עד 6 ק"מ מהחנויות וכן בתי עסק שהצטרפו לוולט פלוס, יסומנו באפליקציה. המשמעות היא שלא כל בתי העסק יאפשרו למנויים משלוח חינם.
החברה לא הציגה מקסימום הזמנה, כלומר, אפשר כרגע להזמין כך עד אינסוף. מתי זה משתלם? בחלוקת מינוי, משהו שהחברה בטח לא תאהב. לדוגמה, ועד בית של בניין יוכל להירשם כמינוי וכל הדיירים יזמינו לכתובת אחת ויחסכו ביחד דמי משלוח.
עוד שינוי שמגיע מהעולם לישראל הוא, כאמור, שינוי דמי התפעול לדמי תפעול דינמיים (לכולם, בלי קשר לוולט פלוס). במקום 2 שקלים להזמנה היום: שקל עד 5.90 שקלים. על כל הזמנה של מעל 60 שקל, דמי התפעול יחושבו כ-5% מההזמנה עד רף של 5.90 שקלים. על 60 שקל: 3 שקלים, על 100 שקל - 5 שקלים וכו'. על הזמנה קטנה מ-60 שקל (מתחת ל-50 שקל לא משתלם להזמין כי האפליקציה משלימה ל-50) דמי התפעול יעמדו על שקל אחד. עבור רוב הצרכנים מדובר בהתייקרות.
לפי החברה, קטגוריית מבצעי המשלוחים חינם שקיימת היום, לא תבוטל בעקבות השקת המינוי ואף תורחב - באופן שיכול לייתר את המינוי ללקוחות מסוימים.
החברה משיקה לשם כך את וולט ואליו. החל מהשבוע הבא ביום שני היא תייצר הנחות, קופונים והגדלה של מבצעי משלוחים חינם. יהיו פיצ'רים כמו לילה ללא דמי משלוח, אוכל תאילנדי בהנחה ועוד. זה פיצ'ר שכבר קיים באפליקציה: למשל כשקידמו את בני ברק כעיר משלוחים הציעו משם משלוחים חינם והנחות.
החברה תיכנס לתחום החבילות (וולט פקאג') בהמשך השנה ותשפר את החיפוש שלה באופן שיאפשר השוואות מחירים וכדאיות.
וולט היא חברה פינית, שפועלת שש שנים בישראל ומתחרה באפליקציות כמו תן ביס ומשלוחה (שמציעה צבירת קרדיט להזמנות - תכונה שלא קיימת בוולט). עבור צרכנים: המחירים בוולט גבוהים לרוב לעומת מחירי ישיבה במסעדה. בנוסף מסעדנים מתלוננים על גביית אחוז גבוה על-ידי החברה ובעצם השתלטות על השוק.