מחלוקת בבנק ישראל בשל קיומו של אירוע אמש (רביעי) בהפרדה מגדרית בתחומי הבנק. מדובר בקורס מיוחד לציבור החרדי מטעם ארגון "מסילה", שעסק ב"כלכלה נבונה" והתנהלות כלכלית נכונה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
החדר בבנק ישראל עם המחיצה ובלעדיה
החדר בבנק ישראל עם המחיצה ובלעדיה
החדר בבנק ישראל עם המחיצה ובלעדיה
כפי שנודע ל-ynet, הארגון, שבהגדרתו "מקיים פעילות שמתאימה בעיקר לציבור החרדי", התנה את קיום האירוע בתחומי בנק ישראל בהפרדה בין כ-100 הגברים והנשים, המשתתפים בקורס.
בבנק ישראל, שמעודד במסגרת מדיניותו את המשתייכים לקהילה החרדית להצטרף לשוק העבודה בישראל ולרכוש השכלה שתאפשר להם להתנהל נכון יותר כלכלית, נענו תחילה לדרישות ואף הציבו אתמול בשעות הבוקר מחיצת עץ גבוהה בין המושבים שתוכננו לגברים החרדים ולנשים החרדיות.
עובדים בבנק ישראל שנדהמו להבחין בהפרדה, שהוצבה בלובי המרכזי של הבנק, פנו בדחיפות למנכ"לית הבנק, שולמית גרי, ולוועד העובדים ותבעו להסיר לאלתר את המחיצה ולא לבצע הפרדה מגדרית בתחומי הבנק.
המחיצה אכן הוסרה לפני קיום האירוע, אך הסיור הלימודי בבניין בנק ישראל התקיים בנפרד לגברים - עם מדריך גבר, ולנשים - עם מדריכה אישה. כמו כן, נמנעה הרצאה של אישה בפני הגברים החרדים, אך הבנק לא נעתר גם לבקשה שרק אישה תרצה לנשים החרדיות והן הקשיבו להרצאות של גברים מטעם בנק ישראל, שהיו בנושאים שעסקו במאגר נתוני האשראי ובמטבע חוץ.
עובד ותיק בבנק ישראל אמר ל-ynet: "הפרדת גברים ונשים בתחומי בנק ישראל לא תהיה. זה גרוע שבעתיים שדבר כזה מתקיים בבנק המרכזי, גוף עצמאי נייטרלי. זה לא היה מעולם עד היום וגם לא יהיה כאן בעתיד ואסור שיקרה".
בתלונה שהעבירו למנכ"לית הבנק המרכזי ולוועד העובדים, העובדים טענו כי "הנהלת הבנק נכנעה לתכתיבים של גוף חרדי".
גורם בכיר בבנק ישראל טען בפני המוחים נגד ההפרדה כי מדובר בסערה מיותרת, שכן בבנק המרכזי מברכים דווקא על רצונם של חרדים וחרדיות להצטרף לשוק העבודה, וכי היה מקום לבצע את בקשתם להפרדה בין הגברים לנשים. אולם, בעקבות התלונות על הצבת מחיצה נענתה ההנהלה והסירה אותה.
מבנק ישראל נמסר בתגובה: "בנק ישראל מעודד השתלבות והשכלה כלכלית, ובמשך שנים מצביע על כך ששיפור החינוך הפיננסי וההשתתפות בשוק העבודה של החברה החרדית הם אתגר כלכלי משמעותי ביותר של ישראל. תוכניות הכשרה מעין אלו חשובות לקידום מטרה זו.
"האירוע התקיים לאחר שעות העבודה בבנק, במתחם משותף לכלל המשתתפים. בשעות הבוקר הושמה מחיצת הפרדה לבקשת הארגון, אך היא הוסרה טרם קיום הטקס. בנוסף, לבקשת מסילה ומתוך רצון לאפשר ולכבד את צורכי המגיעות והמגיעים לבנק נערכו הרצאות נפרדות, תוך הקפדה על תכנים שיוויוניים.
"האירוע התקיים כחלק מאירועים שמתקיימים בבנק כמענה לבקשות גופים רבים ושונים במשק להתארח בבנק ולקיים אירועים כלכליים שתורמים לחברה ולקהילה, על כל גווניה. הבנק עורך ומעודד אירועי קהילה בתחומי החינוך הפיננסי לקהלים מגוונים וביניהם לחברה הערבית, לסטודנטים, בעלי מוגבלויות, עולים חדשים ועוד", טענו בבנק המרכזי.