"המדינה צריכה להשקיע לפחות חצי מיליארד שקל בשנה בהגנת סייבר לתעשייה. כפי שישנה קרן ממשלתית להשקעות ופיתוח בעסקים, כך גם צריך להקים מיידית קרן שתעזור לעסקים הנדרשים להגן על עצמם". כך אמר ליאור פרנקל, יו"ר פורום הסייבר של התאחדות התעשיינים ומייסד חברת הסייבר "ווטרפול", במפגש חירום שנערך בהתאחדות התעשיינים בסוף השבוע האחרון.
המפגש דן במוכנות המשק והתעשייה במקרה של מלחמה רב-חזיתית כולל מתקפות סייבר. לדברי פרנקל, מפעלים רבים בתעשייה בישראל אינם מוגנים באופן מספק מתקיפות סייבר חיצוניות. "מפעל מזון, תרופות, או תחמושת מותקף לא כדי לגנוב לו כסף, אלא לפגוע בתפקוד המשק. תקיפות סייבר צריכות להיות מטופלות כאיום טרור מדינתי - על ידי ועל חשבון המדינה. השארת התחום למגזר הפרטי אינה הגיונית ומשאירה את המדינה וכלל אזרחיה בסיכון קריטי ליכולת ההישרדות בזמן חירום", אמר פרנקל.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
פורום הסייבר קרא לממשלה להפעיל באופן מיידי תרגולות חירום המדמות תקיפות סייבר על תשתיות הייצור הישראליות. תרגולות אלו ידמו תקיפות אשר מטרתן שיבוש פעילות ייצור, מחיקה והשמדה של נתונים, נזק לציוד ופגיעה באנשים. תוצאות התקיפות ישמשו את המדינה למיפוי הפערים הטכנולוגיים והנוהליים בחברות עצמן ולמגזר הספציפי.
בפורום קוראים להרחבת צוותי תגובה ממשלתיים לטיפול ראשוני בתקיפות סייבר, עם מומחיות ספציפית בתשתיות תעשייתיות. ללא מימוש המלצות אלו, מתריעים בפורום, ישראל תימצא (וכבר נמצאת) ברמת סיכון שאינה סבירה למול האיומים הקיימים, כאשר סקטורים של תשתית הייצור נמצאים מתחת לרף של יכולת הגנה והתמודדות עם מתקפות סייבר מרובות.
נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, אמר כי "הממשלה חייבת לקחת אחריות על המצב ולהשקיע ולתמוך בהגנות סייבר במפעלים ובעסקים,זהו אינטרס ממשלתי שבמלחמה, מערכות הייצור ברחבי המדינה ימשיכו לעבוד ולתפקד, ולא יקרסו תחת מתקפות סייבר".