בשיתוף אתר "המקצוענים"
לפני שאתם ממהרים להזמין טכנאי, יש כמה בדיקות ופעולות פשוטות שתוכלו לעשות בעצמכם. ישנם טכנאים שכבר בשיחה הטלפונית ינחו אתכם מה לעשות, ויחסכו מכם דמי ביקור מיותרים. מה כדאי לדעת? לפניכם התשובות.

2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

השקע שרוף

במקרה זה, הכתובת היא ממש לא טכנאי תנורים, אלא חשמלאי. כדי למנוע מכם הזמנת טכנאי ותשלום של דמי ביקור מיותרים, בדקו תחילה את השקע והתקע של התנור.
אם התנור כלל לא נדלק (אין אור בחלל התנור), סביר להניח שמקור התקלה היא בשקע. לעתים רחוקות, הבעיה היא בנורה עצמה, ואז אכן טכנאי הוא הכתובת לצורך החלפתה. אך, לא כדאי למהר, והבדיקה הראשונית שלכם תחסוך מכם הוצאה מיותרת, של 200-300 שקל עבור דמי ביקור.

השעון לא מאופס

פעמים רבות, בעקבות קפיצת חשמל, קצר או הפסקת חשמל התנור לא פועל מפני שהטיימר (השעון) לא מאופס. כל אחד יכול ללחוץ על כפתור האיפוס, וזו בהחלט לא סיבה להזמין טכנאי. לכן, אם אתם מבחינים בצג השעון מהבהב עם הספרות 00:00, לחצו על הכפתור שליד, ותוכלו להשתמש בתנור. אחרת, הוא לא יתחיל לחמם גם אם תכוונו אותו לטמפרטורת חימום ותעבירו אותו למצב בישול/אפיה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ריח שרוף מהתנור

יכולות להיות שתי סיבות לריח שרוף. האחת, כאמור, היא ריח של פלסטיק שרוף, ואז הסיבה היא של שקע שרוף. כאמור, במצב זה להחלפת השקע יש להזמין חשמלאי ולא טכנאי.
השנייה, ששאריות מזון שנותרו בחלל התנור או בחלק הפנימי של דלת התנור נשרפו.
הריח שאנו מריחים, הוא לא של אחד מרכיבי התנור, אלא של שיירי המזון השרופים. בכדי להיפטר מהריח, עליכם לכוון את התנור לטמפרטורה גבוהה, להשאיר את דלת התנור פתוחה למשך חצי שעה בזמן שהוא פועל.
המתינו כרבע שעה, וכשהתנור מעט חמים, נקו בזהירות את שיירי המזון עם מטלית לחה. כך, לא תזדקקו אפילו לשימוש בחומרי ניקוי.
אם בכל זאת, אתם לא מצליחים להסיר את הכתמים העיקשים, התיזו חומר ניקוי על המטלית, ולא ישירות על רכיבי התנור. אחרת, מגע של נוזלים עם גוף החימום, יגרום לקצר חשמלי ולנזק לשאר רכיבי התנור.

התנור נכבה בפתאומיות

הסיבה העיקרית לכך היא קצר בשקע החשמל או במפצל שאליו מחובר התנור. זכרו שתנור הוא מכשיר חשמלי בעל צריכת חשמל גבוהה, ויש צורך לחבר אותו לשקע ייעודי משלו. לכן, אין לחבר אותו למפצל חשמל, שכן הוא לא יעמוד בעומס החשמל והשקע שלו יימס בזמן השימוש. גם במקרה זה, אין טעם להזמין טכנאי, אלא חשמלאי, לבדיקת תקינות השקע או להוספת שקע נוסף (אם אין לכם שקע ייעודי קרוב פנוי).
פורסם לראשונה: 17:46, 14.03.22