מותג ההלבשה התחתונה הגדול בעולם ויקטוריה סיקרט, דחה את פתיחת החנויות בישראל וייפתח סניפים בארץ רק בספטמבר 2023. בינתיים, דלתא זכיינית המותג בארץ, תשיק מחר בבוקר (ב') אתר סחר רשמי ראשון למותג בעברית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
עד כל ישראלים קנו בשמים וקוסמטיקה של המותג בחנויות שעסקו בייבוא מקביל ואת הלנז'ריי קנו בחו"ל או אונליין מארה"ב בחגי בקניות ובמבצעים. כעת רוב הקולקציה תימכר בישראל: קודם כל אונליין. החנויות הפיזיות הראשונות ייפתחו בגרנד קניון חיפה ובקניון הגדול בפ"ת בסוף 2023, בניגוד לפברואר 2023 המועד שפורסם לראשונה.
1 צפייה בגלריה
ויקטוריה סיקרט
ויקטוריה סיקרט
ויקטוריה סיקרט
(צילום: shutterstock)
מה לא יימכר כאן? קולקציות כריסמס והמותג לנערות PINK, שיגיע ארצה רק בעוד כמה חודשים.
היקף ההשקעה של דלתא במותג ב-5 השנים הראשונות מוערך בכ-70 מיליון שקל.
"בין השנים 2023-2025 אנו מתכננים לפתוח כ-10 חנויות VICTORIA'S SECRET תחת הקונספט החדש של המותג העולמי, בשטח של כ-350 מ"ר כל אחת, אך היה קשה למצוא מיקומים לגודל כזה", מסרה מנכ"לית דלתא ישראל ענת בוגנר. "הסחורה שתימכר באתר מגיעה מהמחסן הלוגיסטי שלנו בקיסריה".
באתר יימכרו חזיות, תחתונים, ביריות ובגדי שינה, לצד מוצרי בישום וטיפוח הגוף של המותג ומארזי מתנה, שיהיו זמינים לרכישה באתר, תוך התחייבות ל-3 ימי משלוח לכל רחבי הארץ ושירות החזרות מהיר מפתח הבית, ללא תשלום. משלוח חינם יינתן בקנייה מעל 199 שקל והנחה של 10% לנרשמים לניוזלטר של האתר תינתן לקנייה הראשונה. בעתיד, לקוחות חברי מועדון יוכלו לצבור ולממש נקודות בדלתא, פיקס, ויקטוריה סיקרט ופנטה ריי.
טווח מידות: תחתונים: XS-XXL, חזיות: 70A-85F, פיג'מות והלבשה תחתונה XS-XXL. זה טווח רחב לעומת העבר, אך הוא עדיין לא מקיף את כל המידות - למשל היקף 65, קאפ G ומידות שמעבר ל-XXL הסטנדרטי.
טווח מחירים לפי הקטגוריות באתר: חזיות: 369-169 שקל, תחתונים 129-45 שקל, פיג'מות ולנז'רי 429-195 שקל, בשמים 345-89 שקל, מוצרים לטיפוח הגוף: 109-45 שקל ותיקים וארנקים 389-89 שקל.
"תהיה לנו אותה אג'נדת מבצעים, והמחירים דומים לחו"ל", מסבירה המנכ"לית. "המחירים באתר בארה"ב הם ללא מיסים. פה תשלמי מע"מ ו-5% על שילוח. ישראלים שמזמינים אונליין מארה"ב גם משלמים 30 דולר משלוח".
מבדיקה עולה שהפריטים בחו"ל זולים יותר. למשל כותונת סאטן סגולה עם תחרה שתימכר פה ב-389 שקל נמכרת בארה"ב ללא מע"מ ב-307 שקל, בהולנד ב-370 שקל או 221 שקל במבצע ובבריטניה ב-307 שקל או 185 שקל במבצע. בושם בומשל 50 מ"ל נמכר בבריטניה ב-188 שקל ופה ב-259 שקל. לעומת זאת חזיית DREAM ANGELS Wicked Unlined Balconette Bra שנמכרת בבריטניה ב-189 שקל, נמכרת פה ב-195 שקל, אך במבצע: 136.50 שקל.
בוגנר מסבירה את שינוי התדמית שעבר המותג שהתרסק תדמיתית בשנים האחרונות: "המותג עבר שינוי והחל להתכתב עם המגמות העולמיות של מכנה משותף מאוד רחב עם למעלה מ-60 מידות חזיה (בחלק מהדגמים, מ.ק). יש לו עדיין 24% מנתח השוק. השנים האחרונות היו מורכבות לא רק בגלל המשבר התדמיתי, אלא גם בגלל הקורונה והאינפלציה בארה"ב. החברה האם (שמחזיקה גם בבד באת' אנד ביונד, מ.ק) מקווה להגיע בויקטוריה למחזור של 7.3 מיליארד דולר עד 2025".
המותג ויקטוריה סיקרט גלגל 7.78 מיליארד דולר ב-2016 ו-5.4 מיליארד דולר ב-2020. הצלילה הזאת אירעה משום שלא השכיל לעלות על הגל ואף התנגד בתחילה לטרנד דימוי הגוף החיובי שסחף את המחצית השנייה של העשור השני של המאה ה-21. מותגים אינקלוסיביים כמו איירי, Third Love ולייבלי שהראו דוגמניות בגזעים ומשקלים שונים עם סימני מתיחה וצלוליט, נגסו ממנו נתחי שוק. הגל השלישי של הפמיניזם שקיבל אז תאוצה, בז לתצוגות האופנה של המותג שהציגו פנטזיה גברית, כשנשים תהו למי הן בעצם מיועדות - שכן הן הצרכניות.
שיא המגמה היה ב-2019 כשתצוגת האופנה של ויקטוריה סיקרט בוטלה ועמה צוות המלאכיות (פרזנטוריות) ולעומת זאת תצוגת האופנה של המותג סוואג' x פנטי (בבעלות חלקית של ריהאנה) הציגה גיוון במידות, גזע, גוון עור ומגדר. במקום רזון ושרירים היה שם רטט של שומן גוף בריקוד לא מתנצל. המותג המוביל בשוק נאלץ להכיר במציאות המשתנה ולשנות כיוון להשתמש בדוגמניות שמייצגות יותר מבני גוף ולהפוך את החנויות משחורות לבהירות.