חברת IMC, מהראשונות שנכנסו לתחום הקאנביס בארץ, רכשה חברת קנדית בשם MYM Nutraceuticals, המגדלת ומפיצה מוצרי קאנביס באיכות פרימיום בקנדה. מדובר ברכישה השלישית בשנה האחרונה של IMC, אשר נסחרת בנאסד"ק, במטרה להפוך לדבריה ליוניקורן הישראלי הירוק הראשון.
הרכישה תבסס את יכולות החברה בשוק הפרימיום והסופר פרימיום בקנדה, וכמו כן, תאפשר לחברה להגדיל את יכולות ההפצה של מוצרי סופר פרימיום מקנדה לישראל ולשווקים חדשים באירופה.
1 צפייה בגלריה
קנאביס רפואי
קנאביס רפואי
קנאביס
(צילום: Shutterstock)
שווי העסקה מוערך בכ-65 מיליון דולר קנדי (171 מיליון שקל) והיא בוצעה באמצעות החלפת מניות - בעלי המניות של MYM קיבלו 0.022 מניות רגילות של IMC בעבור מניה רגילה של MYM - המשקפות פרמיה של כ-18% על מחיר המניה הממוצע בנאסד"ק. לאחר השלמת העסקה יחזיקו בעלי המניות של MYM הקנדי כ-15% ממניות IMC.
בחודש אפריל השנה רכשה IMC את פעילות בית המרקחת וזרוע ההפצה והלוגיסטיקה של פנאקסיה - שירות משלוח הקנאביס הרפואי הגדול בישראל, ובכך הפכה לשחקן מוביל בשוק הקמעונאי בישראל.
רכישת MYM הינה הרכישה השנייה שהשלימה IMC בקנדה, לאחר שבמרץ האחרון רכשה את Trichome Financials Corp שלה שייך מותג הפרימיום WAGNERS.
אורן שוסטר, מייסד ומנכ"ל IMC אורן שוסטר, מייסד ומנכ"ל IMC צילום: יפעת גולן
מהחברה נמסר כי IMC, כמו יתר השחקנים בשוק הקנאביס בישראל, נערכת לקראת חוק ההסדרים, שיעלה השבוע לדיון בכנסת ויכלול בתוכו החלטות בנושא קידום ייצוא הקנאביס הרפואי והסרת חסמים קיימים באופן שיאפשר לחברות הקנאביס להרחיב ולגוון את אפשרויות הייצוא, ובכך לאפשר את פיתוח תעשיית הקנאביס בישראל בפרט, ופיתוח הכלכלה הישראלית ככלל.
אורן שוסטר, מייסד ומנכ"ל IMC: "העסקאות יובילו להזדמנויות לייצוא מוצרי פרימיום של קנאביס לישראל וגרמניה עם יכולת הפצה מחוף לחוף, ונוכחות דומיננטית במזרח קנדה".