נעם וימן, מנכ"ל חברת דיפלומט ומבעלי השליטה, פורש לאחר 33 שנה מתפקיד המנכ"ל וימונה ליו"ר הקבוצה, ללא שינוי בתנאים. את מקומו ימלא ירון בלום, ששימש כמשנה שלו. וימן יחליף בתפקיד היו"ר את גפרי מנדל, שותף בדיפלומט, המחזיק ב-24.1% מהחברה.
חברת דיפלומט, שמפיצה, משווקת ומייבאת מוצרי פרוקטר אנד גמבל, היינץ, סטארקיסט ועוד, לא ירדה מהכותרות בשנים אחרונות בעיקר בגלל העלאות המחירים שנקטה ברציפות, כמו גם יבואניות גדולות אחרות. גם בדוחות האחרונים שפרסמה החברה בשבוע שעבר, ציינה כי היא צופה שספקיה יעלו מחירים גם בשנה הקרובה ולכן גם היא תיאלץ לגלגל את ההתייקרויות לצרכנים בהתאם. החברה סיימה את הרבעון השלישי עם רווח בסך של 21.5 מיליון שקל, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל דיפלומט נעם וימן על רקע מארזים של טונה סטארקיסט
מנכ"ל דיפלומט נעם וימן על רקע מארזים של טונה סטארקיסט
מנכ"ל דיפלומט נעם וימן על רקע מארזים של טונה סטארקיסט
(קרן בן ציון, מירב קריסטל)
לפי הדיווח היום (ראשון) לבורסה, וימן ימונה ליו"ר לתקופה של שלוש שנים, בשכר קבוע של 138 אלף שקל בחודש + הוצאות. בנוסף, במידה שהרווח השנתי לפני מס יעלה על 50 מיליון שקל, הוא יהיה זכאי למענק של עד 1.8 מיליון שקל בשנה, כאשר החל המשנה השלישית תקרת המענק תעמוד על 3.6 מיליון שקל.
עלות שכרו של המנכ"ל החדש, בלום, תעמוד על 2.54 מיליון שקל לשנה לעומת 2.03 מיליון בשנה שעברה, כאשר כיהן כמשנה למנכ"ל. בסופו של דבר בשנת 2022 עלות שכרו של וימן הסתכמה ב-4.1 מיליון שקל, כאשר מתוכם 1.8 מיליון שקל ניתנו כמענק. לצדו של וימן עובד גם בנו, אורן, המשמש כמנכ"ל חטיבת הצמיחה. החברה דיווחה כי הבן ירד בהיקף משרתו ל-70% ושכרו יעודכן בהתאם.
נזכיר כי "מענק המנכ"ל" שקיבל וימן עם הנפקת החברה ב-2021 זכה לביקורת רבה בעקבות היקפו הגדול במיוחד - 11.5 מיליון שקל בתוספת אופציות בשווי כ-9.5 מיליון שקל, כאשר הטענות היו שהתוספות ניתנו על חשבון הציבור כאשר אלה היו צריכות להינתן טרם ההנפקה, שכן הם התקבלו בגין ביצועים לפני ההנפקה.
לזכותה של דיפלומט ווימן ניתן לזקוף את העובדה שתחת ניהולו החברה צמחה להיות החברה הגדולה בישראל להפצת מוצרי צריכה, עם מחזור מכירות שנתי בסך 2.9 מיליארד שקל. בעקבות הצלחתה של החברה בהפצת מוצרי פרוקטר אנד גמבל בישראל, היא מונתה גם למפיצה של בגאורגיה, דרום אפריקה ועוד.