סטיב באלמר כבר לא מועסק במיקרוסופט קרוב לעשור, אבל המנכ"ל לשעבר עדיין מרוויח לא מעט כסף מענקית הטכנולוגיה. באלמר, האיש השישי הכי עשיר בעולם, מחזיק ביותר מ-333 מיליון מניות של החברה, ולאור העובדה שמיקרוסופט העלתה את תשלום הדיבידנד הרבעוני שלה ל-75 סנט למניה, או 3 דולר לשנה, הוא צפוי להרוויח לא פחות ממיליארד דולר בשנת 2024. הכנסה פסיבית לא רעה בכלל.
יש לציין כי הסכומים הללו הם נכונים רק במידה שדירקטוריון מיקרוסופט לא יחליט לפתע לקצץ בדיבידנדים, משהו שלא באמת נראה הגיוני נוכח העובדה שמאז שהחלה לחלק אותם לבעלי המניות לפני 20 שנה, הסכום רק הלך וגדל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סטיב באלמר בעלים לוס אנג'לס קליפרס
סטיב באלמר בעלים לוס אנג'לס קליפרס
סטיב באלמר
(צילום: AP Photo/Lindsey Wasson)
גם ארצות הברית תרוויח לא מעט מהרווח של באלמר. מאחר שאזרחי המדינה מחויבים למס של 20% על דיבידנדים של חצי מיליון דולר או יותר, איש העסקים יצטרך להעביר למדינה לא פחות מ-200 מיליון דולר בגין הרווח.
באלמר בן ה-67, שהונו מוערך בקרוב ל-112 מיליארד דולר, הצטרף למיקרוסופט בשנת 1980 והיה לעובד ה-30 של החברה והראשון עם תואר במנהל עסקים. השכר הראשוני שלו בחברה היה 50 אלף דולר לשנה יחד עם אופציות המוערכות בכ-10% משוויה של מיקרוסופט אז. בשנת 2003 הוא מכר כ-40 מיליון ממניותיו תמורת קרוב למיליארד דולר, והאחזקה שלו ירדה ל-4%. שלוש שנים קודם לכן הוא מונה למנכ"ל של מיקרוסופט, תפקיד בו כיהן 14 שנים.
אחד התחביבים הגדולים של באלמר הוא רכישת קבוצות ספורט, בדגש על כדורסל. במשך שנים הוא ניסה לרכוש את קבוצת ה-NBA, סיאטל סופרסוניקס, אבל ללא הצלחה, והיא בסופו של דבר עברה לאוקלהומה סיטי. בהמשך ניסה לבנות אולם חדש בסיאטל בכדי למשוך בחזרה את הקבוצה לעיר, אולם זה לא קרה.
בשנת 2013 היה קרוב לרכוש את סקרמנטו קינגס תמורת 650 מיליון דולר, אבל גם במקרה הזה המשא ומתן לא הגיע לכדי חתימה. בסופו של דבר, שנה לאחר מכן הצליח באלמר לקנות סוף סוף קבוצת כדורסל, כששילם שני מיליארד דולר תמורת לוס אנג'לס קליפרס, אחרי שהבעלים הקודם שלה, דונלד סטרלינג, נאלץ למכור אותה בעקבות התבטאויות גזעניות שלו.