התקלה הארצית בחיבור לאינטרנט של סלקום, בנייח ובסלולרי, סודרה לפי החברה. "השירות חזר לפעילות. אנחנו מתחקרים את האירוע ומתנצלים על אי הנוחות", נמסר מטעם סלקום.
כאמור, לקוחות רבים של החברה, וגם של גולן טלקום (סלקום מחזיקה בבעלות עליה), התלוננו הבוקר על קשיי חיבור לאינטרנט הנייח בבית וגם באינטרנט הסלולרי. מהחברה נמסר תחילה כי אכן יש תקלה, והעניין נמצא בטיפול. לפי מומחי סייבר, מדובר היה בתקלת DNS.
גיל מסינג, ראש המטה וראש מערך התקשורת הגלובלית בצ'ק פוינט, מסביר: "תקלת DNS משמעותה היא שבעצם אי אפשר להגיע מכתובת IP לדומיין. נוצר כמו פקק תנועה ענקי. זה קרה מספר פעמים ולאחרונה לפלטפורמות הכי גדולות בעולם כמו קלאודפלייר. זו תקלה גלובלית אבל זה יכול גם להיות מקומי כמו שזה נראה במקרה הזה. ברוב מכריע של המקרים זו תקלה ולא תקיפה.
תקלות דומות בחודשים האחרונים
כזכור, לפני חודש בדיוק תקלה טכנית בקלאודפלייר (Cloudflare), חברת תשתית אינטרנט גלובלית, שמספקת מגוון שירותים שנועדו לשפר את האבטחה, הביצועים והאמינות של רבים מהאתרים והשירותים המקוונים שמניעים את חוויות האינטרנט, גרמה לתקלות נרחבות באספקת שירותי האינטרנט ברחבי העולם.
גולשים ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), באתר ChatGPT, בשירות ספוטיפיי ובאתר ביקורות הסרטים Letterboxd דיווחו על הודעה, לפיה שגיאת שרת פנימית ברשת קלאודפלייר גרמה לכך שהדף לא הופיע. במקביל גם אפליקציות ואתרי תחבורה ציבורית שונים בישראל, בהם הופ-און (HopOn), egg של אגד, ואתר רכבת ישראל קרסו בעקבות התקלה. חודש קודם לכן אירעה תקלה טכנית דומה ב-AWS (שירות הענן של אמזון) שגרמה לנפילה נרחבת של אתרים.
פורסם לראשונה: 10:28, 18.12.25







