לאחר שהכריזה על סגירת מרכזי הקניות לאור המשך קידום המהפכה המשפטית, קבוצת ביג הודיעה אתמול (ב') כי לא תכפה על השוכרים לסגור את עסקיהם. לאחר ההודעה החדשה מנית החברה עלתה בכאחוז לאחר שבראשון ירדה ב-2.7%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
"בניגוד לשמועות, ביג עומדת מאחורי החלטת", טענו בחברה והוסיפו: "כששמירה על הדמוקרטיה היא הבסיס להחלטתה, ביג עומדת מאחורי הודעתה. יחד עם זאת, ככל שיהיו שוכרים במרכזים שיבקשו לפתוח, היא תכבד את רצונם ולא תמנע זאת מהם. בכדי לעודד שוכרים להשתתף בשביתה, חנויות שיצטרפו להשבתת המרכזים מחר לא ישלמו שכר דירה על יום זה".
2 צפייה בגלריה
ביג יהוד
ביג יהוד
ביג יהוד
(צילום: מירב קריסטל)
בינתיים, בחנויות ביג ביהוד אתמול חלק גדול מעובדים מסרו ל-ynet שמבחינתם הם עובדים כרגיל - כי איש לא אמר להם אחרת.
בשופרסל ובסופר פארם ביהוד מסרו: "אנחנו עסק חיוני, נמשיך לפעול גם מחר". גם בגולדה ובמקדונלד'ס אמרו לנו באופן חד-משמעי: "פותחים כרגיל". בחנות איירי של פוקס טענו: "תלוי אם הצעת החוק עוברת בכנסת. אם עוברת, שובתים".
2 צפייה בגלריה
ביג יהוד
ביג יהוד
(צילום: מירב קריסטל)
גם ברנואר טענו שהם יפתחו ובחנות טוונטי פור סבן אמר לנו המוכר שהוא "באמת לא יודע". אתה לא יודע אם אתה בא לעבודה מחר? "עדיין לא קיבלתי תשובה 100%". גם בללין, באייס, בארקפה ובמגה ספורט לא יודעים. "נדע בהמשך, יעדכנו בקבוצות וואטסאפ", אמר לנו אחד המוכרים.
בפוקס הום טענו כי "זה תלוי בהראל ויזל ובביג". גם בנעלי טו גו המוכרות מבולבלות: "אנחנו מחכים לתשובה של ביג ואז הבעלים יחליטו. בפעם שעברה שהם סגרו עבדנו".
בכפר השעשועים המוכרים כבר חיזל"שו את האירוע: "זה בוטל, הוא חזר בו", הם אמרו על מנכ"ל ביג, חי גאליס. גם בצומת ספרים טוענים: "מנכ"ל ביג התקפל. אם לא: מי ישלם לי על היום הזה?".
פורסם לראשונה: 12:36, 10.07.23