יש טרנדים קולינריים שחולפים במהירות, ויש כאלה שנשארים שנים קדימה. עוד מוקדם לקבוע בוודאות, אבל נראה ששוקולד דובאי כבר הכה שורשים ומתרחב בקצב מהיר - ומחפיסות שוקולד יקרות במיוחד המכילות מחית פיסטוק ושערות קדאיף, שוקולד דובאי מצא את עצמו בסוגים נוספים של קינוחים.
נחזור רגע להתחלה: חפיסת שוקולד דובאי המקורית יוצרה ב-2021 בידי Fix Chocolatier באיחוד האמירויות. לפני כשנתיים השוקולד הפך לתופעה ויראלית ברשתות החברתיות. מותגים עולמיים ועסקים קטנים כאחד אימצו את הרעיון, והפכו אותו לטעם של קרואסונים, מילקשייקים ועוד.
2 צפייה בגלריה
שוקולד דובאי
שוקולד דובאי
שוקולד דובאי
(צילום: Daniel Niemann/AP)
"אני כבר לא קורא לזה 'טרנד' — זה עולם חדש שלם", אומר דין אלל, הבעלים של הרשת The Nuts Factory, בת כ-150 סניפים ברחבי ארצות הברית. אלל מציע כיום 12 טעמים שונים של חפיסות שוקולד דובאי, לצד תמרים בציפוי שוקולד ופיסטוק, אגוזים קלויים בציפוי שוקולד דובאי, וחפיסת שוקולד דובאי מוזהבת המצופה בזהב אכיל 24 קראט ונמכרת ב-79.99 דולר (לעומת 18.99 דולר לחפיסה רגילה במשקל 185 גרם).
לפי יצרן האגוזים האיראני קייניה, הביקוש הגואה לשוקולד דובאי אף גרם השנה למחסור בפיסטוקים. הסיבה המרכזית, כך לפי הדיווח, היא "הזינוק המטורף בביקוש, שנגרם מהוויראליות של הטרנד לצד מגבלות נוספות באספקה". חיפושים בגוגל של שוקולד דובאי זינקו בתחילת השנה והגיעו לשיא במרץ — ומאז נותרו גבוהים, כך לפי נתוני Google Trends.

הרשתות הגדולות מאמצות את הטרנד

רשימה של רשתות אמריקניות החלו להציע חפיסות שוקולד דובאי בייצור שלהם או מוצרים בהשראת הטרנד. Trader Joe's, למשל, מוכרת חפיסת שוקולד דובאי מתוצרת Patislove. רשת IHOP הציעה באוגוסט ערימת פנקייקים דובאי במהדורה מוגבלת בכמה מסניפיה. Costco מוכרת מגוון קינוחים "דובאי", כולל עוגת שוקולד דובאי. גם Walmart ו־QVC מציעות את המוצר.
חברת השוקולד השווייצרית לינדט יצרה גם היא גרסה משלה, שזכתה לתורים ארוכים כשהושקה בכמות מוגבלת באירופה.
2 צפייה בגלריה
שוקולד דובאי של לינדט
שוקולד דובאי של לינדט
שוקולד דובאי של לינדט
(צילום: Business Wire)
בארצות הברית, שוקולד דובאי עדיין נחשב מוצר נישה. על פי חברת המחקר NielsenIQ, בין החודשים יוני 2024 ליוני 2025 הסתכמו המכירות הקמעונאיות של שוקולד ממולא פיסטוק ב-822,900 דולר בלבד - לעומת מכירות כלל השוקולד שעמדו על 16.27 מיליארד דולר.
ובכל זאת, קצב הצמיחה של שוקולד דובאי מהיר בהרבה מזה של שאר הסוגים: מכירות היחידות של שוקולד ממולא פיסטוק זינקו ב-1,234% לעומת השנה הקודמת, בעוד שמכירות כלל השוקולד ירדו בפחות מאחוז אחד.
"לא ראיתי מוצר אחד שנמכר כך בכל 50 שנותיי בתחום הקמעונאות", אומר סטו לנרד ג'וניור, מנכ"ל רשת Stew Leonard’s באזור ניו יורק. הרשת השיקה את חפיסת שוקולד דובאי BeeMax במרץ, ראתה אותה נחטפת מהמדפים, והשיקה לאחר מכן גרסה ממותגת משלה (שמיוצרת על ידי Chocopologie).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו