משרד הביטחון פועל להביא לראשונה לייצור קסדות כחול-לבן בישראל לחיילי צה"ל. עד כה, כל הקסדות לסוגיהן מיובאות לישראל מספקים אמריקנים בכספי סיוע, לפי מפרט של צה"ל.
ל-ynet ו"ממון" נודע כי מינהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון עומד לפרסם בקרוב קריאה "למתן אינפורמציה" (RFI), המזמינה גורמי תעשייה מקומיים להביע נכונותם להקים מפעל לקסדות ולפרט את התשתיות שיש באמצעותם. לאחר שלב ה-RFI ובחינת המועמדים ייצא מינהל הרכש במכרז להקמת קווי הייצור ואספקת הקסדות לצה"ל. ההחלטה להסב את ייצור הקסדות לישראל התקבלה לאחר דיונים עם הצבא ועל רקע הצורך שנוצר, במיוחד מאז 7 באוקטובר, לאספקה מיידית של מוצרי מיגון אישי לחיילים שנתקל בקשיי רכש בחו"ל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
 תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי לוט"ר מפעילות בצפון רצועת עזה ומפיר מנהרת הטרור
 תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי לוט"ר מפעילות בצפון רצועת עזה ומפיר מנהרת הטרור
פעילות לוחמי צה"ל ברצועה
(צילום: דובר צה"ל )
ישראל נזקקת בגלל החוסרים לרכבות אוויריות שנמשכות עד היום, של ציוד צבאי מארה"ב. הקסדות מוגדרות כמוצר קריטי בעולם המיגון האישי, שמציל חיי חיילים; יש לציין כי לקסדות של צה"ל יש אפיונים מיוחדים, כולל מבחני בליסטיקה מחמירים ביותר וסוגי קסדות שונים - ללוחם חי"ר, לשריונר ועוד.
הקסדה הבסיסית ברמה מאוד גבוהה. בניגוד לעבר, הקסדות כיום מצוידות בשלל פיצ'רים - עזרים טקטיים המותאמים לסוג הלוחם, החל מפנס, מצלמה בקדמת הקסדה, מכשיר קשר ועד אביזרי אופטיקה שייחודיים לצה"ל.
המלחמה הצריכה גיוס ענק של אנשי מילואים, שגרר חוסרים בציוד. מנה"ר נאלץ לרכוש בחו"ל במהירות תוך קשיי אספקה, לנוכח הביקוש העולמי הגואה למוצרים צבאיים. המדיניות החדשה שגיבש מנה"ר היא לעצמאות ייצורית בתחומים חיוניים, מחימוש אווירי, שהגיע בעיקר מארה"ב מכספי הסיוע, ועד ציוד אישי לחיילים. עוד נודע כי משרד הביטחון פועל כעת גם להרחבת ייצור המדים המקומי.
תגובת משרד הביטחון: "מינהל הרכש במשרד הבטחון בוחן את האפשרות לייצור קסדות לצה"ל בישראל".