אחרי משא ומתן מתמשך, חברת מינט מדיה הישראלית רכשה רשמית את מגזין ספורטס אילוסטרייטד ותמשיך את המהדורה המודפסת שלו ל-10 שנים לפחות. הבעלים של המגזין, חברת Authentic Brands Group האמריקנית, הודיעה כי חתמה על ההסכם עם אופציה להארכה של עד 30 שנים, ובתמורה מינט תחזיק במניות החברה.
החברות סירבו לחשוף את שווי העסקה, אך היא הרחבה משמעותית עבור מינט שאחזקותיה כיום כוללות בעיקר אתרי הספורט כמו The Players' Tribune ו- Fansided, עם הכנסות של יותר מ-400 מיליון דולר בשנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מייקל פלפס על שער מגזין ספורטס אילוסטרייטד
מייקל פלפס על שער מגזין ספורטס אילוסטרייטד
מייקל פלפס על שער מגזין ספורטס אילוסטרייטד
(צילום מסך)
אסף פלד, מנכ"ל מינט מסר בהצרה כי אין לו כוונה להפסיק את המהדורה המודפסת של המגזין האייקוני שמודפס מאז 1954. "בעידן הדיגיטלי הנוכחי זה עדיין לא טריוויאלי ודי קשה לבנות מותג משלך, ולגרום לאנשים להכיר ולהעריץ אותו", אמר פלד. "אז ברגע שאתה מקבל את ההזדמנות לעבוד עם מותג אייקוני כמו ספורטס אילוסטרייטד ולהצמיח אותו, אתה לוקח אותה".
לדבריו, הוא גם מתכוון להמשיך את "מסורת העיתונות המעמיקה של ספורטס אילוסטרייטד. המגזין הוא תקן הזהב לעיתונאות ספורט כבר כמעט 70 שנה במדיה המודפסת והדיגיטלית כאחד. לא ניתן להמעיט במשקל ובכוחה של ההבחנה הזו. המיקוד שלנו יהיה לקחת את המורשת הזו לערוצים חדשים המשפרים את הנראות, הכדאיות המסחרית וההשפעה בת-קיימא, כל זאת תוך הבטחה שצוות המגזין יקבל השראה לפרוח בעידן החדש הזה של מדיה".
לאחרונה נאלצו המפיצים של מגזין הספורט הוותיק לפטר את מרבית עובדיו, וסכנה נשקפת עדיין להמשך הפצתו. הסיבה העיקרית לפיטורים ההמוניים היא ביטול הסכם הרישיון של המגזין, שנחתם בין ארנה גרופ - החברה שהוציאה אותו לאור - לבין אות'נטיק ברנדס, מחזיקת רישיון ההפצה. פלד לא התייחס לשאלה לגבי החזרת העובדים.