בשיתוף אתר "המקצוענים"
ישנם סוככים שמתאימים לשימוש בעיקר בקיץ, ויש כאלה שהם רב-שנתיים. כדי לשמור עליהם, יש כמה כללים שכדאי להיצמד אליהם, בהתאם לסוג הסוכך. כך תגיעו לעונה החמה ללא תקלות מיותרות שיכולות לעלות לכם ביוקר.

כלל אצבע שמתאים למרבית הסוככים: ייבשו אותם לפני סגירה כדי למנוע עובש

לא משנה איזה סוכך יש לכם, הרי שאם לא תקפידו לייבש אותו לפני שאתם סוגרים את הסוכך, הדרך להתפתחות עובש מובטחת. לכן, גם אם אתם לפני סופה ורוצים לסגור אותו, ודאו לפני כן שהוא יבש.

סוכך זרועות: השאירו אותו לקיץ שכן הוא רגיש ביותר לנזקי החורף

אחד הסוככים שהכי מועדים לתקלות הוא סוכך הזרועות. אמנם בישראל החמה הוא אידיאלי ונוח מאוד לשימוש, אך בחודשי החורף הוא חשוף לגשמים ולרוחות חזקות שבהחלט יכולות לשבור את הזרועות שלו.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הצטברות של מי גשמים עליו יכולים גם ליצור עומס משקל שיכול לגרום לקריסתו, בייחוד אם הוא מותקן בזווית אופקית ללא שיפוע.
מה עושים בחורף: אם צפויים ימי שמש, תוכלו בהחלט להשתמש בו, אך מעבר לכך, בימות סערה מוטב להשאיר אותו מגולגל לכיוון הקיר.

סוכך מרקיזה: למעט בסופות, מוטב לשמור אותו פתוח

סוכך זה נחשב לסוכך רב-שנתי שעמיד גם בעונת החורף, ואף מאפשר גלישה של המים בשל צורתו המעוגלת, אך גן הוא לא מיועד לעמוד איתן בימים של רוחות חזקות וברד. לכן, בזמן סערה מומלץ לקפל אותו. שימו לב, שאם החלטתם להשאיר אותו מורם במשך כל החורף, חשוב מדי פעם לפתוח אותו, ובכך למנוע הצטברות של מי גשמים בשיפולי הבד, שבקלות יכולים לגרום להיווצרות עובש.

סוכך מסילה וסוכך מסך: רב-שנתי ועמיד יחסית

סוככים אלו אמנם נחשבים לרב-שנתיים, אך לא כל הדגמים יהיו עמידים בפני רוחות. אלו סוככים שנסגרים מלמעלה למטה ומספקים סגירה צדדית, כמו עוד "קיר" חיצוני. הם משמשים להגנה על מרפסות מפני שמש ישירה שחודרת אל תוך הסלון.

באילו מקרים מומלץ לקפל את סוכך המסך?

סוכי מסך וסוככי מסילה יכולים לשמש אתכם גם בחורף, אך אם הבד שלהם הוא בד רשת או בד אקרילי ארוג (מסוג דראלון), הרי שהוא נפלא בימים חמים שכן הוא מאפשר חדירה חלקית של אור ואוויר.
ואולם, בחורף, הרוח יכולה לחדור דרכו, מוטב להשאיר אותו מקופל כלפי מעלה, כדי למנוע טלטלה של הבד ונזקים נוספים לשאר רכיביו.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אם הבד הוא בד שמשונית (סוג של PVC), הרי שהוא יספק אטימה מלאה מפני חדירת מים.
ישנם דגמים עם רוכסן הממוקם בתוך הסולמות ואשר מחזיק את הבד משני הצדדים, מה שהופך אותו לעמיד בפני רוחות. ועדיין, הוא אינו מספק אטימה מלאה של רוחות ומי גשמים, קחו זאת בחשבון.
פורסם לראשונה: 10:50, 23.01.23